Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik schrok er ook een beetje van, 1 op 20 is wel waar ik hoopte :) met de gereviseerde rem zal het een stuk beter zijn hoop ik.
Je was terecht geschrokken!
Ik heb de diversion ook juist uitgekozen omdat hij relatief best zuinig rijdt.
Als ie 1 op 16 rijdt kan ik net goed auto rijden.
 
Hier even een miep met foto's van de voorvork die maar blijft lekken.

lf7n34.jpg


Ik weet niet of het te vergelijken is maar de keerring "veegt" alle olie weg, ook ziet hij er nog goed uit. Wat ik wel zag toen ik hem eruit haalde was dat de buitkant helemaal nat was. De buitenpoot ziet er zo uit:

wmwgAb.jpg


Ik hoop dat dit de boosdoener is, ik probeer ze schoon te maken en dan zien we het wel. Misschien heeft iemand nog andere suggesties?

P.S. Zijn voor jullie de foto's ook zo achterlijk groot?
 
Heb paar weken geleden zelf zo'n tool gemaakt. Net snel gekeken, ik heb dubbele moeren gebruikt waar dop 24 op past. 24mm buitenmaat dus, ik weet zo snel niet meer welke M maat draadeind hierbij hoort, maar bij Hornbach hadden ze de spullen liggen. Om de binnenpoot tegen krassen te beschermen heb ik een stuk 3/4 slagvaste pvc buis over het draadeind gezet.

:} ik heb hetzelfde gedaan, draadeind 4 moeren en pvc elektra buis, werkt super!!!
 
Een stukje uit mijn How-TO (helaas zonder foto's)toen ik nog een Div-600 had.

Ik heb een Div900.

Heb paar weken geleden zelf zo'n tool gemaakt. Net snel gekeken, ik heb dubbele moeren gebruikt waar dop 24 op past. 24mm buitenmaat dus, ik weet zo snel niet meer welke M maat draadeind hierbij hoort, maar bij Hornbach hadden ze de spullen liggen. Om de binnenpoot tegen krassen te beschermen heb ik een stuk 3/4 slagvaste pvc buis over het draadeind gezet.

En dat was voor de Div900?
 
Ligt ook aan je rijstijl, lange of korte rit, provinciaal of snelweg.

Ik rijd voornamelijk provinciale weg, twee verkeerslichten na 16km en 17km en veel rotondes. In Zwolle wel een stuk of 8 verkeerslichten achter elkaar. Verder pak ik naar mijn vriendin de snelweg, afhankelijk van of ik vanaf huis of werk vertrek 110 of 130km. Dan verbruikt ze ongeveer 1 liter of 22,x kilometer en ik jaag er soms aardig overheen.
 
Ik rijd voornamelijk provinciale weg, twee verkeerslichten na 16km en 17km en veel rotondes. In Zwolle wel een stuk of 8 verkeerslichten achter elkaar. Verder pak ik naar mijn vriendin de snelweg, afhankelijk van of ik vanaf huis of werk vertrek 110 of 130km. Dan verbruikt ze ongeveer 1 liter of 22,x kilometer en ik jaag er soms aardig overheen.


Zodra de voorvork erin zit (en niet meer lekt!) ga ik eens kijken of het zoveel aan de rem ligt, rij zelf ook veel provinciaal. Ik laat het wel weten wat dan het verbruik is.
 
Mijn nieuwste aanwinst.
Pracht motor met nog geen krasje ergens te bekennen.
15000km gereden. 4 jaar stil gestaan gelukkig in een mooie droge garage.
Krijgt binnenkort een grondige beurt.
Hoop er veel plezier van te hebben.
full
 
Hier even een miep met foto's van de voorvork die maar blijft lekken.

Ik hoop dat dit de boosdoener is, ik probeer ze schoon te maken en dan zien we het wel. Misschien heeft iemand nog andere suggesties?

P.S. Zijn voor jullie de foto's ook zo achterlijk groot?



Wat ik kan zien is de binnenpoot niet echt beschadigd.
Zou dat wel zo zijn gaat hij ook pas na een paar maanden / kilometers pas weer lekken.

Heb je de borgring ook goed geplaatst?

Heb je de kering goed geplaatst? Met de juiste kant naar boven/onder?

Ging de kering er heel ( te ) gemakkelijk in?

Heb je de juiste hoeveelheid olie terug in de vork gedaan en goed ( zeker 20 X ) de vork
op en neer gepompt voodat je het afgemonteerd hebt?

Als je alles gemonteerd hebt en hij gaat weer lekken, haal de stofkap omhoog en kijk of je kunt zien waar precies de kering lekt. geen dagen wachten maar na de (elke) rit.

Schoon werken en monteren kan inderdaad ook een oorzaak zijn.
Soms moet je even zoeken om de oorzaak te vinden.

Misschien overbodige vragen, maar toch.
Om het juist te beoordelen moet ik iets meer weten.
Moeilijk te zeggen als je net iets te weinig info krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Goed, ik wil dus van het weekend de voorvork van m'n Div gaan aanpakken.

Nou lees ik her en der dat je een M27bout/tapeind met moeren nodig hebt om de binnenpoot op z'n plek te houden, op andere plekken lees ik weer dat het een bout/moer moet zijn van 27mm.. Dat ligt natuurlijk ietwat uit elkaar en is uiteindelijk een combinatie van info waar ik nog niks mee kan, zeker niet aangezien hier de bouwmarkt, automaterialenshop, industriele groothandel én de ijzerwaren winkel geen tapeind of bout 27mm heeft :(

Kan iemand mij het verlossende antwoord geven? Ik heb hier een M27 liggen, als ik dat bekijk zou het 25mm moeten zijn. Maar als het echt 27mm is wordt het min of meer onmogelijk om dit zelf te doen, gezien de leverbaarheid van alles groter dan M20 hier in Zwolle... :/


Iemand hier die antwoord op de vraag heeft? Gaat dus om een Diversion 900.
 
Wat ik kan zien is de binnenpoot niet echt beschadigd.
Zou dat wel zo zijn gaat hij ook pas na een paar maanden / kilometers pas weer lekken.

Heb je de borgring ook goed geplaatst?

Heb je de kering goed geplaatst? Met de juiste kant naar boven/onder?

Ging de kering er heel ( te ) gemakkelijk in?

Heb je de juiste hoeveelheid olie terug in de vork gedaan en goed ( zeker 20 X ) de vork
op en neer gepompt voodat je het afgemonteerd hebt?

Als je alles gemonteerd hebt en hij gaat weer lekken, haal de stofkap omhoog en kijk of je kunt zien waar precies de kering lekt. geen dagen wachten maar na de (elke) rit.

Schoon werken en monteren kan inderdaad ook een oorzaak zijn.
Soms moet je even zoeken om de oorzaak te vinden.

Misschien overbodige vragen, maar toch.
Om het juist te beoordelen moet ik iets meer weten.
Moeilijk te zeggen als je net iets te weinig info krijgt.

Bedankt voor je input!
Ik zal je vragen beantwoorden haha excuus ik hoor vaker dat ik te weinig info geef :p

Borgring is goed geplaatst, goede kant zit omhoog(zichtbare veer omlaag), keerringen gingen niet gemakkelijk; koste flink moeite ze goed te krijgen zodat de borgring erover kon.

Dat pompen heb ik nog niet gedaan, dat zal ik ook zeker even doen, ze zijn nog niet gemonteerd. Schoon werken is een must, geen punt om iets vuil in elkaar te zetten lijkt mij :).

De buitenpoot heb ik schoongemaakt en alles in elkaar gezet, ik ga ze morgen weer vullen met olie en dan hoop ik maar dat het goed is. Nogmaals bedankt!
 
Mijn nieuwste aanwinst.
Pracht motor met nog geen krasje ergens te bekennen.
15000km gereden. 4 jaar stil gestaan gelukkig in een mooie droge garage.
Krijgt binnenkort een grondige beurt.
Hoop er veel plezier van te hebben.[afbeelding]

Die is wel heel netjes zeg, gefeliciteerd :) en veel plezier ermee uiteraard.
 
Ik ben afgelopen jaar flink aan het klussen geweest met mijn Divvy. Ombouw van S naar N :-)


Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het wel :-)

Ziet er heel goed uit, erg netjes. Was dat blok altijd al zo netjes of zit er een hoop met werk in?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit, erg netjes. Was dat blok altijd al zo netjes of zit er een hoop met werk in?

Thanks!

Blok zag er bij aanschaf al zo uit. Hoef het alleen een beetje bij te houden. Af en toe een beetje ontvetten en een doekje erover. Krijg wel een beetje steenslag op sommige plekken, maar dat zie je op de foto niet ;)
 
Ik ben nog op zoek naar een paar Valbeugels of Carter beugels voor een 600
Heeft iemand nog iets te koop?
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwste aanwinst.
Pracht motor met nog geen krasje ergens te bekennen.
15000km gereden. 4 jaar stil gestaan gelukkig in een mooie droge garage.
Krijgt binnenkort een grondige beurt.
Hoop er veel plezier van te hebben.[afbeelding]

Ziet er netjes uit! Als je ergens hulp bij nodig hebt laat het maar weten. Volgens mij woon je in de buurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan