Yamaha FJR 1300 Part 5

:N Eeuwig zonde om zo'n fiets te vernaggelen tot zo'n lelijke caferacer :r

Zolang de CBX van mij is gaat dat nooit gebeuren. Persoonlijk vind ik origineel het mooiste. Al zijn er natuurlijk wel heel mooie verbouwde en technisch betere CBX-en en andere motoren maar een caferacer ? Niet voor mij en niet met m'n CBX.
 
Zolang de CBX van mij is gaat dat nooit gebeuren. Persoonlijk vind ik origineel het mooiste. Al zijn er natuurlijk wel heel mooie verbouwde en technisch betere CBX-en en andere motoren maar een caferacer ? Niet voor mij en niet met m'n CBX.

nou..

Honda-CBX-Caferacer-7.jpg
 
Die vind ik ook niet echt fraai. Maar het is idd inmiddels bijna zonde om de zaag in een CBX te zetten. Maar als ik er eentje zou hebben dan weet ik nog niet wat ik zou doen....
 
Hallo beste FJR1300 rijders.
De kogel is door de kerk: ik ben op zoek naar een mooie FJR1300.
Die zoektocht moet hopelijk tot een geslaagd einde gebracht kunnen worden en heb goede hoop.
Ik hoop mij binnen afzienbare tijd hier weer te mogen melden met mijn laatste aanwinst.
Nog even geduld dus, maar heb er bere veel zin aan.
Vr Gr Erwin
 
Ik zeg ook niet dat het moet maar als je toch bezig bent... Er zijn hele mooie voorbeelden... :Y

Voorlopig ben ik ook aan de slag gegaan...

full
 
Ik ga je volgen

:$

Gebeurt niets spannends hoor, vering wordt door Hyperpro onder handen genomen -> standje sportief.

Remleidingen zijn reeds vervangen door Hel leidingen, andere klauwen (zwart/zilver ipv zwart/blauw), V-trec hendels, GPR uitlaten en een nieuwe Tsubaki sigma XRG ketting... :+

Het wordt in ieder geval geen café racer!
 
Laatst bewerkt:
Hallo jongens
Ik heb 25-05-2016 nieuwe accu er in gezet vorige week wilde niet starten
aangeduwd en 350km gereden zonder problemen nu een week later weer accu leeg het is een GS GT14B-4
Kosten 115€ bij motoport echt en heb geen garantie meer
Zijn er jullie die dit al eens meegemaakt hebben en wat kan ik er nu het beste in zetten
gemiddeld na 5 jaar zet ik er een nieuwe in de motoren maar dit heb ik nog niet meegemaakt
 
Hallo jongens
Ik heb 25-05-2016 nieuwe accu er in gezet vorige week wilde niet starten
aangeduwd en 350km gereden zonder problemen nu een week later weer accu leeg het is een GS GT14B-4
Kosten 115€ bij motoport echt en heb geen garantie meer
Zijn er jullie die dit al eens meegemaakt hebben en wat kan ik er nu het beste in zetten
gemiddeld na 5 jaar zet ik er een nieuwe in de motoren maar dit heb ik nog niet meegemaakt
Volgens mij een standaard Yuasa YT14B-BS. Die koop je voor minder dan €100 tegenwoordig (zie: google) en gaat beslist langer dan een jaar mee. Ik heb iig nog nooit een FJR-accu hoeven wisselen, maarja, als het ding ergens in het afgelopen jaar een keer diep ontladen is geweest (weet niet of dat bij jou het geval is), dan is-ie doorgaans wel stuk. Ik zou toch even terug gaan naar Motoport: nee heb je, ja kun je krijgen.
 
Hoij de accu is nooit helemaal ontladen geweest ik heb gebeld met motoport geen garantie meer 2 weken over tijd
Heb meerdere motoren rij 47 jaar maar nog nooit meegemaakt accu na jaar stuk de FJR al 10 jaar en de derde accu
Volgens mij een standaard Yuasa YT14B-BS. Die koop je voor minder dan €100 tegenwoordig (zie: google) en gaat beslist langer dan een jaar mee. Ik heb iig nog nooit een FJR-accu hoeven wisselen, maarja, als het ding ergens in het afgelopen jaar een keer diep ontladen is geweest (weet niet of dat bij jou het geval is), dan is-ie doorgaans wel stuk. Ik zou toch even terug gaan naar Motoport: nee heb je, ja kun je krijgen.
 
Hoij de accu is nooit helemaal ontladen geweest ik heb gebeld met motoport geen garantie meer 2 weken over tijd
Heb meerdere motoren rij 47 jaar maar nog nooit meegemaakt accu na jaar stuk de FJR al 10 jaar en de derde accu
[...]

Dus Motoport heeft jou een vrij dure accu verkocht van € 115,- (ik heb een maand geleden nog voor € 75,- een Motobatt accu gekocht voor mijn FJR) en nu gaan ze op hun strepen staan bij omdat je twee weken over de garantietermijn heen bent? Dat zou bij mijn motorzaak nooit gebeuren.
 
Volgens mij is met de motbaat goede ervaringen
Dus Motoport heeft jou een vrij dure accu verkocht van € 115,- (ik heb een maand geleden nog voor € 75,- een Motobatt accu gekocht voor mijn FJR) en nu gaan ze op hun strepen staan bij omdat je twee weken over de garantietermijn heen bent? Dat zou bij mijn motorzaak nooit gebeuren.
 
Vandaag mijn FJR as ingeruild voor een 'oude' nieuwe. *O*
nu nog 2 weekjes geduld hebben
 
Laatst bewerkt:
Ja er zit alarm op, maar dit zit er al 10 jaar nooit geen problemen mee gehad denk je dat deze nu meer stroom verbruikt bij lange stilstand kun je deze gedeeltelijk uitschakelen met de afstands bediening

Is het proberen waard en gebruik je een druppellader?
 
Lekkere service van Motorport. Ben al jaren geen fan om dit soort redenen.

Ik merk dat het bij de Motoport vestigingen heel erg uitmaakt bij welke vestiging je komt. In Den Bosch heb ik prima ervaringen.In Venray ook erg goed. Maar bij Motoport Echt kom ik nooit meer. Wat een botte boeren. Gewoon geen normale fatsoensnormen. Motoport Zelhem is nog erger. Daar kan ik beter niet meer bij in de buurt komen. Dan word ik echt agressief (en ik ben best een lieve jongen). Die zaak zou ik het allerliefst in de fik steken met alle personeel nog binnen en de deur op slot. En daarna met een bulldozer er overheen om het zeker te weten. Ik word al boos als ik aan die zaak denk. :(
 
Denk dat eea ook te maken heeft met de persoon die er als klant komt.... Dat je misschien ontevreden bent over de manier waarop je behandelt bent oké, maar dit soort uitspraken raken kant noch wal.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat eea ook te maken heeft met de persoon die er als klant komt.... Dat je misschien ontevreden bent over de manier waarop je behandelt bent oké, maar dit soort uitspraken raken kant noch wal.

Ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik dit natuurlijk niet letterlijk bedoel.

Maar ik wil het wel wat nuanceren hoor.
Bij Motorport Echt kwam ik kijken voor een FJR die op hun website stond. De betreffende motor had een ruil blok gekregen en daar had ik wel wat vragen over. Het was overigens een woensdagochtend en ik was de enige klant in de winkel. Op mijn vragen kreeg ik als enige antwoord dat het allemaal vertrouwd was en dat ik maar moest geloven wat hij vertelde. Documentatie was er wel maar wilde hij niet halen. Toen ik vroeg of de motor even uit de rij gehaald kon worden om hem beter te bekijken werd dat geweigerd en werd ik naar een andere FJR geleid die beter in het zicht stond maar € 3000,- duurder was. Toen ik zei dat die boven mijn budget was en ik toch graag de motor van mijn keuze wilde zien liep de verkoper gewoon weg. Ik heb de zaak toen verbijsterd verlaten.

Bij Motoport Zelhem heb ik twee dagen van te voren gebeld om een afspraak te maken voor een
proefrit. Dit om wee redenen die ik hun ook verteld heb.
1. ik moest 3 uur verlof opnemen om te kunnen gaan kijken en wilde wel zeker weten dat ik kon proefrijden
2. ik wilde dat zij de kans hadden om te zorgen dat de motor ook startklaar stond. i.p.v. een motor met dode accu en slappe banden uit de rij te halen.
Het werd zeer op prijs gesteld dat ik van te voren belde.
Op de afgesproken tijd aangekomen was er geen verkoper beschikbaar dus ik moest wachten. Prima, koffie gehad en even door de showroom gelopen. Toen de verkoper kwam bleek de motor nog gewoon in de rij te staan. Hij werd naar buiten gebracht en toen moest er nog benzine in. Toen kreeg de beste man de tankdop niet meer dicht en toen dat eindelijk voor elkaar was bleek de motor gewoon niet te starten. Ik heb daar anderhalf uur gewacht en toen kwam hij vertellen dat ze hem niet aan de gang kregen en dat de werkplaats te druk was om er nu aan te werken. Toen zei ik dus dat dat precies de reden was waarom ik van te voren gebeld had en mijn telefoonnummer achter gelaten had. Nog geen "sorry" kon er van af. Met een "tja, die dingen gebeuren" moest ik het doen. Ik kon 80 km. terugrijden en 3 dure verlofuren opschrijven. Ze hebben me een hoop geld gekost en daar heb ik dan 1 kop koffie voor gehad. En tuurlijk kunnen die dingen gebeuren maar je kunt het als motorzaak op zijn minst vervelend vinden voor je klant. Het was vooral de arrogante houding van Motoport Zelhem die mij zo boos maakte.
Dus nee, de zaak hoeft echt niet in de fik. Maar ik zal er nooit meer komen.

En nogmaals het is dus per Motoport verschillend want met Den Bosch en Venray heb ik alleen maar goede ervaringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan