Yamaha FJR 1300 Part 5

Bij aankomst vanochtend op het werk zie ik een kopie van mijn brommer staan. In de hoop dat er iets moois zou opbloeien met resultaat een leuk miniatuurtje, er strak naast geparkeerd. :)

Iemand van hier?
 
Een stomme vraag ... heeft de FJR1300 A (2003) nou standaard één of beide headlights aan
(ik weet 't niet meer :$ )
 
Beide, laat je niks wijsmaken door verkopers van een motorzaak in Apeldoorn. Als er maar eentje brandt is de ander kaputt.
 
Laatst bewerkt:
Beide, laat je niks wijsmaken door verkopers van een motorzaak in Apeldoorn. Als er maar eentje brandt is de ander kaputt.

Dank,
(maar waar je dat wijsmaken nou vandaan haalt ...)

Vermoedde al dat er 1 kapot is; ff nieuwe laten monteren. En ik ben best tevreden over m'n yammie-dealer.
 
Dank,
(maar waar je dat wijsmaken nou vandaan haalt ...)

Vermoedde al dat er 1 kapot is; ff nieuwe laten monteren. En ik ben best tevreden over m'n yammie-dealer.
Een kennis van me had daar een paar jaar geleden een tweedehands FJR gekocht en daarvan was een koplamp kapot. Toen hij daarover reclameerde wist de verkoper hem te vertellen dat dat zo hoorde bij een FJR. Zelfs toen ie voor een tweede keer terug ging bleef de man volhouden dat er maar eentje hoort te branden. Als ik me niet vergis was het zelfs ook nog een Yamaha dealer....
 
Weten jullie of ik de rubbers van de zij koffers met ( plaatjeyamaha) los kan kopen
Volgens mij wel, al zijn het geloof ik 2 onderdelen: het rubber en het embleem. Hier is iig alvast het embleem:

full


klik

Edit: en de rubbers kun je ook los bestellen, kijk maar:

full
 
Laatst bewerkt:
bij mij zitten ze er ook niet in, ze liggen ergens op zolder.
vind ze alleen maar onhandig
De standaard bandjes zijn inderdaad onhandig. Komt doordat ze met klitteband aan de koffer gehaakt worden. Ben dus bij een outdoorshop langs gegaan en heb daar spanbandjes gehaald. Per koffer 2 en die aan elkaargezet zodat de gespen kruisend in het middan van de koffer uitkomen.

Met een hand los te schuiven, en kan wat hebben om bijvoorbeeld de tas achter te plaatsen.
 
Ik heb de originele bandjes vast geklonken met leernagels. Zo kan het klittenband niet meer los gaan als je de binnentassen erin propt.
 
Waar blijft Duc met zijn 10 000km-verslag ? :-)
Ziezo, vandaag de FJR terug ontvangen na de 10.000 km beurt, thuisbezorgd en al 8-)

Normaliter doe ik niet zo luxe - moto laten halen en brengen enzo - maar nu waren ook de Triumph, en de Suzuki van vriendinlief, aan de beurt, dus net zo makkelijk op deze manier.

Bijzonderheden? Geen bijzonderheden. Althans, de remklauwen werden op verzoek gedemonteerd en grondig schoongemaakt (i.v.m. de barre omstandigheden waarin deze FJR de eerste paar, 10406 om precies te zijn, km's moest volbrengen). Tevens verse remvloeistof en een verse voorband.

Maar DucBMW :+ normaal wissel jij toch altijd beide banden ineens?

Dat klopt, maar op de één of andere manier was de voorband tot op de slijtnokken af, terwijl de achterband er nog als nieuw uit zag... Zou ik dan toch wat wilde haren zijn kwijtgeraakt? Weet niet, misschien, maar het kan ook met voornoemde omstandigheden te maken hebben gehad. Of mss zorgt de 6e versnelling voor dermate weinig trekkracht dat de achterband voortaan een rustig leven heeft, of mss heb ik met een verkeerde afstelling van de voorvering rondgereden. Want dat laatste was nog best een beetje zoeken: de afstelling zoals ik die voor de 2013 destijds uitdokterde werkt wel, maar niet zo goed als ik me herinner (voorvering werd voor model 2017 aangepast).

Hoedanook, het ding kwam goed de winter door (ik nam wat maatregelen): alleen de achterwielmoer en het (ooit) verchroomde dopje van de ontluchting van de cardanklok zijn heel iets door pekel aangetast. En de remmen bijten nu lekker, maar dat is goed. Verder is-ie als nieuw, dus: karren met die hap, zomerraampje zit er weer op, dus vanaf nu is het warm en tropisch oké?!
 
Laatst bewerkt:
Ziezo, vandaag de FJR terug ontvangen na de 10.000 km beurt, thuisbezorgd en al 8-)

Normaliter doe ik niet zo luxe - moto laten halen en brengen enzo - maar nu waren ook de Triumph, en de Suzuki van vriendinlief, aan de beurt, dus net zo makkelijk op deze manier.

Bijzonderheden? Geen bijzonderheden. Althans, de remklauwen werden op verzoek gedemonteerd en grondig schoongemaakt (i.v.m. de barre omstandigheden waarin deze FJR de eerste paar, 10406 om precies te zijn, km's moest volbrengen). Tevens verse remvloeistof en een verse voorband.

Maar DucBMW :+ normaal wissel jij toch altijd beide banden ineens?

Dat klopt, maar op de één of andere manier was de voorband tot op de slijtnokken af, terwijl de achterband er nog als nieuw uit zag... Zou ik dan toch wat wilde haren zijn kwijtgeraakt? Weet niet, misschien, maar het kan ook met voornoemde omstandigheden te maken hebben gehad. Of mss zorgt de 6e versnelling voor dermate weinig trekkracht dat de achterband voortaan een rustig leven heeft, of mss heb ik met een verkeerde afstelling van de voorvering rondgereden. Want dat laatste was nog best een beetje zoeken: de afstelling zoals ik die voor de 2013 destijds uitdokterde werkt wel, maar niet zo goed als ik me herinner (voorvering werd voor model 2017 aangepast).

Hoedanook, het ding kwam goed de winter door (ik nam wat maatregelen): alleen de achterwielmoer en het (ooit) verchroomde dopje van de ontluchting van de cardanklok zijn heel iets door pekel aangetast. En de remmen bijten nu lekker, maar dat is goed. Verder is-ie als nieuw, dus: karren met die hap, zomerraampje zit er weer op, dus vanaf nu is het warm en tropisch oké?!

Weerbericht gezien?
 
Weerbericht gezien?
-O- Dat is slechts een klein insignificant technisch detail... :/ zomurrrr *O* believe me, it's gonna be the greatestest summer, you"ll love it... en naar goed Amerikaans gebruik ontken ik gewoon steevast dat ik dit ooit beweerde als blijkt dat die voorspelling niet uitkomt... :+
 
Laatst bewerkt:
-O- Dat is slechts een klein insignificant technisch detail... :/ zomurrrr *O* believe me, it's gonna be the greatestest summer, you"ll love it... en naar goed Amerikaans gebruik ontken ik gewoon steevast dat ik dit ooit beweerde als blijkt dat die voorspelling niet uitkomt... :+

Ik zou voor President gaan als ik jou was...
 
Schrok vanavond een beetje van het hele lage niveau cardanolie. Ik gok dat er misschien 50ml uit kwam lopen. Het is dikke meuk dus zeker 5 minuten de drain bout eruit gehad. Geen idee hoe lang dat al zo was. Iemand een inschatting wat de gevolgen kunnen zijn hiervan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan