Uitlaatveren

4strokerules

MF veteraan
30 nov 2001
22.294
4.216
Waar ter wereld ik ook kwam.
Ga zelf uitlaatveren op een uitlaatbocht monteren. Hoeveel mm groter moet dan de afstand worden tussen de bevestigingspunten ?
Stel de veren zijn 50 mm lang op welke afstand moeten de bevestigingspunten zitten? 60mm ? 55 mm ?
De veren moeten natuurlijk goed strak zitten maar nog wel te monteren zijn.
 
Bij mijn Akra zitten ze al zo'n 14 jaar bij de cil en zien er nog goed uit
Het rubbertje is meen ik gemaakt van een silicoon

(ik demonteer mijn uitlaat iedere winter om deze makkelijk te kunnen poetsen en de veren met de sillicoon rubbertjes zien er goed uit en de veer kracht zit er nog steeds goed in maar zo als ik al schreef dat zijn veertjes met de sillicoon rubbertjes een andere prijs klassen dan de veertjes uit china)

Akrapovic Replacement Parts Exhaust Spring P-S1 1860-0081 | eBay

Yoshimura Exhaust Spring with Insulator - Long (3.0 in.) - RACE-SPL-1 | eBay
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje van mijn kant.. ik ben opzoek naar uitlaat veren, want mijn huidige zijn te lang (andere demper gekocht).

In ontspannen stand is de veer zelf 42mm, en met de haakjes 75mm.
Ik moet zeker 10 tot 15mm korter..
Wat de webshops aanbieden, hoe moet ik rekenen? Moet ik dan uitgaan van die 75mm als veerlengte?
 
Nou,ik heb vroeger bij Jama gewerkt,en heb hier een glazen pot vol uitlaat-veren,in RVS,heb even gemeten,de mijne zijn,ongespannen 60mm,van hart/hart v/d haakjes.Weet niet hoeveel je er nodig hebt,stuur maar een Pb als je er wilt.(ze zijn nieuw,maar wel al wat jaren oud,dus eventjes poetsen). :)
 
Nou,ik heb vroeger bij Jama gewerkt,en heb hier een glazen pot vol uitlaat-veren,in RVS,heb even gemeten,de mijne zijn,ongespannen 60mm,van hart/hart v/d haakjes.Weet niet hoeveel je er nodig hebt,stuur maar een Pb als je er wilt.(ze zijn nieuw,maar wel al wat jaren oud,dus eventjes poetsen). :)


Heb je ook een pb gestuurd. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan