POLL: Nieuw of Occasion?

Ik heb/had:

  • een tweedehands motor (of meerdere)

    Stemmen: 154 71,0%
  • een nieuwe motor (of meerdere)

    Stemmen: 16 7,4%
  • zowel tweedehands als nieuwe motor(en)

    Stemmen: 47 21,7%

  • Totaal aantal stemmers
    217

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Ik was even benieuwd hoe de verdeling is qua mensen die nieuwe en tweedehands motoren hebben of hebben gehad, vandaar deze poll.

Klik maar raak :t
 
Tweedehands,. Zonde van het geld om een motor nieuw te kopen.

Aanbod tweedehands is enorm.
 
2 de hands.
Waarom nieuw als er genoeg (jong) gebruikte motoren zijn.

Wat niet wil zeggen dat ik nooit een nieuwe Zou kopen.
 
Over een periode van ong. 30 jaar : 14x een tweedehandse gekocht en 1x een nieuwe (Een Fazer 600 die ik nu al 18 jaar (er bij) heb :))
 
Laatst bewerkt:
Nieuw = alleen verstandig als je hem helemaal op gaat rijden. Op het moment dat je de dealer uitrijdt dan zakt hij al van waarde. Jaar daarop is ie zo n 30-40% minder waard ongeveer.

Tweedehands = rijden hoelang je zelf wilt. Je hebt te maken met het reguliere afschrijving en onderhoudskosten.
 
Ook tweedehands hier, maar overweeg wel een MT 07 nieuw te kopen. Simpelweg omdat het niet zo bijzonder veel scheelt met een tweedehands (tov een GS ofzo), en het me wel leuk lijkt om een motor echt eigen te maken door in te rijden. (geen idee of dat écht leuk is :+)
 
Zullen er een stuk of 60 / 70 (gebruikte)geweest zijn door de jaartjes heen ...
(dat komt niet op een paar aan hoop ik) B|


Dat is dan wel vanaf mijn 16è tot m`n 53è jaar dan .. :z
 
Ook tweedehands hier, maar overweeg wel een MT 07 nieuw te kopen. Simpelweg omdat het niet zo bijzonder veel scheelt met een tweedehands (tov een GS ofzo), en het me wel leuk lijkt om een motor echt eigen te maken door in te rijden. (geen idee of dat écht leuk is :+)

:Y
 
Ik heb er meestal twee. Een nieuwe en een tweedehands voor erbij of voor woon-werk.

Maar geen auto, dat dan weer niet :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit een nieuwe fiets gekocht.

Ik vind nieuwe motorfietsen niet mooi.
 
Ik een nieuwe zrx1100 gekocht, bijna 17 jaar terug. De nieuwe modellen zien er niet uit!

Tweedehands een z1000 gekocht. Maar ja als ik die nieuw gekocht zou hebben was ik 5, deze is namelijk al 38 jaar.

De h2r zou ik wel nieuw willen kopen maar ja te duur. Echte cult bike.
 
Als ik niet op zou hoeven letten hoeveel geld ik op de bank heb dan zou ik ze lekker nieuw kopen. Alle dure accessoires nieuw. Alles door de dealer er op laten zetten en onderhouden.

Helaas verwacht ik nooit in deze situatie terecht te komen.
 
ik ben meer benieuwd hoeveel mensen nieuw kopen omdat ze 2e hands niet aandurven vanwege eventuele garantie.

en of er mensen zijn die 8000 te besteden hebben en dan bijv een nieuwe mt07 kopen ipv een 2e hands mt09 of een anders soort motor die ze eigenlijk liever willen.
 
Ik heb een occasion motor van €900 en eentje van €9.000.
Ik rij meer dan vijf keer zoveel op die van €900. :+ (Action oil powered)

Moraal: een nieuwe is al helemaal zonde van de centjes..

En persoonlijk: een 180 pk superbike is leuk op het circuit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan