Mijn Kawa met watsonian

Ik heb contact gehad met Enigma, maar die had het erg druk en ben vandaag bij LBS geweest, die heeft al meerdere 1300's gedaan.
Uiteindelijk is het alleen de voorvork met nieuwe remmen en het afstellen van het zijspan, verder hij heeft autobanden voor het achterwiel en ik doe een blokband voor het voorwiel.
voorvork wordt gepoedercoat en dan bmw of brembo remmen en billstein schokbrekers en indien nodig nieuwe stuurdemper en balhoofdlagers.
 
BMW maakt geen remmen. De remmen waar BMW ingegoten staat zijn gewone Japanse Tokico remmen. Vanwege de verkrijgbaarheid van toekomstige blokjes zou ik voor Brembo of Grimeca gaan. En de gewone Brembo A08 klauwen die je op elke straathoek kan vinden zijn al beter als de remmen die origineel op de Z1300 zaten.
 
Laatst bewerkt:
Zo, voordat die weggaat voor de schommelvork iig de bedrading helemaal nagelopen en met name bij de voorvork/kuip en kuipsteun alles even zo gemaakt dat het ten alle tijden vrijloopt, je ziet er zometeen niks meer van maar ja wel het behoud van je bedrading, ik had geen volledige stuuruitslag meer en nu weer wel.

file.php


file.php


file.php


file.php


Ook nog remcilinder en handel weer gangbaar gemaakt en gespoten en een nieuwe koppelingshandel met cilinder gemonteerd voor de koppeling.
Nu alleen de achterrem olie verversen en oliefilter en motorolie verversen en dan is die zover technisch in orde, dan kunnen we gaan poetsen, dat gaat wel ff duren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb contact gehad met Enigma, maar die had het erg druk en ben vandaag bij LBS geweest, die heeft al meerdere 1300's gedaan.
Uiteindelijk is het alleen de voorvork met nieuwe remmen en het afstellen van het zijspan, verder hij heeft autobanden voor het achterwiel en ik doe een blokband voor het voorwiel.
voorvork wordt gepoedercoat en dan bmw of brembo remmen en billstein schokbrekers en indien nodig nieuwe stuurdemper en balhoofdlagers.

Sorry, ik heb het ook erg druk en ik doe het maar parttime. Daaarom heb ik een wachtlijst. Maar bij mijn collega Ad is het in goede handen.
 
Ik neem aan dat LBS goede remmen uitzoekt :-)
Wij zeggen: assumption is the mother of all fuckups. Ik heb niets tegen Ad, maar ik zou een wensen en eisenlijstje vastleggen. Ad heeft ervaring genoeg om de juiste vragen te stellen en de mogelijkheden te bieden.
 
Wij zeggen: assumption is the mother of all fuckups. Ik heb niets tegen Ad, maar ik zou een wensen en eisenlijstje vastleggen. Ad heeft ervaring genoeg om de juiste vragen te stellen en de mogelijkheden te bieden.


Ik weet precies wat ik krijg op de klauwen na en daar heb ik nog tijd zat voor om te bespreken als ik hem ga brengen.
 
In overleg met Ad een paar mooie cbr600rr remklauwtjes besteld.
Nu wachten op de datum om het oude beestje te gaan brengen.
 
klopt :-)
kleppendeksel eraf gehaald om te polijsten, dat gaat wel een paar uurtjes duren, lol.
welke vloeibare pakking moet ik hebben voor de halve maantjes?
ik heb nu siliconen rood genomen.
 
Prima, bij mij is rood hittebestendig. Maar ik heb ook wel carters met doodgewone badkamerkit dichtgemaakt, dat gaat ook goed.
 
Ja ik had gehoopt de pakking heel te kunnen houden, ijdele hoop, wordt nog een klusje alles netjes schoonmaken.
 
Ben begonnen met polijsten van het kleppendeksel, maar kan niet overal bij met mijn machine.
Maar na een prijsopgave denk ik dat ik toch maar eens ga zoeken naar spullen om het zelf te doen.

file.php
 
Lol, dat is allemaal veel te groot voor alle hoekjes en kiertjes.
Maar ben even wezen praten en heb een vaste prijs afgesproken, denk er wel aan om alles om te gaan polijsten zelf aan te schaffen, maar dan heb je nogal wat nodig.
 
Zaterdag kan ik de carbs ook weer ophalen bij Tovami, echt niet normaal zo goedkoop.
Ze waren behoorlijk vervuild en hij snapte dat de motor niet goed liep, nu zou die weer als een zonnetje moeten lopen.
Alles schoongemaakt en ultrasoon gereinigd, ze zijn volledig uit elkaar geweest.

Maar ja nu eerst weer klepdeksel monteren en natuurlijk de carbs en oliefilter en olie en nieuwe benzine en poetsen pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
 
En vanaf nu ook niet meer stilzetten en eigenlijk ook niet rijden zonder hoog octaan benzine. Firezone heeft 102 octaan, daar zitten minder moderne toevoeginge in, dan verkalkt je carburateur minder.
 
Ja alleen echte racebenzine stinkt als de hel, heb er zelf mee geraced :-)
Ik overleg even met tovami zaterdag als ik de carbs op ga halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan