Motor-Forum

Select Forum

Mijn Kawa met watsonian

Reg. datum:
15 dec. 2004
Zo, startkoppeling vervangen en vandaag proefritje gemaakt van 200 km.
Conclusie, liep lekker alleen stationair als die warm is bijstellen.
Knipperlicht en benzinemeter haperen soms, verder werkt alles prima :-)
1978
De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. Met een zes-in-lijn viertakt DOHC vloeistofgekoeld blok is het een monstermotor! De bijnaam? Mastodont (vrije vertaling; Geweldig gevaarte)

Reg. datum:
15 dec. 2004
Heren zijspanrijders, er zijn vast wat oude rotten die weten wat voor lager ik nodig heb voor mijn watsonian bakwiel, het is een conisch lager en het wordt ietsje minder en ik zou er graag een nieuw in doen maar lbs kon de juiste niet vinden.
1978
De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. Met een zes-in-lijn viertakt DOHC vloeistofgekoeld blok is het een monstermotor! De bijnaam? Mastodont (vrije vertaling; Geweldig gevaarte)

fgmtech1

Reg. datum:
01 mei. 2013
dikwijls een naaf van ford (eng) gebruikt. maar je zal wel de afmetingen moeten hebben. missch Verstegen in Schaik

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Is dit de naaf van een Mini? Dit omdat Watsonian toch op 10 duims wieltje staan.
Bosso wijzigde dit bericht op woensdag 15 maart 2017 01:27 (48%)
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

Reg. datum:
03 jul. 2014
Op een lager wordt gewoonlijk het type-nummer vermeld.
Je kan het ook opmeten en met behulp van een site van een lager-webwinkel het juiste type vaststellen.

XJR 2600

Reg. datum:
30 jun. 2010
Heb je nu ook gezien wat er kapot was aan de oude startkoppeling?

Bij mijn 1000 4cil-blok zijn al eens de bouten (1 op het plaatje) alle 3 gebroken.....3 nieuwe boutjes erin en hij gaat nog steeds!

Reg. datum:
15 dec. 2004
alle drie de bouten waren losgelopen, heb ze nu vastgezet met loctite.
1978

Reg. datum:
15 dec. 2004
Dank heren daan zal ik het lager er van de winter uithalen, dan heb ik de tijd, is een 10 inch wiel inderdaad.
1978

Ook bekend als www.ezto.nl

Reg. datum:
10 jul. 2005
quote:
kawa Z 1300 schreef op 15 maart 2017 @ 17:19:
Dank heren daan zal ik het lager er van de winter uithalen, dan heb ik de tijd, is een 10 inch wiel inderdaad.

Dan is de kans groot dat het van een classic Mini is. Daar zijn genoeg leveranciers voor (bv TLCC) of anders bij een lager webwinkel, ik het goede ervaringen met Neita.
zijspanrijden is motorrijden voor gevorderden...............
" MC-Alzheimer rules!"

Reg. datum:
15 dec. 2004
dank je, top
1978

Reg. datum:
15 dec. 2004
Alles doet het weer, knipperlichten was een stekker en slechte aarde.
De benzinemeter doet het af en toe wel en af en toe niet, maar hoe meet ik de meter zelf aan de onderkant van de tank en hoe meet ik de rest van de bekabeling door, ik durf er geen stroom op te zetten omdat ik bang ben de meter op te blazen.
1978

Reg. datum:
28 jul. 2014
Zit er een vlotter in je tank? Meestal gaat er dan 12V naar je meter (dashbord) en de min daarvan gaat naar de vlotter. Dat is dan een regelbare weerstand en geeft door naar massa.

Als je dus de draad naar je vlotter aan massa legt denk ik dat je meter volledig moet uitslaan. Dan kun je er dus vanuit gaan dat je meter/dash in orde zijn.
De vlotter zou door te meten moeten zijn, meter op ohmse weerstand en langzaam bewegen. De vlotter zal met een pakking in de tank geschroefd zijn en is belangrijk dat dit dan weer massa heeft met het frame.
GSlandrover wijzigde dit bericht op vrijdag 17 maart 2017 20:28 (12%)

Reg. datum:
15 dec. 2004
Ik neem aan dat het een vlotter is, er lopen twee draden van dash naar de vlotter, zal morgen eens kijken wat er gebeurt als ik een van de twee aan de massa leg.

Weet niet of ik de vlotter kan bewegen.
kawa Z 1300 wijzigde dit bericht op vrijdag 17 maart 2017 21:30 (12%)
1978

Reg. datum:
05 aug. 2010
Ijzer draadje Door de tank opening en vissen!

Reg. datum:
15 dec. 2004
Nou als ik de ohm meter op de tankgever zet en de tank aan de voorkant optil veranderen de waardes,dan lijkt me dat de vlotter beweegt, dus lijkt me in de bedrading of tellerhuis te zitten, balen ik ga nu iig niet de halve motor slopen om te zoeken, zet dit jaar wel een 5 liter can in de bak, klus voor de winter.
kawa Z 1300 wijzigde dit bericht op zaterdag 18 maart 2017 10:39 (6%)
1978

Reg. datum:
15 dec. 2004
De juiste nummerplaat gemonteerd.
Tevens had ik nog een stuk of 6 20 liter cans vanuit de racerij, dus beugel halen en dan monteren we dat gewoon op het zijspanrek, altijd 20 liter reserve bij je :-)
Dan is die vanmiddag echt zomerklaar :-)
1978

Reg. datum:
15 dec. 2004
Hij is nu echt voor dit seizoen klaar op de accu laten zakken na (wacht op de beugels)
Tankmeter doet het af en toe niet, maar dat wordt een winterklus (is bedrading of meter zelf)
Dus voor de zekerheid nemen we gewoon extra benzine mee :lollerdelol:

https://forum.driving-fun.com/download/file.php?id=12719

https://forum.driving-fun.com/download/file.php?id=12720

https://forum.driving-fun.com/download/file.php?id=12721

https://forum.driving-fun.com/download/file.php?id=12722
1978

EHE bikes @ facebook

Reg. datum:
01 feb. 2010
Dat wordt dan lekker genieten deze zomer!

Mooie werkplaats ook, maar hoe houd je die voegen zo mooi wit?....
GL1000EZS zijspan, GL10/12 cafefighter project, CBX1000, Ducati ST4

Reg. datum:
15 dec. 2004
Dank je, nou achter de werkbank zijn ze niet echt wit meer hoor.
Maar grillreiniger is ideaal schoonmaakmiddel :-)
En als je de vloertegels bedoeld, daar in het midden stond altijd een auto en daaronder bleef het wel schoon, dichte vlakke bodem dus kwam er nooit wat op de vloer :-)
1978

Reg. datum:
11 apr. 2015
Nu nog even die jerrycan in de kleur van de motor spuiten en een kwart slag draaien, helemaal perfect!

Reg. datum:
15 dec. 2004
Kwartslag draaien kan niet ivm de beugel waar die aan vast zit, en in kleur spuiten is me beetje te gek, ze hebben ze ook in chrome :-)
wilde hem eigenlijk aan de zijkant hangen, maar dan kwam die voor de verlichting.
1978

Genderneutraal athe´st.

Reg. datum:
24 mei. 2012
Zo, da's serieus kannetje met beugel. 8-)
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontkleed worden.

Reg. datum:
11 apr. 2015
Kan hij niet met de lange kant naar beneden op die beugel? Lijkt me fraaier qua looks.

Ik heb zo'n stalen 20 liter jerrycan in de koffer van de Jaguar, ook met de rug naar beneden.

Reg. datum:
05 aug. 2010
Dat lijkt me hier ook goed ogen idd. Verwerken in een rieten koffer achterop!

EHE bikes @ facebook

Reg. datum:
01 feb. 2010
quote:
kawa Z 1300 schreef op 18 maart 2017 @ 19:32:
Dank je, nou achter de werkbank zijn ze niet echt wit meer hoor.
Maar grillreiniger is ideaal schoonmaakmiddel :-)
En als je de vloertegels bedoeld, daar in het midden stond altijd een auto en daaronder bleef het wel schoon, dichte vlakke bodem dus kwam er nooit wat op de vloer :-)

Ja, ik bedoelde de vloertegels.

Bevalt dat trouwens goed? Ik zit hier met zo n stoffige afbrokkelende betonvloer en die is hardstikke handig voor olielekkages, want dat zuigt zo weg O-) .... Maar het is eigenlijk niet netjes te houden...

Vloercoatings krassen ook al zo makkelijk zie ik op mijn werk.
Op faceboek zag ik laatst van die kunststof tegels voorbij komen. Super fancy als je alleen maar sleutelt, maar als.er zo vaak vonken vliegen als bij mij... Dan lijkt me dat niet handig.

Tegels is tenminste makkelijk een keer te dweilen, maar tussen dd voegen zuigt de olie uiteraard nog zo weg toch?
En als er een hamer op valt?
Of ben ik gewoon te klunzig? Want dan kan ik beter bij mijn hillbillyvloertje blijven ;)
GL1000EZS zijspan, GL10/12 cafefighter project, CBX1000, Ducati ST4

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.