Honda X-ADV

Ik ben daarvan op de hoogte.
Maar in principe is dit nog steeds de beste, de andere zijn nog slechter.
Ik rommel en verzin wel wat.
 
Die knakker uit Taiwan vraagt 3100NT$ voor verzenden van de spray-guard dat vindt ik te duur.
Ik ben in de regel gewend om circa 1300NT$ te betalen voor pakjes uit Taiwan.
Dat heb ik hem dus ook verteld.
Hij zou het gaan uitzoeken waarom het verzenden 3100NT$ kost.
Hij zou afgelopen maandag nog weer contact opnemen met mij, dit heeft hij tot op heden niet gedaan, zelf vindt ik dat hij aan zet is dus ik wacht even af.

Ondertussen heeft een kennis van mij uit Taiwan (baas van Tech-Pulley) mij gevraagd weer eens wat Yamaha Xmax400 onderdelen voor hem in te kopen en te verzenden.
Ik vraag dus morgen even aan hem of hij dat ding even voor me wil kopen en naar mij wil verzenden. (ik heb vaker lijntjes met Taiwan)
Ben benieuwd of ik het allemaal weet te regelen.
De navigatie beugel t.b.v. mijn Garmin Zumo had ik reeds besteld in Taiwan en is ook onderweg.
Ben benieuwd in hoeverre ik hem moet gaan aanpassen om geheel trillings-vrij
te gaan krijgen.

Ondertussen heb ik van Ali uit China mijn rem-handels binnen die ik had besteld en een mooie kleine waterdichte dubbele USB poort die ik netjes ga proberen weg te werken in de ruimte die zit op het stuur tussen stuurschakelaar en rem-handel, dat zou net moeten passen :?
Beide artikelen zijn van een goede kwaliteit en betaalbaar.

Mvg. Jan

Meestal heb ik die ronde USB poorten ter grote van een 12V socket,
deze keer eens een ander modelletje gekozen omdat het net iets kleiner is
en subtieler weg gewerkt kan worden.

J9leXz.png


De USB poort komt aan onderkant stuur te hangen bij de pijl,
past dat niet dan evt. links van de rempot stuur clamp.
Ik gebruik de USB poort voor mijn GSM die in een Rammount X-grip
altijd aan de rechterkant van mijn stuur zit.

yVUqDZ.png


Heb gewoon titanium kleur gekozen,
al die kleurtjes die ze hebben is niet helemaal mijn ding.

KP8Auv.png
 
Laatst bewerkt:
Nog een kleine up-date, mijn honda is woensdag naar de dealer gegaan wegens een probleem met de schakeldoos, in de ochtend ging de versnellingbak aan het flippen, ze wou niet meer afschakelen, niet in Drive, sport niet met de knopjes in manuele modus. Aan de rode lichten schakelde ze terug naar 1 om daar dan in te blijven en niet op te schakelen. Na het contact uitgezet te hebben schakelde ze terug tot 2 om daar in te blijven. Oranje lampje op het dashbord brande en de versnellings bak indicator knipper 2 streepjes in plaats van de versnelling waar ze in lag op dat moment. Na het werk terug gestart om naar de dealer te rijden voor inspectie en tot mijn grote verwondering schakelde de scooter terug zonder problemen maar het oranje lampje bleef branden... Eens benieuwd wat het verdict gaat zijn...
 
Ik wacht nog even geduldig af, enige frustrerende is dat ze in Italië in de eerste week van Maart al zijn geleverd.
Hier in NL. zijn alle modellen 2018 van Honda nog niet leverbaar, ze komen straks waarschijnlijk allemaal te gelijk.

Wat is wijsheid?
originele Honda led mistlampen te waarde van 780 euro ex. montage.

Of de led mistlampen van Ali voor nog geen 5 tientjes die al zijn getest en door meerdere rijders in Frankrijk als goed zijn bevonden.
>>> Ali spotlights

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al veel in het donker gereden met de normale verlichting. Is ruim voldoende. Of de mistlampen zin hebben vraag ik me dan ook af.
 
Heb al een foto op de X-ADV met de extra licht bundel definitie gezien en het is een prima aanvulling, dus altijd welkom.
 
Ja vindt ik ook,
is ook typisch weer een dingetje zoals de andere dingetjes waar je je geen bult aan kan vallen, en telkens weer enorm mee vallen, ze zijn nog van aluminium ook.
Het hele rattenplan zit er voor de rest ook weer bij zoals relais etc.
Is het niks dan zal je mij er ook niet over horen klagen, eerlijk is eerlijk voor die centen.

De Honda zal bij mij vrijwel direct na het ophalen uit de winkel uit elkaar gaan voor de diverse elektra dingetjes aan te sluiten, dus misschien dit ook maar gelijk zodat ik alle draden in een keer kan trekken, das altijd beter als 10 keer de hele mikmak aan fixaties open moeten halen om wat fatsoenlijke aansluitingen te creëren.
Was trouwens eerst van plan om de originele bij aanschaf gelijk te laten monteren, maar daar zie ik denk ik nu maar van af. De handvat verwarming en beschermbeugels laat ik dan wel aan hun over, handvat verwarming is een zeer complex klusje bij de X-ADV en kost werkplaats technies 3 arbeids-uren boven op de handvat verwarmings prijs.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
@Jan ...persoonlijk vind ik de verwarmde handvaten geen meerwaarde ...je vingertoppen krijgen koud...bij mij althans toch...centen aan wat anders besteden ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel vaker zo met verwarmde handvatten, maar neem ze toch want ik vindt het wel een leuk item omdat je ze ook in je display kunt zien.

0X6t8e.png


Ik probeer ze in dat "city pakket" te krijgen dan heb ik de valbeugel en voet windgeleiders er ook bij voor 724 euro.
Bijna het meeste geld zit hem dan toch nog in de handvat verwarming want de windgeleiders en valbeugel zijn tezamen redelijk betaalbaar en kunnen door een kind worden gemonteerd.
Moet nog even babbelen over de extra's maar dat doe ik pas als ik een telefoontje heb gehad.
Heb trouwens al enkele jaren verwarmde handschoenen van het merk Reusch, die hebben een heel fijn draden matrix in de handschoenen waarbij ook je vingertoppen verwarmd zijn, dus splinter komt wel door de winter.

sbYRol.png


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Er zijn best wel veel optie’s van Honda voor de xadv. Beetje onderhandelen voor de koop doet wonderen met de prijs. Of dat ook voor Honda geld?
 
Ja Dandev vindt ik ook :9

Hier nog wat ander mistlamp materiaal via Louis.
Maar dan ga je wel al richting de gangbare prijzen van 2 á 300 euro
wat zoiets in de regel kost, en reken maar dat ze bijna allemaal in China worden geproduceerd
De SW-Motech is 12Watt.
Hoe sterker de led, des te beter natuurlijk :9~

>>> Evo SW-Motech LED Mistlamp-Kit via Louis

Scroll je helemaal naar onder op de pagina dan staan er nog een aantal.
Vindt de Koso's van 249 euro ook wel mooi, deze zijn 10,5 Watt
>>> Koso-led-mistlamp-kit-Aurora

Vervolgens duiken alle mistlampen via Louis onder de 10 Watt.
Die van Ali zijn volgens de specificaties zo gek nog niet, voldoen aan de waterdicht norm: IP67, en geven ook netjes het aantal Lumen op etc.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al veel in het donker gereden met de normale verlichting. Is ruim voldoende. Of de mistlampen zin hebben vraag ik me dan ook af.


Vraagje van een meelezer;

standaard heeft ie al LED koplampen als ik de specs lees. Is er dan 1 dimlicht en 1 grootlicht of is alles dubbel uitgevoerd?
Ik ben dat klooien met lampen ondertussen een beetje zat aan het worden dus voor de nabije toekomst zoek iets met goed en dubbel licht :Y Vanwege ploegendienst rij ik veel in het donker, vandaar ;)
 
was vandaag bij goedhart en op een adv gezeten wat mij opviel was dat de ruimte om je voeten naar voren te zetten vrij beperkt is vooral dat schuine stukje omhoog is karrig.
 
Klopt dat is zeker ruk met die 2 bobbeltjes aan de binnenkant.
Ik heb maar maat 43, dus echt niet overdreven groot maar echt ruimte zit daar niet, gemiste kans van honda om juist daar zo summier met de ruimte om te gaan... wel een van de paar min puntjes aan die brommert
Aardige tent trouwens daar ga ik kopen.
 
Laatst bewerkt:
Het is even wennen, maar ik heb geen last van de wat smalle treeplanken. De voeten steken gewoon wat uit. Ik heb maat 44. Ik ga nog wel die extra voetsteunen plaatsen. Je hebt dan een meer sportieve zit.
 
was vandaag bij goedhart en op een adv gezeten wat mij opviel was dat de ruimte om je voeten naar voren te zetten vrij beperkt is vooral dat schuine stukje omhoog is karrig.

Idd schuine stuk is waardeloos kun je voet niet vlak op zetten ook ik niet met me maat 41
Vlakke stuk is eigenlijk ook wat te smal maar we doen het er maar mee motor rijd heerlijk
Ook met pasagier
 
Klopt dat is zeker ruk met die 2 bobbeltjes aan de binnenkant.
Ik heb maar maat 43, dus echt niet overdreven groot maar echt ruimte zit daar niet, gemiste kans van honda om juist daar zo summier met de ruimte om te gaan... wel een van de paar min puntjes aan die brommert
Aardige tent trouwens daar ga ik kopen.
ik kan niet anders zeggen dan dat ik tot nu toe zeer tevreden met de service ben meer dan tevreden,ik ging vandaag voor een verdacht piepje bij het stuur en het aansluiten van me navigatiekabel doordat de stuurkap er toch afmoest hoefde ik het aansluiten van de kabel niet te betalen,daar hou ik van. net zoals de eerste olie wissel alleen matriaalkosten betalen.ik ben een tevreden nieuwe klant daar.
en zo en ma naar vianden 2 daagjes met de scooterboys pics volgen
 
Toeren in Luxemburg:
Leuk Vianden, ga je toevallig naar hotel Belle Vue?
ik kom daar namelijk wel eens, overdag lekker rijden en in de avond met ze alle aan de zuip in de bar van het hotel.
Maximum groep die we eens hadden was 90 man, en alle motors beneden in de stalling, goed geregeld daar en zwembad erbij om na de rit Haarlem > Vianden even in te relaxen.

Goedhart:
Dacht eerst dat ik bij Bruggeman zou kopen maar heb ik om gezet naar Goedhart omdat ik het daar inderdaad lekker vindt overkomen.
Het is wel 30 á 40 min. rijden vanaf Haarlem dat is wat minder omdat ik het liefst om de hoek zou kopen, maar ja een goeie klik met een bepaalde toko is ook wel wat waard.
En gek genoeg zit er niets hier in de buurt en woon nou niet bepaalt op het platteland.

Ruimte:
Voor jou zal de beperkte ruimte idd. ook even schrikken zijn geweest, jou laatste paar scoots hadden allemaal genoeg ruimte met
als grootste ruimte kanon de beemer, maar de nieuwe Suz zal ook wel redelijk ruimte hebben schat ik zo in.
Ik doe het er maar mee, ben al blij dat ik wel bijna de beentjes kan strekken, en de voordelen van zo'n scoot moeten de min puntjes dan maar doen vergeten.

Steppies:
Ga met de tijd die steppies wel kopen, niet dat het iets te maken heeft met de voorwaartse voet ruimte, maar de steppies beleving valt bij de meeste in de smaak.
En je kan in ieder geval ook nog een beetje leuk gaan verzitten
Die steppies van Honda zijn erg mooi maar veel te duur met ruim 550 euro.
Mijn oog is dan ook gevallen op andere steppies van 355 euro en dat vindt ik dan net aan te doen, daarnaast vallen die ook bij mij in de smaak als ik ze vergelijk met andere steppies die er te koop zijn.
>>> deze moet ik dan hebben

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan