Honda X-ADV

hotel belle veu idd,ik woon ook niet echt in de buurt van bodegraven had verder ook geen keuze hier in de buurt dus dan maar daar geen spijt van ook.en been ruimte heeft de burgman net genoeg voor mij is geen beemer natuurlijk.en mijn beklag is geen reden om de mooie adv x niet te kopen.ik zie het er toch van komen een keer.
 
Leuk man Belle Veu, overigens een NL eigenaar.
Ga denk ik dit jaar na de zomer ook wel weer een keer.
De voorpret begint al met het ritje er naartoe, lekker de hele dag op de moto zitten opweg naar Vianden... geweldig vindt ik dat.
Heb een hele map vol met aldaar gereden gpx files voor de Garmin.
Het rijd daar wel erg lekker en peuken en peut is ook goed betaalbaar.
Als je er nog nooit bent geweest, neem je zwembroekie dan mee, dan kun je even in het zwembad voor het eten, of erna natuurlijk.
 
Ja schakeldoos probs zijn wel even van een andere orde als het geen CVT betreft.
Wat dat betreft ben je met DCT overgeleverd aan de garagist, even zelf in de woestijn je CVT oplappen zit er niet in bij een DCT.

Mvg. Jan
 
Het is even wennen, maar ik heb geen last van de wat smalle treeplanken. De voeten steken gewoon wat uit. Ik heb maat 44. Ik ga nog wel die extra voetsteunen plaatsen. Je hebt dan een meer sportieve zit.
Ik ben deze week van Brussel naar Duinkerke gereden en terug via Ieper, Passendale etc.. Een ritje van om en bij de 400km. Ik heb de hele tijd mijn Puig voetsteunen gebruikt en niet één keer de treeplanken... Gemiddeld verbruik 3.4l/100km!!
 
Kreeg vandaag de beugel uit Taiwan binnen t.b.v. de navigatie.
Ik had de versie besteld zonder de rammount gsm houder, maar toch zat die erbij geleverd, foutje of niet :?
Moest trouwens wel even 24,85 euro aftikken aan invoer rechten, terwijl ik bij "opmerkingen" had verzocht om een aangepast bedrag op de pakbon, helaas is TBS tegenwoordig een hele grote zaak geworden en werken er meerdere mensen, een paar jaar terug heb ik veel duurdere spullen daar gekocht en had toen regelrecht contact met de eigenaar via Messenger (de privé berichten app van FB) zodoende toen diverse keren gewoon zo door de douane zonder extra kosten.
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws voor mij.
De Honda model 2018 kan ik op zaterdag 28 april ophalen bij Goedhart,
in de gewenste kleur: Digital Silver Metalic.

Zoals het er naar uitziet schijn ik dan de eerste te hebben

Heb gelijk het 'City pakket' er op laten zetten, bestaande uit de kuipbeugel, handvatverwarming en windgeleiders voor de voeten.
Honda Topkoffer en rek had ik reeds in huis.

Ik laat ook gelijk door Goedhart de handkappen er af halen en kortere stuurbalansers monteren, zodat het stuur 4 cm. minder breed is.

Mvg. Jan
 
Goed nieuws Webengine! Kan je lekker toeren, of ga je eerst alles erop sleutelen?
Kijken of Honda je gaat bevallen, mij ieder geval wel tot nu toe. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja kijk er naar uit Bulldozer.
Eerste weekend zal idd wel veel sleutelen worden om het na het zin te maken. Meeste spullen liggen al klaar en sommige zijn nog onderweg.
Vooral veel electronica klusjes. Navigatie, GSM, USB, Mistlampen, druppellader aansluiting. Rek, topkoffer, remhandels, jiffy verbreden, Uitlaat en misschien ook gelijk mijn kat-loze collector, heb nog wat andere dingetjes liggen voor regen/modder protectie en nog wat onderweg,dus genoeg te doen.

Mvg. Jan
 
Mooi vooruitzicht Jan, de editie 2018 heeft een hogere grens waar de begrenzer inkomt en die speciale of road knop en uitschakelen van de abs. Ben benieuwd naar je bevindingen.
 
Yup is 900tpm. hoger in elke versnelling.
Het is alleen al weer wat te lang geleden dat ik een proefrit heb gemaakt dus weet niet of ik het verschil ga opmerken.
Zal wel even eerst de gebruiksaanwijzing goed moeten instuderen met al die functies.
Totaal kom ik uit op 14.763,49 euro.
Als je hem kaal koopt dan betaal je bij Goedhart 13.958 euro., en daar zit de 1000km. beurt dan bij in begrepen.

Ben benieuwd of ik het lichamelijk op de lange duur een beetje kan volhouden. Heb diverse lichamelijke problemen zoals instabiele benen door versleten knieën en nog wat andere lichamelijke onzin die er in de loop der jaren is ingeslopen. Vandaar ook dat ik liever automaat rij.

Mvg. Jan
 
Dank je Mario,
zelf ben je ook alweer aan het twijfelen heb ik gelezen.
Die Ducatie die je op het oog heb is wel een mooie machine, en de inruil prijs is ook aardig.
 
Nou je hoeft niet te twijfelen, in de sportmode op s3 en dan 900 tpm er bij gaat ie echt als een speer, voordelen van de zit van de scooter en het rijden als een motor. Het op en afstappen kan een probleem zijn als je kleiner bent dan 1.80. De automaat is ten opzicht van een vario ook een fijne. Je moet wel ondervinden in welke modus je wilt rijden. De vering is ook oke vind ik, instelbaar achter. Wel is de zitting wat hard. De houding van de benen op de wat kleine treeplank moet je even zoeken. Ik las dat een Belg/Vlaming 400 km heeft gereden en de voeten op de after market steps zet. Misschien is dat nog een idee.
 
Nou ik moet juist van wegen mijn lichamelijke beperkingen mijn benen zo veel mogelijk strekken, ik heb weinig aan de horizontale voetplanken, maak met mijn huidige scooter ook nauwelijks gebruik van de horizontale treeplanken, en hou van lekker lang toeren 400km. is meer regel dan uitzondering
Ben met mijn scooter naar Finland gereden, met dagen van 800km. in het zadel en nauwerlijks last gehad.
Over mijn huidige scooter gesproken die is precies even hoog als de X-ADV 82cm. gelukkig wel een stuk smaller, maar dan wel met een kingsize zetel die lekker zit.
Vindt het stuur erg breed van de honda, wilde er al de zaag in laten zetten door Goedhart, maar die adviseerde om eerst even aan te kijken zonder die einddoppen en dan uiteraard zonder stuurkappen, dat scheelt alweer ruim 4cm.
Voor het gaan verzitten en mooie trial effect zet ik dan nog in een later stadium die voetsteppies er op, want dat schijnt toch wel helemaal subliem aan te voelen. In alle landen is iedereen er erg mee in zijn nopjes.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Is wel de bedoeling, zou er graag mee naar Portugal of iets dergelijks willen gaan rijden.
Achteraf gezien was Finland voor een 400cc CVT net iets te veel van het goede, een CVT is niet zo happig op honderden monotone kilometers, dat gaat veel beter met een elektronische automaat of conventionele motor.

Wat betreft lichamelijke perikelen, kun je er maar het beste mee leren leven en omgaan, en zaken zoveel mogelijk ergonomisch/lichaamsbesparend aanpakken.
Ik ben 53 lentes jong, (Schilder/Spuiter) en doe het tegenwoordig wat rustiger aan.

Mvg. Jan
 
Ben alvast wat aan het brainstormen over Ali's mistlampen, en laat jullie graag mee kijken.

Rechts boven op de foto hieronder staat de schakelaar die meegeleverd wordt
met Ali's mistlamp set

image.php





Schakelaar >>> Motorfiets Stuur Koplamp On/Off LED Schakelaar Verstelbare Mount Waterdichte Schakelaars 2 Kleuren

Uhg96U.png



Ook wil ik kijken of het lukt om een ander soort lamp ophang constructie te maken
in plaats van de zwarte Ali mistlamp beugels die je op de kuipbeugel dient te bevestigen.
De Honda kuipbeugel heeft namelijk ook voor ge-prepareerde schroefdraad voor de Honda mistlampen ;)
Dat lijkt mij mooier om te gebruiken, hoe minder gekke beugeltjes hoe beter ik het vindt. Daarnaast denk ik dat ik persoonlijk zwarte beugels op een zilverkleurige kuipbeugel minder fraai zal vinden.

Wat ook mee telt is dat de mistlampen als ze op de schroefdraad van de kuipbeugel zitten gemonteerd ze niet boven op de kuipbeugel staan maar net als die van Honda dus aan de binnenkant zitten, wat ze minder kwetsbaar zal maken.
Hopelijk kan ik dit allemaal naar het zin uitwerken :?
24JqnV.png


Schroefdraad t.b.v. de mistlampen
image.php


Nu nog even wat ander uit-dokter werk vanuit de luie stoel.

Ik heb de PDF handleiding in mijn bezit van de originele Honda mistlamp aansluit/montage handelingen.
Na het bestuderen kom ik tot de conclusie dat er reeds een kant en klare geschakelde plus stroomstekker in de motor hangt om de prik vanaf te halen voor de mistlampen. (Zie screenshot hier onder)

Voor geprepareerde standaard aansluiting t.b.v. Honda's mistlamp set
is reeds aanwezig op elke X-ADV
:}
image.php


De stekker met dummy afsluiting bevindt zich aan de rechterkant van de scooter onder de zij-kap.
Mocht dit niet werken (dit is uiteindelijk alleen theorie vanuit de luie stoel) dan heb ik altijd nog de mogelijkheid om zelf de "BATT1 geschakelde plus draad" van de motor te localiseren en gebruiken om het relais mee aan te sturen.
De hoofd stroom aansluiting zelf komt uiteraard rechtstreeks op de accu.

Mistlampen en extra schakelaar heb ik een week geleden besteld.
Ik zal tegen de tijd dat ik de boel er op heb zitten een verhaaltje er over opschrijven.

Mvg. Jan :)
 
Laatst bewerkt:
Dank u wel Danny,
we gaan het beleven of het wat is.
Is het niks dan ben ik de eerste om Ali's mistlampen met de grond gelijk te maken :+
Maar ik krijg steeds meer vertrouwen in de prullaria van den Chinees *D
 
Ben alvast wat aan het brainstormen over Ali's mistlampen, en laat jullie graag mee kijken.

Rechts boven op de foto hieronder staat de schakelaar die meegeleverd wordt
met Ali's mistlamp set, maar heb een voorgevoel dat die schakelaar niet aan mijn eisen voldoet. Dus bij meneer Ali iets anders opgezocht

[afbeelding]



Deze schakelaar ziet er denk ik veel knapper uit dan de Peppi & Kokki schakelaar die standaard bij de mistlampset zit.
Gepositioneerd aan onderkant stuur lijkt mij dat het er wel gaaf uit gaat zien

[afbeelding]

Klikkerdeklik >>> 22mm Motorfiets Stuur Mount Schakelaar Brake Mistlamp Met Lampje

Deze schakelaars zijn ook wel mooi >>> Motorfiets Stuur Koplamp On/Off LED Schakelaar Verstelbare Mount Waterdichte Schakelaars 2 Kleuren


Ook wil ik kijken of het lukt om een ander soort lamp ophang constructie te maken
in plaats van de zwarte Ali mistlamp beugels die je op de kuipbeugel dient te bevestigen.
De Honda kuipbeugel heeft namelijk ook voor ge-prepareerde schroefdraad voor de Honda mistlampen ;)
Dat lijkt mij mooier om te gebruiken, hoe minder gekke beugeltjes hoe beter ik het vindt. Daarnaast denk ik dat ik persoonlijk zwarte beugels op een zilverkleurige kuipbeugel minder fraai zal vinden.

Wat ook mee telt is dat de mistlampen als ze op de schroefdraad van de kuipbeugel zitten gemonteerd ze niet boven op de kuipbeugel staan maar net als die van Honda dus aan de binnenkant zitten, wat ze minder kwetsbaar zal maken.
Hopelijk kan ik dit allemaal naar het zin uitwerken :?
[afbeelding]

Schroefdraad t.b.v. de mistlampen
[afbeelding]

Nu nog even wat ander uit-dokter werk vanuit de luie stoel.

Ik heb de PDF handleiding in mijn bezit van de originele Honda mistlamp aansluit/montage handelingen.
Na het bestuderen kom ik tot de conclusie dat er reeds een kant en klare geschakelde plus stroomstekker in de motor hangt om de prik vanaf te halen voor de mistlampen. (Zie screenshot hier onder)

Voor geprepareerde standaard aansluiting t.b.v. Honda's mistlamp set
is reeds aanwezig op elke X-ADV
:}
[afbeelding]

De stekker met dummy afsluiting bevindt zich aan de rechterkant van de scooter onder de zij-kap.
Mocht dit niet werken (dit is uiteindelijk alleen theorie vanuit de luie stoel) dan heb ik altijd nog de mogelijkheid om zelf de "BATT1 geschakelde plus draad" van de motor te localiseren en gebruiken om het relais mee aan te sturen.
De hoofd stroom aansluiting zelf komt uiteraard rechtstreeks op de accu.

Mistlampen en extra schakelaar heb ik een week geleden besteld.
Ik zal tegen de tijd dat ik de boel er op heb zitten een verhaaltje er over opschrijven.

Mvg. Jan :)

Benieuwd hoe je de lampen aan de kuipbeugels gaat bevestigen op een esthetisch verantwoorde manier :)
Veel succes, ik kijk al uit naar het resultaat. Leuke knop trouwens, mooie vondst!
 
Gewoon top de X-ADV. Gisteren gaan tanken. 316km gereden met één tank. Gemiddeld verbruik net boven de 3.5l/100km
 
Laatst bewerkt:
Tja Domi "een esthetisch verantwoorde manier"
zijn woorden die uit mijn eigen pen of mond zouden kunnen komen ;)
Gebruik deze worden ook regelmatig 'esthetiek' staat bij mij dan ook hoog in het vaandel.

Mvg. Jan
 
Ik ben deze week van Brussel naar Duinkerke gereden en terug via Ieper, Passendale etc.. Een ritje van om en bij de 400km. Ik heb de hele tijd mijn Puig voetsteunen gebruikt en niet één keer de treeplanken... Gemiddeld verbruik 3.4l/100km!!

Hoi Domi63 waar had jij die voetsteunen besteld van puig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan