Aftermarket Koppelingskabel

Kroketje

MF'er
17 feb 2016
182
0
Rotterdam
Hallo,

Vorige week was de koppelingskabel van mijn motor geknapt, ik heb gelijk 2 besteld bij twee verschillende leveranciers. Vandaag heb ik ze ontvangen, maar iets viel me op. Beide koppelingskabels zijn langer dan de originele(de kapotte) koppelingskabel.
Links: Komt van Wemoto, is 30cm langer dan de originele
midden: komt van Jappart, is 8 cm langer dan de originele
rechts: de originele die stuk is gegaan.

Ik vraag me af of de lengte uitmaakt.
full
 
Hallo,

Vorige week was de koppelingskabel van mijn motor geknapt, ik heb gelijk 2 besteld bij twee verschillende leveranciers. Vandaag heb ik ze ontvangen, maar iets viel me op. Beide koppelingskabels zijn langer dan de originele(de kapotte) koppelingskabel.
Links: Komt van Wemoto, is 30cm langer dan de originele
midden: komt van Jappart, is 8 cm langer dan de originele
rechts: de originele die stuk is gegaan.

Ik vraag me af of de lengte uitmaakt.[afbeelding]
Paar cm verschil zou wel kunnen. Zeker als het niet te kort wordt.
Echter, te lang kan goed een probleem zijn, omdat er een bocht in komt door montage.

Mogelijk verkeerde model ontvangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als het geheel 8cm langer is, is het verschil te overzien. 30cm meer wordt een uitdaging met waar de kabel langs moet lopen zonder dat je er een knik in legt.

Groter probleem is hoe ver de binnenkabel eruit steekt, heb met mijn honda een stukje af moeten knippen omdat ik de spanner niet ver genoeg uit kon draaien om dat verschil op te heffen. kon daarna van het insteeknippeltje helaas geen gebruik meer maken, maar gelukkig bestaan ook schroefnippels.

'sorry meneer dit is de enige die in de computer staat' |(
 
als het geheel 8cm langer is, is het verschil te overzien. 30cm meer wordt een uitdaging met waar de kabel langs moet lopen zonder dat je er een knik in legt.

Groter probleem is hoe ver de binnenkabel eruit steekt, heb met mijn honda een stukje af moeten knippen omdat ik de spanner niet ver genoeg uit kon draaien om dat verschil op te heffen. kon daarna van het insteeknippeltje helaas geen gebruik meer maken, maar gelukkig bestaan ook schroefnippels.

'sorry meneer dit is de enige die in de computer staat' |(
Dat kan gebeuren, maar dan is het nog steeds de verkeerde kabel.
 
Jappart en Wemoto waren de enige die het kon leveren, had de offiele dealer van honda zelfs gebeld en ze kunnen ook niet leveren.

Maar zoals nu te zien is, zijn deze allebei niet de juiste. Heb net die langste kabel(30cm langer) geprobeerd te monteren, maar kwam idd dr probleem die Totl zegt, de binnenkabel steekt niet ver genoeg uit.

Btw mijn motor is honda cb1
 
Jappart en Wemoto waren de enige die het kon leveren, had de offiele dealer van honda zelfs gebeld en ze kunnen ook niet leveren.

Maar zoals nu te zien is, zijn deze allebei niet de juiste. Heb net die langste kabel(30cm langer) geprobeerd te monteren, maar kwam idd dr probleem die Totl zegt, de binnenkabel steekt niet ver genoeg uit.

Btw mijn motor is honda cb1
OEM Honda.
27 euro ex btw en verzending.
Ze hebben er nog 1:
CABLE COMP,CLUTCH, fits CB400F CB1 1989 (K) USA - order at CMSNL
Fits: Honda
Product Number: 22870KAF000
Is een 1989 model.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jappart en Wemoto waren de enige die het kon leveren, had de offiele dealer van honda zelfs gebeld en ze kunnen ook niet leveren.

Maar zoals nu te zien is, zijn deze allebei niet de juiste. Heb net die langste kabel(30cm langer) geprobeerd te monteren, maar kwam idd dr probleem die Totl zegt, de binnenkabel steekt niet ver genoeg uit.

Btw mijn motor is honda cb1

Dan bel je ten Kate, motorzaak, heeft veel.
En leveren gaat snel daar.
 
Ten kate had ik toen ook al gebeld, ze kunnen ook niet leveren. I.i.g die van Wemoto gaat niet passen. Morgen ga ik die van Jappart proberen, als dat weer niet past, dan bestel ik de OEM van CMSNL. Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het afloopt.
 
Update:

Gister de kabel(8cm langer) op de motor gemonteerd. Er moest wel een bocht in komen, maar uiteindelijk is wel gelukt. Gister en vandaag op de motor gereden, het werkt.

Nog bedankt voor alle reacties. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan