Trommelrem naar kabel converteren

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
2.406
1.414
Grunn
Instagram
Middag,

Ik heb het idee opgevat om mijn achterrem met een kabel te gaan bedienen ipv de stangen en assen die er nu zitten.

Waarom ?

Omdat de trommel aan de linkerkant zit, en het pedaal aan de rechterkant, en het hele systeem nogal veel ruimte in beslag neemt.

En, ik wil perse nieuwe rearsets gebruiken die een stuk verder naar achter staan, en om het dan weer met kogelgewrichten en de het orginele systeem werkend te maken erg omslachtig is . (Het kan wel, maar mooi is het niet).

De vraag dus; zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ?

Wat zou een geschikte dikte zijn zodat het lekker veilig is en weet iemand een handige (web)shop waar ik kabels, tonnetjes en verstellers kan kopen.

Bedankt!
 
Middag,

Ik heb het idee opgevat om mijn achterrem met een kabel te gaan bedienen ipv de stangen en assen die er nu zitten.

Waarom ?

Omdat de trommel aan de linkerkant zit, en het pedaal aan de rechterkant, en het hele systeem nogal veel ruimte in beslag neemt.

En, ik wil perse nieuwe rearsets gebruiken die een stuk verder naar achter staan, en om het dan weer met kogelgewrichten en de het orginele systeem werkend te maken erg omslachtig is . (Het kan wel, maar mooi is het niet).

De vraag dus; zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ?

Wat zou een geschikte dikte zijn zodat het lekker veilig is en weet iemand een handige (web)shop waar ik kabels, tonnetjes en verstellers kan kopen.

Bedankt!
Er zijn zelfs ombouwsetjes, waarbij er een hydraulisch systeempje (zoals een hrc achter) tussen komt, met een stuk staaldraad met tonnetje aan het einde.
 
ik denk dat je moet oppassen dat je die tonnetjes niet langs de kabel schuif als je (erg hard) remt..
verder lijkt het mij niet al te ingewikkeld..

Dat is inderdaad iets waar zeker op gelet moet worden. Maar ik heb daar wel vertrouwen in.

Zon kit zou ik graag eens willen zien, heb je daar een plaatje of linkje van ?
 
Een jawa 638 heeft ook een kabel(dikke kabel) bediende achterrem, misschien kun je daarvan inspiratie opdoen of deze onderdelen(jawashop.com of jawamarkt.cz) gebruiken?
 
Moeten 2 bochten in, maar geen krappe knikken, dat lijkt me niet het probleem.

Ik zat alleen een beetje met de krach die erop zal komen, maar ik heb zojuist de achterrem voorzien van nieuwe blokken, alles gangbaar gemaakt en nieuwe ringen ertussen en dat werkt nu een stuk lichter.

Dus ik ga eerdaags maar een universele kabel bestellen en eens kijken hoe het moet komen te zitten om het vervolgens netjes te maken.
 
Moeten 2 bochten in, maar geen krappe knikken, dat lijkt me niet het probleem.

Ik zat alleen een beetje met de krach die erop zal komen, maar ik heb zojuist de achterrem voorzien van nieuwe blokken, alles gangbaar gemaakt en nieuwe ringen ertussen en dat werkt nu een stuk lichter.

Dus ik ga eerdaags maar een universele kabel bestellen en eens kijken hoe het moet komen te zitten om het vervolgens netjes te maken.
pak een scooter achterrem kabel

Remkabel Peugeot Rapido Honda Vision om achter
 
Laatst bewerkt:
Middag,

Ik heb het idee opgevat om mijn achterrem met een kabel te gaan bedienen ipv de stangen en assen die er nu zitten.

Waarom ?

Omdat de trommel aan de linkerkant zit, en het pedaal aan de rechterkant, en het hele systeem nogal veel ruimte in beslag neemt.

En, ik wil perse nieuwe rearsets gebruiken die een stuk verder naar achter staan, en om het dan weer met kogelgewrichten en de het orginele systeem werkend te maken erg omslachtig is . (Het kan wel, maar mooi is het niet).

De vraag dus; zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben ?

Wat zou een geschikte dikte zijn zodat het lekker veilig is en weet iemand een handige (web)shop waar ik kabels, tonnetjes en verstellers kan kopen.

Bedankt!
Yup, heb ik bij m'n CB350 ombouw gedaan. Ik heb gewoon een oude koppelingskabel gebruikt en de tonnetjes (hard)gesoldeerd.
Vanaf deze foto en verder: https://www.facebook.com/photo.php?...50131182.52369.100000680054582&type=3&theater
 
Een Honda cb72 en cb77 heeft dit ook.

Kan even geen foto's versturen (want tablet ding). Maar deze kabel gaat best flink de hoek om, achter het spatbord langs, maar werkt gewoon soepel.

Gewoon ff zoeken naar cb77 plaatjes :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan