Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Heb vorig weekend geprobeerd om te starten en had geen enkel probleem....Hangt wel constant aan de druppellader. Zal regelmatig eens testen want is nu toch geen weer om te rijden
 
Ooit was ik in het bezit van een K1200S 2007, blauw/grijs/zwart, nu ruim 3 jaar geleden.
Gek genoeg sta ik in de OP nog steeds als eigenaar daarvan, op nummer 30 :P
Ondanks ik die nu niet meer heb breek ik toch effe in in dit topic, en ik denk niet geheel onterecht, want ...
You're gone.. ;(
 
Laatst bewerkt:
full
 
Tja 160+ PK via een cardan. Een Hossack (Duolever) voorvoork.

Of je rijdt op een gewone fiets :]

Oorspronkelijk had ik er nog wat andere dingen bij willen zetten, zoals elektronische, vanaf het stuur bedienbare demping en vering en integraal ABS, maar dat wordt ondertussen al voldoende door anderen nagedaan. _O-
 
Goedenavond, ik had mij in het vorige deeltje al een keertje voorgesteld, maar in dit deel nog maar een keer.

Ik ben Erik, in de 30, woon in Zwolle en rij een K1200S uit 2008 met ASC, BC, ESA, HVV, TPC.
Deze rij ik nu sinds de zomer. Daarvoor reed ik een blazing orange Z750. Ook een heerlijke machine, maar met de hoeveelheid woon-werk km die ik maak vind ik wat meer weerbescherming, de cardan, de pk's en handvatverwarming echt top. Alleen mis ik het vlotte weg zijn bij het stoplicht dat de Z toch sneller doet dan de K.

Voor mijn K wil ik nog graag een andere demper dan de originele, zit ik te kijken naar een ander ruitje die wel net zo'n goede windvanger is en wil ik eigenlijk nog iets van verstralers voor hebben om nog net wat beter zichtbaar te zijn.
Als iemand suggesties heeft hou ik mij aanbevolen.

paar pics:
full

full
 
Mooie fiets Erik! Die blauwe wielen zoek ik nog voor in mijn oranje K 😍
De standaard ruit zoals jij die hebt staat opties wel het beste vind ik.

Ik zet je er bij in de OP. Welkom!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het welkom :)
Ja, dat standaard ruitje, misschien iets meer buble en het liefst smoke look, dan staat het denk ik nog net iets beter gezien dat zwarte stuk op de voorkant.
 
Bedankt voor het welkom :)
Ja, dat standaard ruitje, misschien iets meer buble en het liefst smoke look, dan staat het denk ik nog net iets beter gezien dat zwarte stuk op de voorkant.

Heb ik voor je. MRA double bubble dus net iets hoger en iets boller dan standaard. Nog geen 100 kilometer gebruikt. Krasvrij. Smoke. 50 euro afhaalprijs.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een K1200R en heb zwarte steuntjes voor de bijrijder gekocht ipv de aluminiumkleur steunen die er standaard op zitten.

Ik krijg ze echter niet los? Ik heb de borgring verwijderd en dacht dat ik dan de piston eruit kon tikken, maar dat wil niet. Moet ik harder tikken of zit hij anders vast?

Bedankt alvast...

Mike
 
Moet er gewoon naar boven toe uit te drukken zijn. Misschien blijft de pen "kleven" vanwege oud vuil en ingedikt vet. WD40 lost veel op...
(Let op het veertje en kogeltje bij het verwijderen van de voetsteun.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan