Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Voel je niet persoonlijk aangevallen maar wat je hierboven neergeschreven hebt klopt niet.
Behalve dan dat je mij op geen enkel moment tegen spreekt... Jij bent een ervaren circuit rijder, en voelt wat die motor doet. Ik voel ook wat die motor doet. Mijn circuit dagen liggen al weer 10 jaar achter me. Maar omdat jij of ik als ervaren rijder dat voelen, betekent niet dat een beginner dat dus ook doet. Dingen als een knie aan de grond, zeker op de openbare weg, zijn al helemaal niet van toepassing voor een beginner.

Op de rest van de argumenten ga ik maar niet in. Op internet kijken wie de langste piemel heeft, dat ligt al weer 20 jaar achter me :W
 
Daar gaat het inderdaad niet om. Maar als ik wel voel wat de vering doet, geeft ze feedback. Simple as that.
En idd, kneedown op straat is niet echt wat voor een beginner, uitzonderingen daar gelaten. En ik blijf erbij, met de juiste ingesteldheid kan je op elke motor starten. Niet iedereen wil op een er6 of cb500 beginnen.
Mijn eerste motor was een Fireblade, en de juiste keuze. Ik was toen wel al 26j, op mijn 18j had dat misschien niet zo goed geweest.

Behalve dan dat je mij op geen enkel moment tegen spreekt... Jij bent een ervaren circuit rijder, en voelt wat die motor doet. Ik voel ook wat die motor doet. Mijn circuit dagen liggen al weer 10 jaar achter me. Maar omdat jij of ik als ervaren rijder dat voelen, betekent niet dat een beginner dat dus ook doet. Dingen als een knie aan de grond, zeker op de openbare weg, zijn al helemaal niet van toepassing voor een beginner.

Op de rest van de argumenten ga ik maar niet in. Op internet kijken wie de langste piemel heeft, dat ligt al weer 20 jaar achter me :W
 
Ik denk dat het er hier niet om gaat wie de langste heeft maar om de vraag of de K-series beginnersfietsen zijn of niet.
Volgens mij rijdt een onverstandige beginner zich net zo snel in de problemen op een middelmatige motor, maar dat daar de reddingsmiddelen ontbreken die de K's wel aan boord hebben. Zoals uitstekende remmen, simpele maar effectieve "traction control", goede wegligging enz.
Een beginnersmotor is er volgens mij om te zien of je motorrijden leuk vindt of niet. Zoja, koop dan het beste dat je spaarpot toelaat.

Ik heb geen ervaring met de 1200 maar wat ik bij de K1300S merk is dat wanneer de achterkant te laag staat (1 helmpje bij mijn gewicht van 87 kilo) hij de trekjes gaat vertonen die ik hier lees: beetje wijdlopen en nog iets lastiger door korte, langzame bochten te sturen.
Ook heeft de bandenspanning flinke invloed. Een beetje een open deur, maar bij deze machines lijken de effecten van een net niet lekkere afstelling een beetje uitvergroot te worden. Komt misschien door de wielophanging en/of de riante wielbasis.
Staat alles goed en zijn de schokdempers in orde, dan is het heel makkelijk om er snel mee te gaan zonder allerlei knee down capriolen uit te hoeven halen. Heeft niets met de langste te maken, maar alles met een heerlijke motor die graag hard wil.
 
Knie aan de grond met de K1300 is niet eens nodig! Ik heb het beide getest maar zonder knie aan de grond in Boet van Dulmen stijl (klijn beetje verzitten en druk op het voorwiel) ben ik 4 seconden sneller dan met knie aan de grond.
Heet je Rossi dan kan het wel nut hebben denk ik zo ;)

Hee en ieder z'n ding. Alle veiligheids aspecten van de K1300 R en S vind je inderdaad niet op een oude CB 500 of 750 of andere beginners motor waar veel motorrijders op starten..

Gezond verstand en getemde rechterpols zijn misschien nog wel het belangrijkste :]
 
Laatst bewerkt:
Zou graag mijn uitlaat van REMUS vervangen door een korte uitlaat die eigenlijk
net achter de voetsteun en aan het begin van het achterwiel stopt zodat ik aan beide zijden van de motor de metalen steunen ( waar ook de duozitsteuntjes aanhangen ) kan verwijderen.
Dit maakt het achterwiel "bloot" en vind ik visueel veel mooier.
Nu heb ik me al suf gezocht maar niks te vinden op het web....

Heb wel op het web een mooie fiets gevonden die dit heeft maar er staat verder geen informatie bij, zal deze bij gelegenheid eens posten.
 
117bcff7faa81be45d50be8bf73ac2fa.jpg


Dit is em, jammie !!!!!
 
Moet je ook niet zeggen he .. :P discussies ook altijd..
Hebben jullie op de K ook dat je banden vlot leeglopen? Mijn achterband is na drie weken van 2.9 terug naar 2.4 bar. Ik had niet het idee dat de band lek is, al kan dat natuurlijk een heeeel klein gaatje zijn. Maar ik zat eerder richting een verdroogd rubbertje in het BMW ventiel te denken.
 
nouja alles is al zo'n beetje gezegd in de topic :)
alle terugkerende vragen ( koppelingsgeluid / roken / recal's ) zijn uitvoerig besproken geweest in alle voorgaande topics.
en veel tuning hoeft er niet aan te gebeuren aan zo'n fiets, ik denk niet dat er hier iemand een volledige akrapovic lijn zitten heeft ? Powercommanders zijn ook maar zelden ( ik heb wel een " accelerator module" gekocht .. ben benieuwd of dat het rukkerig gedrag bij 3000rpms nog kan verbeteren )

en verbouwen aan een K is ook nogal moeilijk ...dus rijden we gewoon met die krengen.



ik heb wel net onlangs de handvaten eraf gehaald want die waren gewoon op!
maar door de handvatverwarming is dat klote!
heb de ouwe moeten eraf snijden maar die krengen zaten vol met lijm aangebracht, makkelijk een uurtje om 1 handvat eraf te krijgen, linkerkant ging gelukkig veel makkelijker.
dan 2 rechterhandvaten gemonteerd en klaar!


en m'n banden blijven goed ...geen probleem mee .. 2.6 achter blijft 2.6
 
Laatst bewerkt:
Is de verwarming heel gebleven? Schuif je het nieuwe rubber er zo overheen? (Mijn handvatten zijn ook flink gesleten. Grip puppies gekocht en overheen gezet maar dat was helemaal ruk. Alsof je opeens een Harley stuur vasthoudt!)
 
oi ja de verwarming is heel gebleven.
Ik raad je wel aan om een zeer scherp mes te gebruiken en weinig druk uit te oefenen.
de handvaten gingen er extreem moeilijk af! heb makkelijk uurtje aan 1 kant gedaan ( gashendel kant was gewoon vol lijm en telkens ik die probeerde open te vouwen dan scheurde het handvat en bleven er restanten in de lijm, heb toen met schuurpapiertje nog half uurtje de restjes weggewerkt )
gewoon 2 sets rechterhandvaten vinden en die schuiven er best wel goed over, zijn wel 1 cm korter dan de originele die erop zaten maar dat maakt me niet uit.

Had ook nog een probleem met de koffers ..was met een aparte bmw sleutel, stoorde me mateloos!!
setje sloten gekocht om aan te passen en voor 18 euro per slotje ( is niet goedkoop maar ik ergerde me er aan, is net als een usb in je computer steken...na 3 keer zit die goed )

ik dacht dat het veeeeel moeilijker ging zijn om die slotjes aan te passen, maar na 20 minutjes waren beide slotjes vervangen!
en een sleutel minder aan de bos

partnummer 51257698204

ik wil anders gerust wel eens snel een beschrijving geven indien iemand hier ook dat probleem heeft!
 
deze heb ik ook gelijk vervangen , inderdaad met behulp van een youtube filmpje opgelost
 
kheb er jammergenoeg geen filmpje van gevonden ..wel hoe je de plaatjes goed zet ( dat sprak nogal voor zich )
maar het oude slotje uit de koffer halen was wel ffe zoeken.
ook nog net ffe GPS voeding gesoldeerd aan de connector bij de batterij.
Fiets is klaar voor het weekend :]
 
Goedemorgen allemaal. :W

Ik ga het topic maar eens doorlezen, ben in de markt voor een K1200R Sport.
Er zijn een aantal kandidaten in Nederland, maar het buitenland houd ik ook in de gaten.

Misschien een weekendje UK aan besteden, maar 2x 600 km door de UK rijden en een advertentie over afbladderende lak is ook een risico. :+
 
Laatst bewerkt:
hey worldbeater jij had toch een mooie v raptor ? :)
Een gewone Raptor, maar wel een hele mooie inderdaad.
En dat rijdt ook meer dan geweldig, is de leukste motor ooit geweest.

Ik had aan het begin van deze maand nog gewoon drie motorfietsen. ;)
(2x woon-werk speelplezier en 1x super sportief)

Eerst wilde ik een K3 GSX-R1000 erbij voor woon-werk, liep er toevallig tegenaan voor weinig.
Mijn vriendin vond dat wel goed.. motor nummer vier.
Ik vond het zelf wat te gorig worden en wilde wachten totdat mijn GSX-F750 verkocht was.

Maar toen de GSX-F verkocht was opperde ze toch wel het idee dat de tuin erg vol stond.
Twee is toch wel genoeg. :?

Toen werd ik verliefd op een mooie blauwe K1200R Sport.

full


Maar die was net te snel weg om het vakantiegeld nog even met 2.000 euro aan te vullen.
Dus nu verder kijken, zijn allemaal wat duurder dan de eerste, en wil ook meer opties en lagere kilometerstanden.
Dus daarom de Raptor verkocht woensdag. Maar het aanbod K1200R Sport is niet zo hoog. Dus kijk ook over de grenzen.

Ik heb van de week mijn Aprilia RSV4 ook te koop gezet, als die nog weg gaat binnen een week kan het ook een S1000R worden.
In die BMW zit denk ik helemaal alles in, circuit en woon-werk. O-)

(En wil mijn rondetijd op Zandvoort nu ook wel eens verbeteren sinds 2010 :$ )
 
Laatst bewerkt:
hey worldbeater jij had toch een mooie v raptor ? :)
Die mooi V-Raptor had jij dus. Met superservice bij Hoegee. _O- :X :t

Mijn Raptor is vorige maand nog bij Don Pjotr geweest voor een dynamowissel.
Ik had het zelf te druk om te klussen. Maar nu heel spontaan verkocht aan de volgende gelukkige..
 
klopt helemaal. moest ik wel zelf nog wat onderdelen aan draaien die zaten niet juist gemonteerd. service bij Hoegee verder in orde. nette mensen daar. daarna naar Don Pjotr en toen liep ie als een zonnetje :)
de k1200R bevalt mij meer dan prima .
waarom nu een wissel voor jou ? Als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal :W Ik ben sinds een week eigenaar van een zwart blauwe bmw k 1300 s 6 jaartje's jong met net 28 op de teller. Ik ga het hier un beetje volgen. Zoals jullie aan m'n naam zien was ik een Kawa rijder in hart en ziel. Maar heb me bekeert naar bmw omdat dit naar mijn mening toch een klasse rug vriendelijker rijd :P en meer opties heeft dan kawasaki. Ik heb voor deze motor 7 jaar met veel plezier een zx9r uit 2001 gereden maar wilde wat anders Ik twijfelde tussen de zzr 1400 en dit. Maar deze fiets heeft het gewonnen voor mij dankzij de esa Quickshifter en de cardan aandrijving.

Nu hoop ik dat m'n naam binnenkort ff veranderd word :)
 
klopt helemaal. moest ik wel zelf nog wat onderdelen aan draaien die zaten niet juist gemonteerd. service bij Hoegee verder in orde. nette mensen daar. daarna naar Don Pjotr en toen liep ie als een zonnetje :)
de k1200R bevalt mij meer dan prima .
waarom nu een wissel voor jou ? Als ik vragen mag?
Dat staat in mijn lange post hierboven. ;)
Gewoon verliefd geworden op de K1200 Sport dankzij de blauwe aanbieder.
Die zat in het prijsegment waar ik op dat moment keek, maar 4.400 euro, alleen wel ca. 85.000 kilometer.

Toen zei mijn partner na de verkoop van de eerste van drie motorfietsen: hmm is twee toch niet genoeg. :?

En heb ik de Raptor ook maar verkocht, geeft weer extra budget.
Ideale hobbymotor, en ik vond hem voor 10-25 kilometer ook maximaal plezier bieden.
Veel bruter kan een motor bijna niet rijden.

Dus met twee motorfietsen de deur uit in twee weken is het strijdplan geopend. *O*
Nu kom ik duizenden euro's duurder uit _O- want die eerste was lekker goedkoop, maar het nu wel keuze in veel minder kilometers en meer eisen -> minimaal met onderkuipje.

full


Alleen iets origineler wellicht.
 
Laatst bewerkt:
Hey worldbeater , hopelijk scoor je ergens een leuke fiets!
Jammer dat er wat fietsen moeten verocht worden daarvoor...maar eenmaal je de K hebt blijft de rest toch maar stof te happen.
Heb jammergenoeg ook 6 motoren in de garage staan van racer tot offroad..maar daar staan ze dan..de beeme r doet alles behalve offroad gaan en voor een ritje rond de kerk heb ik nog een maico500 |( ( ik zit al een tijdje op het forum van wanneer je avatar nog actueel was en ijsrijden met een kawa een goed idee leek ) en dan wil je wel eens wat rijden.
Hopelijk scoor je ergens een goed model, de r sport is zelden te zien!
 
Dat staat in mijn lange post hierboven. ;)
Gewoon verliefd geworden op de K1200 Sport dankzij de blauwe aanbieder.
Die zat in het prijsegment waar ik op dat moment keek, maar 4.400 euro, alleen wel ca. 85.000 kilometer.

Toen zei mijn vriendin na de verkoop van de eerste van drie motorfietsen: hmm is twee toch niet genoeg. :?

En heb ik de Raptor ook maar verkocht, geeft weer extra budget.
Ideale hobbymotor, en ik vond hem voor 10-25 kilometer ook maximaal plezier bieden.
Veel bruter kan een motor bijna niet rijden.

Dus met twee motorfietsen de deur uit in twee weken is het strijdplan geopend. *O*
Nu kom ik duizenden euro's duurder uit _O- want die eerste was lekker goedkoop, maar het nu wel keuze in veel minder kilometers en meer eisen -> minimaal met onderkuipje.

[afbeelding]

Alleen iets origineler wellicht.


Kijk eens op www.motoroccasion.nl

Er staan er drie op, ook een uit 2009 met weinig km's
 
Kijk eens op www.motoroccasion.nl

Er staan er drie op, ook een uit 2009 met weinig km's
Bedankt voor de tip, die heb ik inderdaad al een tijdje op de korrel.
Ze wilden mijn motor niet inruilen, en nu zonder inruil zijn ze ook nog op zoek naar de calculator. :+

Ondertussen heb ik ook mijn RSV4 te koop gezet en als dat met een week lukt wordt het wellicht een S1000R.
Eerst was het plan de K1200R Sport voor woon-werk en duorijden.. de Aprilia voor de rest.

Maar een S1000R kan misschien alles.
Daar kan ik misschien ook mijn rondetijd op Zandvoort wat meer mee aanscherpen dan alleen het beoogde woon/werk. (Rij geen circuitdagen, maar enkele vrijrijden avondjes per jaar via de MAC Zandvoort)

Maar ben de K1200R Sport nog niet uit het oog verloren.
Ik vind het echt een :9~ motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan