Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

full
 
Laatst bewerkt:
Ook nog een slip-on uitlaat erop gezet. Two brothers. Erg luid, wel een groot verschil als je door dorpjes rijdt, glimlach bij oudere (mannen) mensen, kinderen met de pols gasgebaren maken, alleen de buren weten nu wel wanneer ik ga rijden...
[afbeelding]

Moet zelfs nog meer vermogen geven, daar merk ik in ieder geval niets van, het geluid van het schakelen wordt nu wel overstemd door de uitlaat.

Link naar website: BMW K1200R/K1200S/K1200GT M2 Slip-On System (2005-2008)
full
 
Handig al die foto's op de kop :)

Ik heb een mivv slipon op mijn k1200s, die bevalt ook goed. Wel met db killer er in, anders vind ik het veels te luid.

Ik ben van plan in de komende periode te kijken naar een navigatie voor mijn BMW K1200S. Hebben jullie advies (TomTom, Garmin)? Wat zijn zaken waar ik op moet letten? Wat zijn wenselijke(/noodzakelijke) accessoires hierbij? Welke mount is wenselijk? Waar kan ik e.e.a. laat monteren?

Tomtom of Garmin of wat anders is geheel aan jouw voorkeur.. beide zijn prima en ontlopen elkaar niet zoveel. Het is maar net wanneer je er een koopt welk van de twee bedrijven op dat moment voorloopt met hun product.
Routes bouwen op de computer is wel een verschil, Tyre (van tomtom) is wat gebruiksvriendelijker dan Basecamp (garmin) en de laatste heeft een paar meer opties.

Zelf gebruik ik een garmin zumo 390 en ben er tevreden over. Basecamp heb ik inmiddels prima onder de knie. De mount zit bij mij in het stuur, zoals dit:
1185357149-17440.jpg
 
Zelf heb ik de to tom rider 410
betaalbaar en gebruiksvriendelijk.

een garmin gebruiker zal hetzelfde waarschijnlijk zeggen.
Zelf vind ik de Garmin wat onhandiger/veel gedoe
 
Handig al die foto's op de kop :) hoe kan ik ze roteren? Vanaf de iPad gepost en die draait ze allemaal goed, ik zag idd op de computer dat ze op de kop stonden, sorry hiervoor!

Ik heb een mivv slipon op mijn k1200s, die bevalt ook goed. Wel met db killer er in, anders vind ik het veels te luid.Tomtom of Garmin of wat anders is geheel aan jouw voorkeur.. beide zijn prima en ontlopen elkaar niet zoveel. Het is maar net wanneer je er een koopt welk van de twee bedrijven op dat moment voorloopt met hun product.
Routes bouwen op de computer is wel een verschil, Tyre (van tomtom) is wat gebruiksvriendelijker dan Basecamp (garmin) en de laatste heeft een paar meer opties.

Zelf gebruik ik een garmin zumo 390 en ben er tevreden over. Basecamp heb ik inmiddels prima onder de knie. De mount zit bij mij in het stuur, zoals dit:
[afbeelding]
 

Ik heb er ook een soort van db killer in, maar of het helpt?

Our P1-X Powertip sound suppressor is a recommended accessory for our exhaust systems with M series endcaps. A straight-through sound diffuser, the TBR powertip quiets the pipe about 7-8 dB with no significant reduction in horsepower. May be used with a spark arrestor screen.
full
 
Ik heb er ook een soort van db killer in, maar of het helpt?

Our P1-X Powertip sound suppressor is a recommended accessory for our exhaust systems with M series endcaps. A straight-through sound diffuser, the TBR powertip quiets the pipe about 7-8 dB with no significant reduction in horsepower. May be used with a spark arrestor screen.[afbeelding]

Dat korte stukje pijp gaat 'm niet echt stiller maken. Weet ik uit ervaring van een kennis met zelfde merk demper. Dan moet ie toch echt wat langer zijn en een bochtje er in hebben. En in diameter wat kleiner zijn.
 
Wat probeer je er mee te bereiken??

Vooral bij langzaam rijden in de 1 en 2 'bokt' hij wat, moet je met slippende koppeling rijden, ook ploft de slip on uitlaat wel eens, vooral na een stuk flink gassen, als dat nu met een boosterplug opgelost wordt, of doorsparen voor een Powercommander en af latenstellen?
 
Vooral bij langzaam rijden in de 1 en 2 'bokt' hij wat, moet je met slippende koppeling rijden, ook ploft de slip on uitlaat wel eens, vooral na een stuk flink gassen, als dat nu met een boosterplug opgelost wordt, of doorsparen voor een Powercommander en af latenstellen?

De boosterplug werkt wel. Ik had deze er ook op zitten.
Als je er een andere afstelling in wilt, is volgens BMW de beste oplossing een rapidbike. Maar gemonteerd en al ben je zomaar 600 eiro verder.
Ik heb hem destijds ook op de bank gehad en het was toen absoluut niet nodig....
Succes met je keuze
 
Als liefhebber van een 'cleane look' vandaag eens als eerste 'mod' de stickers (K1200S en AKRAPOVIC) verwijderd.

full
 
Laatst bewerkt:
De boosterplug werkt wel. Ik had deze er ook op zitten.
Als je er een andere afstelling in wilt, is volgens BMW de beste oplossing een rapidbike. Maar gemonteerd en al ben je zomaar 600 eiro verder.
Ik heb hem destijds ook op de bank gehad en het was toen absoluut niet nodig....
Succes met je keuze

Kogel is door de kerk, de tankmeter was stuk, dan moet om deze te repareren de tank eraf, kan mooi de Powercommander V erop, er staat een map met mijn slip-on in de database van dynojet, dat ga ik proberen. Volgende week woensdag gaat dit gebeuren, beurs ook weer leeg...
 
Hoe zijn de ervaringen met een boosterplug voor een 12r? Is het aan te raden / aan te bevelen?[afbeelding]

Ik ben ook wel benieuwd, maar met name vanwege eventuele winst bij optrekken..
mijn kawasaki z750 was bij een stoplicht sneller weg dan m'n k1200s..

kan natuurlijk ook aan mij liggen :+
 
@ Caun : tuurlijk was je kawa sneller, je zat niet op de k1200s. of kun jij op 2 fietsen tegelijk rijden ;)
 
Dan houd ik 'm maar lekker zelf! _O-
Vooral doen de rest van je leven. *O*

Ik scan dagelijks advertenties van motorfietsen en geen originele uitstraling is punt nummer 1 van overslaan.
Maar zo heeft iedereen toch zijn eigen voorkeuren? :t

Ik heb pas nog een aluminium Akrapovič sticker besteld in China omdat'ie bladderde. _O-
 
Laatst bewerkt:
Vooral doen de rest van je leven. *O*

Ik scan dagelijks advertenties van motorfietsen en geen originele uitstraling is punt nummer 1 van overslaan.
Maar zo heeft iedereen toch zijn eigen voorkeuren? :t

Ik heb pas nog een aluminium Akrapovič sticker besteld in China omdat'ie bladderde. _O-
En die uit China gaat niet bladderen!?🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan