Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Respect voor diegene die hele jaar door blijven rijden. Ik wacht wel even tot het echt lekker weer word. Tot die tijd zit ik lekker in blik. En blijft m'n brommer nog ff aan het infuus.
 
Te koop: Accelerator Module, K1300. De verlengde versie die langs de rechter inlaatbuis geplaatst kan worden.
Haalt de dip weg die rond de 5.000 toeren zit. Het werkt goed maar lijkt iets minder effectief onder 18 graden celsius buitentemperatuur.

Super simpele installatie, geen draden doorknippen, stekkers passen op de reeds aanwezige stekkers. Benzineverbruik neemt gek genoeg niet toe.

Prijs: 25 euro incl. verzenden.

thumb
 
Wel wat koud vanmorgen maar heerlijk droge weg en zonnetje erbij. Heb wel zin in het voorjaar en wat leuke ritjes.
 
Te koop: Accelerator Module, K1300. De verlengde versie die langs de rechter inlaatbuis geplaatst kan worden.
Haalt de dip weg die rond de 5.000 toeren zit. Het werkt goed maar lijkt iets minder effectief onder 18 graden celsius buitentemperatuur.

Super simpele installatie, geen draden doorknippen, stekkers passen op de reeds aanwezige stekkers. Benzineverbruik neemt gek genoeg niet toe.

Prijs: 25 euro incl. verzenden.

[afbeelding]

werkt prima dat. heb het ook op m'n k1200s
 
Ik ben van plan om op korte termijn een K1200R te kopen. Heb nu proefgereden op een R sport en een naked R, en het moet de naked worden. Eigenlijk vooral omdat de R Sport er te degelijk uit ziet. Ik ben er wel achter dat ik er zeker één met een sportdemper wil.

Zijn er aanraders welke demper het beste geluid geeft? En wanneer ik zelf de demper vervang, moet er dan wat aangepast worden aan het motormanagement?

De twee exemplaren die ik testgereden heb gaven allebei een vrij luide ratel bij het starten. Klonk als een distributieketting. Een paar seconden na het starten was het over. Is dit normaal of beter laten staan?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om op korte termijn een K1200R te kopen. Heb nu proefgereden op een R sport en een naked R, en het moet de naked worden. Eigenlijk vooral omdat de R Sport er te degelijk uit ziet. Ik ben er wel achter dat ik er zeker één met een sportdemper wil.

Zijn er aanraders welke demper het beste geluid geeft? En wanneer ik zelf de demper vervang, moet er dan wat aangepast worden aan het motormanagement?

De twee exemplaren die ik testgereden heb gaven allebei een vrij luide ratel bij het starten. Klonk als een distributieketting. Een paar seconden na het starten was het over. Is dit normaal of beter laten staan?

Dat is inderdaad de ketting die je hoort. De spanner loopt bij stilstand leeg, en dient opnieuw gevuld te worden met olie, wat dus heel even duurt bij het starten.

Ik zie het regelmatig, ik weet echter niet of het met een nieuwe spanner over is.

Wat wel even van belang is dat ie de service actie heeft gehad waarin er een overspring beveiliging geplaatst wordt op het onderste kettingwiel van de distributie. Een BMW dealer kan dit uitzoeken aan de hand van een framenummer.

Nochtans zijn alle modificaties en service acties die openstaan van belang dat ze uitgevoerd worden :+
 
Ik ben van plan om op korte termijn een K1200R te kopen. Heb nu proefgereden op een R sport en een naked R, en het moet de naked worden. Eigenlijk vooral omdat de R Sport er te degelijk uit ziet. Ik ben er wel achter dat ik er zeker één met een sportdemper wil.

Zijn er aanraders welke demper het beste geluid geeft? En wanneer ik zelf de demper vervang, moet er dan wat aangepast worden aan het motormanagement?

De twee exemplaren die ik testgereden heb gaven allebei een vrij luide ratel bij het starten. Klonk als een distributieketting. Een paar seconden na het starten was het over. Is dit normaal of beter laten staan?
Ik heb een nieuwe Akrapovic demper voor je liggen. In doos! Mooiste geluid en mooiste looks!
Akrapovic HP titanium voor bmw K1300 R of S
http://link.marktplaats.nl/m1251563...tm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
 
Dat is het bekende rateltje :)
zolang hij de updates heeft gehad, zoals nieuwe kettingspanner dan zit je volgens mij safe.
mijn R heeft het ook
 
ik heb de kettingspanner laten vervangen op mijn k1200s. Was niet zo erg duur en toen was het verleden tijd.
Ik vind de MIVV suono lekker klinken op mijn K :) en nieuw veelal net zo duur als andere tweedehands.
 
Afgelopen vrijdag nog een ritje gemaakt, ik had er een andere demper op geschroefd en de motor liep niet lekker, ik dacht dat de Powercommander iets bij gesteld moest worden, wij naar Madracing, maar daar aan de laptop gezet en bleek de lamda sensor stuk, bougies niet al te best en iets met de klep in de luchtkamer, wel behoorlijk klote dit kost weer geld. Ik had voor zaterdag bij motosportivo een dagje op Lelystad geboekt. Nu maar hopen dat Mark van Madracing hem voor die tijd weer gereed heeft. Ik laat er gelijk nieuwe banden om zetten Michelin Road 5, het zal mij benieuwen.
 
Afgelopen vrijdag nog een ritje gemaakt, ik had er een andere demper op geschroefd en de motor liep niet lekker, ik dacht dat de Powercommander iets bij gesteld moest worden, wij naar Madracing, maar daar aan de laptop gezet en bleek de lamda sensor stuk, bougies niet al te best en iets met de klep in de luchtkamer, wel behoorlijk klote dit kost weer geld. Ik had voor zaterdag bij motosportivo een dagje op Lelystad geboekt. Nu maar hopen dat Mark van Madracing hem voor die tijd weer gereed heeft. Ik laat er gelijk nieuwe banden om zetten Michelin Road 5, het zal mij benieuwen.

dan zou ik dat setje nieuwe banden maar goed inrijden voor je lelystad oefencircuit op duikt ;)
 
dan zou ik dat setje nieuwe banden maar goed inrijden voor je lelystad oefencircuit op duikt ;)
Volgens de verkoper hoeft dat tegenwoordig eigenlijk niet meer ff warmrijden dan moet het goed zijn, maar ik ga vrijdag nog zeker 150km erop rijden en zaterdag zeker nog 100km dat is het voordeel dat je zo mooi centraal in het prachtige noorden van Friesland woont...

Ik heb al eens vaker op Lelystad gereden, is het nieuwe gelijk van de banden af. Ga nu met een kameraad er heen, hij op een K1200S eens kijken of ik hem zoek kan rijden.... geintje Mark...
 
Nee, daar zit de hydraulische al in. ...Met dus ook de o-ring die soms wel, soms niet de olie laat passeren na wat langer stilstaan, met die griezel-ratel bij het starten tot gevolg.

Ik weet niet of dit bij je bekend is, maar je moet wel even checken of de "nokkenas-ketting overspringbeveiliging" is geplaatst. Kan via het inspectiedekseltje in rechterzijde van koppelingsdeksel.
De beveiliging is een zwart plastic geleidertje dat moet voorkomen dat de nokkenasketting een tandje kan verspringen vanwege dat slap hangen van de ketting tijdens de start.
Hoort bij een BMW-terugroep-actie, dus als het bakje ontbreekt, dan zou je zeggen dat het plaatsen gratis zal zijn. Zo niet, het dingetje kost een paar euro. De koppelingsdekselboutjes die je moet vervangen, kosten bij elkaar rond de 35 euro. De pakking kan vrijwel altijd hergebruikt worden.
 
Volgens de verkoper hoeft dat tegenwoordig eigenlijk niet meer ff warmrijden dan moet het goed zijn, maar ik ga vrijdag nog zeker 150km erop rijden en zaterdag zeker nog 100km dat is het voordeel dat je zo mooi centraal in het prachtige noorden van Friesland woont...

Ik heb al eens vaker op Lelystad gereden, is het nieuwe gelijk van de banden af. Ga nu met een kameraad er heen, hij op een K1200S eens kijken of ik hem zoek kan rijden.... geintje Mark...
Zo lang het droog is merk ik weinig van al dat siliconen gedoe.
Zelfs een keer thuisgekomen na 25 kilometer en al een gerulde achterband. _O-
 
Nee, daar zit de hydraulische al in. ...Met dus ook de o-ring die soms wel, soms niet de olie laat passeren na wat langer stilstaan, met die griezel-ratel bij het starten tot gevolg.

Ik weet niet of dit bij je bekend is,
maar je moet wel even checken of de "nokkenas-ketting overspringbeveiliging" is geplaatst. Kan via het inspectiedekseltje in rechterzijde van koppelingsdeksel.
De beveiliging is een zwart plastic geleidertje dat moet voorkomen dat de nokkenasketting een tandje kan verspringen vanwege dat slap hangen van de ketting tijdens de start.
Hoort bij een BMW-terugroep-actie, dus als het bakje ontbreekt, dan zou je zeggen dat het plaatsen gratis zal zijn. Zo niet, het dingetje kost een paar euro. De koppelingsdekselboutjes die je moet vervangen, kosten bij elkaar rond de 35 euro. De pakking kan vrijwel altijd hergebruikt worden.

Dat wist ik niet.Ik heb wel gevraagd bij de aankoop of alle modificatie's gedaan waren.En dat was gedaan volgens m'n bmw dealer dus daar vertrouw ik dan maar op. Die ratel heb ik zelf nog nooit gehoord maar zou binnenkort best is kunnen gebeuren als ie uit de winterslaap komt. Ik weet iig dan wel dat het geen kwaad kan.
Thanks voor de info henk :)
 
Laatst bewerkt:
Die ratel hoor je altijd een seconde ofzo bij het starten. Hoor je dat niet, dan heb je er waarschijnlijk ook geen last van.
 
Afgelopen vrijdag het zwarte monster bij Madracing opgehaald nieuwe lamda sensor en Michelin Road 5 erop. Rondje IJsselmeer via Muiderberg, 250 km erop gereden. Toen zaterdag morgen naar het politie training circuit in Lelystad, Bochtentraining Motosportivo. 2x kleine stap gezet in de bocht op het achterwiel, maar later 100% controle. Leuke en leerzame dag gehad, we begonnen met de bermvlucht, waarbij de instructeur ons het voordeed en gelijk fors onderuit ging, die oefening heeft niemand die dag meer gedaan. Verder lekker vrienden worden met mijn K1200R. En dat is gelukt we zijn nog steeds verliefd...
 
Lijkt me zeker een leuke dag geweest.

Beetje raar lijkt me als de instructeur onderuit gaat...lekker voor gedaan
 
Zijn de zadels van de K1200R en K1200S uitwisselbaar? Ik vraag dit omdat ik een hele mooie R heb gezien, heeft echter het te lage 790 mm zadel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan