Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

Dat is balen. Heeft iemand hier nog ideeën bij een windschermpje?

Waarom is dat balen? Als je bij de dealer een sleutel bestelt leert ie hem zo in. Wel alle andere sleutels die je in je bezit hebt ook meenemen, want alleen de sleutels die tijdens de inleerprocedure langs het contact gaan kent de motor daarna nog, sleutels die je kwijt bent worden ook uit de startonderbreker gewist.
 
iemand ervaring met remklauwen uiteen halen proper maken en het zootje weer mooi dichtgooien. Niet dat ik dit wil doen maar wil wel alle boutjes vervangen hiervan. de vorige eigenaar heeft wel eens door de winter gereden zonder grondig af te spoelen nadien met als resultaat geoxideerde/veroeste boutjes. maar afgelopen week bij de dealer geweest en die gaf me als advies dit niet te doen. 1. ze leveren afzonderlijk geen dichting/pakking voor tussen de remklauwen 2. boutjes durven nogal goed vast zitten door de locktight dat ze gebruiken en beweerde dat deze zouden kunnen afknakken. dus mocht ik ze toch 1 voor 1 vervangen en slaag erin om ze heelhuids eruit te krijgen maar voor 1 of andere reden komt de remklauw toch ergens miniem open te staan en krijg ze nadien niet meer dicht. moet ik een gehele nieuw remkl. gaan kopen omdat zoals ik reeds zei ze de pakkingen niet meer afzonderlijk leveren.grts
 
Ik heb hier nog een k1200s zadel liggen.
Nieuw bekleed en de vulling aangepast zodat het naar voren schuiven over is.
Ook de duo heeft een opstaand randje tegen het naar voren schuiven.
Hij is bekleed met 2 soorten zwart kunstleer en afgewerkt met een grijs stiksel.

Van de zomer gemaakt voor een klant maar hij laat niks meer van zich horen.

720.jpg


Hij kost 100euro.
Voor meer foto,s of stuur maar een pm of mailtje want ik lees dit topic nooit omdat ik zelf een sv650s rij.

720.jpg
 
Laatst bewerkt:
iemand ervaring met remklauwen uiteen halen proper maken en het zootje weer mooi dichtgooien. Niet dat ik dit wil doen maar wil wel alle boutjes vervangen hiervan. de vorige eigenaar heeft wel eens door de winter gereden zonder grondig af te spoelen nadien met als resultaat geoxideerde/veroeste boutjes. maar afgelopen week bij de dealer geweest en die gaf me als advies dit niet te doen. 1. ze leveren afzonderlijk geen dichting/pakking voor tussen de remklauwen 2. boutjes durven nogal goed vast zitten door de locktight dat ze gebruiken en beweerde dat deze zouden kunnen afknakken. dus mocht ik ze toch 1 voor 1 vervangen en slaag erin om ze heelhuids eruit te krijgen maar voor 1 of andere reden komt de remklauw toch ergens miniem open te staan en krijg ze nadien niet meer dicht. moet ik een gehele nieuw remkl. gaan kopen omdat zoals ik reeds zei ze de pakkingen niet meer afzonderlijk leveren.grts

Waarom de delen scheiden? Van de remleiding afkoppelen, zuigers eruit halen en goed reinigen. Ook hun ligplaats in de klauwen schoonmaken en alle ruwe oppervlakken gladschuren. Nieuwe O ringen gebruiken en met remvet monteren. Deelbare klauwen uit elkaar halen is volgens mij nooit een goed idee noch noodzakelijk.
 
Laatst bewerkt:
Deelbare klauwen kan je prima uit elkaar halen, alleen zijn die evo klauwen van BMW een uitzondering. Dat zijn die klauwen waar BMW aan de zichtbare kant op staat. Dingen gaan vaak lekken als je ze van elkaar haalt en nieuwe ringen ertussen zijn zoals gezegd niet te krijgen.

Je kan de boutjes wel vervangen, als je ze een voor een loshaalt en vastzet, monteren op 30nm indien M8 met loctite 243.

Edit: en gebruik bouten van staal, 8.8 geloof ik maar dubbelcheck voor de zekerheid. Niet zomaar RVS erin zetten.
 
Laatst bewerkt:
Deelbare klauwen kan je prima uit elkaar halen, alleen zijn die evo klauwen van BMW een uitzondering. Dat zijn die klauwen waar BMW aan de zichtbare kant op staat. Dingen gaan vaak lekken als je ze van elkaar haalt en nieuwe ringen ertussen zijn zoals gezegd niet te krijgen.

Je kan de boutjes wel vervangen, als je ze een voor een loshaalt en vastzet, monteren op 30nm indien M8 met loctite 243.

Edit: en gebruik bouten van staal, 8.8 geloof ik maar dubbelcheck voor de zekerheid. Niet zomaar RVS erin zetten.

:t dat moest ik weten
 
Als je het risico van kapotdraaien wilt vermijden, is het opfrissen van de boutkoppen een optie. Ik heb een paar lelijkerds aardig opgeknapt terwijl ze nog op hun plek zaten met behulp van dremel en staalborsteltje. Gaat natuurlijk beter indien verwijderd maar stalen, geloctite bouten uit aluminium draaien, is niet mijn ding. Vooraf goed warmmaken dan maar.
Succes!
 
Gewoon een losse dop er op zetten en eerst een tik of twee met een hamer geven, zodat het bitje goed diep ik het boutgat zit en hij even schrikt.
 
goedendag allemaal

in de zoektocht naar een nieuwe motor,is de k1200r nog 1 in de overgebleven top3
nu staat er voor dinsdag een bezichtiging en mogelijke proefrit in de planning bij een '05 model

ik heb de terugroepacties en modificaties in de OP al gelezen
mocht er iets van de terugroepactie's nog niet zijn uitgevoerd, of juist wel, is dat terug te lezen in de onderhoudspapieren? (normaal gesproken...)
en zoniet, kan dat alsnog uitgevoerd worden, of zijn sommige zaken "overjarig" en heb je dan pech?


zijn er verder nog dingen waarnaar ik moet kijken? of moet op letten?
 
Zag net dat een van mijn spiegels van mijn k1200r kapot is, iemand nog spiegels over? Hoorde trouwens dat de spiegels van de F800 GS ook passen, iemand ervaring hiermee? Iemand nog suggesties voor leuke, goed passende, aftermarket spiegels voor op de k1200r?
 
Bovendien is het een dimpelslot, geen normaal cilinderslot.
Om precies te zijn, het is een internal-cut slot, geen dimple slot.

Maar zoals MasterTommy schrijft, je mist de transponder, dus je motor start niet. Mocht je dat ooit willen uitproberen, pak een stukje aluminiumfolie, vouw een paar keer (zeg tot 10x10 cm), en steek je sleutel erdoor, zodat alleen het platte deel van de sleutel erdoor past. Sleutel in het slot terwijl de folie het "handvat" van de sleutel afschermt, en je moet dan een start fout krijgen. (EWS in het display)
 
Bij het remmen op de motor in de 1 en wegrijden in de eerste versnelling (en iets mindere mate in de 2) hoor ik een soort schurend geluid. Het lijkt een beetje op piepende remschijven. Iets in mij zegt dat dit de koppelingsplaten zullen zijn.

Je hoort het vooral als de je koppeling op laat komen, en dan tegen het einde aan.

Kan dit kwaad of hoort dit bij de aard van het beestje?

Overigens vandaag nieuwe banden, Dunlop GPR 300. Ben benieuwd.....
 
Hallo allemaal,

Ik ben jaimy uit Amsterdam. Ik lees al jaren mee en heb nu zelf een vraag.

Ik ben aan het kijken bij een bmw k1200r powercup uitvoering.
De meneer zegt dat het een originele powercup motor is en alle modificaties uitgevoerd door bmw zelf. Maar uiteindelijk niet is gebruikt om te racen en daarna weer klaar is gemaakt voor de openbare weg en aan een particulier verkocht.

Hij is dus wel op kenteken en er zit een normale teller op. Maar voor zo ver ik kan zien wel alle onderdelen die je op de originele powercup motor kan verwachten.

Hoe waarschijnlijk is dit verhaal? En heeft iemand een idee hoe ik dit kan controleren?

Graag uw reactie.

Gr jaimy
 
Een sleutel is bij een goede sleutel maker bij te maken MET startondebreker, heb het zelf al meerdere malen gedaan, en geeft geen problemen.
 
Hoi k1200/1300 gebruiksexperts,

Ik rijd nu 3,5 jaar en 35000km een k1200s.

Wat vinden jullie van de k1300? Is die (heel)(veel) beter dan de 1200?
 
Een sleutel is bij een goede sleutel maker bij te maken MET startondebreker, heb het zelf al meerdere malen gedaan, en geeft geen problemen.
Veel success en plezier daarmee. De sleutel is alleen gekoppeld aan de ZFE van de motor en zal toegevoegd moeten worden door de BMW dealer. Zonder dat dit gebeurt zal zelfs een originele BMW sleutel nooit niet werken. Knappe sleutelmaker die dat voor je doet. Geloof graag dat dit voor sommige auto of motor merken best zal kunnen, maar niet bij BMW's zoals de K1200/1300S. En zoals al verteld door MasterTommy, je moet je huidige (werkende) sleutels ook meenemen als je dit laat doen want anders werken deze sleutels na de actie van de BMW dealer niet meer en kunnen in de afval ton, tenzij je nog een keer naar de dealer gaat. Het enigste wat ze dan nog doen is het stuurslot losmaken en eventuele koffers op/van slot. Maar starten of via het contact het eventueel aanwezige originele alarm afzetten met zo'n sleutel, forget it, gaat niet gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Welke banden hebben jullie gemonteerd onder de K?
Indien Michelin Pilot Road 4, dan de GT versie of de gewone?
Alvast dank!
 
Hoe bevalt de K1300R onder de lange mens onder ons? (2.00meter) of zijn die hier niet in het topic.

Natuurlijk proefrijden zegt een hoop, maar meestal geeft de proefrit toch een ander beeld dan wanneer je er al 1000den kilometers op heb zitten.
 
Hoe bevalt de K1300R onder de lange mens onder ons? (2.00meter) of zijn die hier niet in het topic.

Natuurlijk proefrijden zegt een hoop, maar meestal geeft de proefrit toch een ander beeld dan wanneer je er al 1000den kilometers op heb zitten.

Bevalt mij (1.92m; 36" inseam) best goed - kniehoek is wel redelijk natuurlijk maar eigenlijk alleen een echte uitdaging bij lange dagen (zo rond de 450km op een dag begin ik mijn knieen te voelen, laatste (en eerste) keer 700km op een dag kon ik even niets meer toen ik afstapte :) )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan