Het BMW K1200/1300 S/R/R Sport topic VII: The power to wow!

even een update van mijn vragen
Koffer systeem met ophangbouten = opgelost (deze zaten bij de originele ophangbeugel) Koffer is inmiddels onderweg.
ABS probleempje= opgelost (ik heb waarschijnlijk voor het starten de handrem ingeknepen en dan schiet de bekrachtiging in de vlekken. Hij is uitegelezen en getest en goed bevonden :))

ik heb wel zelf even een nieuwe accu erin gezet, hij start makkelijker, (draaid sneller rond)

einde update

Volgend weekend tourtje portsmouth en omstreken (wat heb ik toch een rot baan :) )
 
Mwa, givi zou ik persoonlijk nooit op mn fiets schroeven, dan liever een originele koffer, kan je ten minste met je contactsleutel openen.

Het can-bussysteem heeft niets te maken met de verlichting.

Probleem is dat het originele achterlicht aangestuurd wordt met twee draden, massa en een voeding. De verlichtingscomputer moduleert die ene voeding om het achterlicht minder fel dan wel fel te laten branden (achterlicht of remlicht). Mocht je het willen googelen, de techniek heet pulse width modulation.

Een givi koffer heeft gewoon een massadraad, een achterlichtdraad en een remlichtdraad. Afhankelijk van welke van de twee er 12v gezet wordt gaat dat lampje branden. Niet compatibel met die enkele draad die via PWM aangestuurd wordt, tenzij je er een kastje tussen zet oid.

Bedankt voor de info, zo begin ik het iets meer te begrijpen. Ik zal eens gaan zoeken naar een kastje die 2 kabels (Pulsbreedtemodulatie) omzet in 3 kabels. Nadat ik een keer van achteren ben aangereden met de motor, ben ik graag van achteren wat beter zichtbaar.

Wat betreft de givi koffer, ik vond de B37 en V47 nog enigszins gaan als ik keek naar topkoffers in het algemeen. Ik heb nu de V47.
 
Bedankt voor de info, zo begin ik het iets meer te begrijpen. Ik zal eens gaan zoeken naar een kastje die 2 kabels (Pulsbreedtemodulatie) omzet in 3 kabels.
In principe kun je gewoon de pulsebreedte gemoduleerde draad doorlussen naar het remlicht van de koffer. Als het licht "gedimd" is als normaal achterlicht, zou je koffer-verlichting ook op dezelfde manier gedimd moeten worden.

Twee maren:
- Dat werkt alleen als het redelijk recht-toe-recht-aan verlichting is in de koffer (geen eigen spanningsregelaars of dat soort grappen, maar een gloeilamp of led-met-weerstand zou moeten werken.)
- Ik weet niet hoe je canbus systeem hier op reageert (of eigenlijk, de verlichtingsmodule die aan het canbus systeem hangt). Aangezien de belasting nu ineens hoger wordt, zou het kunnen dat de (electronische) zekering door slaat. Op zich geen probleem, die reset zichzelf ook weer, maar dan krijg je dus wel storingen.
Een relatief simpele vesterker zou dat laatste probleem voor je op kunnen lossen.
 
Laatst bewerkt:
In principe kun je gewoon de pulsebreedte gemoduleerde draad doorlussen naar het remlicht van de koffer. Als het licht "gedimd" is als normaal achterlicht, zou je koffer-verlichting ook op dezelfde manier gedimd moeten worden.

Twee maren:
- Dat werkt alleen als het redelijk recht-toe-recht-aan verlichting is in de koffer (geen eigen spanningsregelaars of dat soort grappen, maar een gloeilamp of led-met-weerstand zou moeten werken.)
- Ik weet niet hoe je canbus systeem hier op reageert (of eigenlijk, de verlichtingsmodule die aan het canbus systeem hangt). Aangezien de belasting nu ineens hoger wordt, zou het kunnen dat de (electronische) zekering door slaat. Op zich geen probleem, die reset zichzelf ook weer, maar dan krijg je dus wel storingen.
Een relatief simpele vesterker zou dat laatste probleem voor je op kunnen lossen.

Ik zat ook te denken om voor verstralers toe te voegen en achter dan inderdaad rode ledstrips zoals die voor de koffer, maar dan mogelijk zelf wat gefabriekt want dit is wat duur. Nog maar even zien.. ik heb inderdaad geen zin in storingen, dus denk dat ik dit even goed moet bekijken met een maat die wat meer elektra kennis heeft dan ik.
Zo'n versterker zal de de hoeveelheid weerstand die het systeem dan ervaart weer moeten verminderen naar het normale niveau begrijp ik, maar hoeveel dat precies moet zijn.. O-)
 
Zo'n versterker zal de de hoeveelheid weerstand die het systeem dan ervaart weer moeten verminderen naar het normale niveau begrijp ik, maar hoeveel dat precies moet zijn.. O-)
Bij versterker zou je in dit geval aan iets heel simpels (elektronisch) moeten denken. Mosfet, 12V vanaf de accu (gezekerd!) op de source en het PWM signaal op de gate (via een spanningsdeler). Je wil de PWM blokgolf zo zuiver mogelijk overhouden, zonder dat de stroom geleverd wordt door het verlichtingscircuit. Het is allemaal niet vreselijk complex, maar wat elektronica kennis is wel handig :)

Succes ermee.
 
Hi all, ik heb zopas een BMW K1200s gekocht uit 2005. Ik heb voorheen een Fireblade, Yamaha R1 en een Kawa ZX-10R gehad. Ik ben overigens instructeur Motorsportschool. Na het racen 2jaar geen eigen motor gehad. Nu de K gekocht om es wat weekendjes te gaan doen. Lekker veel koppel en toch wat comfort en grondspeling, deed de keuze voor zo'n BMW bepalen. Nu zoek ik nog een werkplaatshandboek (pdf) om wat kleine dingetjes zelf te kunnen gaan doen. Heeft iemand misschien een link? Foto's van de moto volgen als die hier staat.

Grtz
 
Hi all, ik heb zopas een BMW K1200s gekocht uit 2005. Ik heb voorheen een Fireblade, Yamaha R1 en een Kawa ZX-10R gehad. Ik ben overigens instructeur Motorsportschool. Na het racen 2jaar geen eigen motor gehad. Nu de K gekocht om es wat weekendjes te gaan doen. Lekker veel koppel en toch wat comfort en grondspeling, deed de keuze voor zo'n BMW bepalen. Nu zoek ik nog een werkplaatshandboek (pdf) om wat kleine dingetjes zelf te kunnen gaan doen. Heeft iemand misschien een link? Foto's van de moto volgen als die hier staat.

Grtz
GEFELICITEERD *O* Goede keuze!!! Foto's zijn welkom en laat even weten welke opties/extra's dan vermeld ik je in de OP
 
Hi all, ik heb zopas een BMW K1200s gekocht uit 2005. Ik heb voorheen een Fireblade, Yamaha R1 en een Kawa ZX-10R gehad. Ik ben overigens instructeur Motorsportschool. Na het racen 2jaar geen eigen motor gehad. Nu de K gekocht om es wat weekendjes te gaan doen. Lekker veel koppel en toch wat comfort en grondspeling, deed de keuze voor zo'n BMW bepalen. Nu zoek ik nog een werkplaatshandboek (pdf) om wat kleine dingetjes zelf te kunnen gaan doen. Heeft iemand misschien een link? Foto's van de moto volgen als die hier staat.

Grtz

Voor zover ik weet is er (nog)geen werkplaatshandboek van de K1200/1300 serie. Alleen de DVD van BMW. Die zou in theorie uitgeprint kunnen worden, ware het niet zo dat je dan een onsamenhangende berg papier krijgt. De DVD bevat namelijk ook een zoekmachine en die koppelt de juiste info aan elkaar. De combinaties van relevante pagina's zijn eindeloos.
Copieren van de dvd is lastig, zo niet onmogelijk omdat het ding erg goed dichtgetimmerd is. Voor mij in ieder geval.
 
Thanks voor de info. De brommer staat inmiddels thuis. Rijdt heerlijk soepel. Er zit handvatverwarming op, ESA, kofferset en tanktas. Foto's volgen als ik gevonden heb hoe dat nu weer juist moet op dit forum....

Voor zover ik weet is er (nog)geen werkplaatshandboek van de K1200/1300 serie. Alleen de DVD van BMW. Die zou in theorie uitgeprint kunnen worden, ware het niet zo dat je dan een onsamenhangende berg papier krijgt. De DVD bevat namelijk ook een zoekmachine en die koppelt de juiste info aan elkaar. De combinaties van relevante pagina's zijn eindeloos.
Copieren van de dvd is lastig, zo niet onmogelijk omdat het ding erg goed dichtgetimmerd is. Voor mij in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een dure motor onder de kont. En je helm met motorpak heeft waarschijnlijk ook iets gekost waar de gemiddelde niet-motorrijder stijl van achterover slaat. En dan wil je een illegale kopie van iets wat je voor 100 euro (of minder via ebay) gewoon bij de dealer kunt bestellen?

Je doet toch ook geen onderhoud aan je motor met een 200 delige gereedschapset van de Lidl die je hebt gekocht voor 25 euro? (hoop ik)
 
Ik wist zelfs niet da je dat bij de dealer kon krijgen.

Ik sleutel met degelijk gereedschap.
Ik heb overigens alle rekeningen van onderhoud bij de motor gekregen en ik vind de prijzen best aanvaardbaar. Kans is vrij groot dat ik gewoon de moto jaarlijks eens laat onderhouden. Werkplaatshandboek wilde ik vooral om de motor wat beter te leren kennen.

Je hebt een dure motor onder de kont. En je helm met motorpak heeft waarschijnlijk ook iets gekost waar de gemiddelde niet-motorrijder stijl van achterover slaat. En dan wil je een illegale kopie van iets wat je voor 100 euro (of minder via ebay) gewoon bij de dealer kunt bestellen?

Je doet toch ook geen onderhoud aan je motor met een 200 delige gereedschapset van de Lidl die je hebt gekocht voor 25 euro? (hoop ik)
 
Voila, de nieuwe aanwinst *D
full
 
Bij versterker zou je in dit geval aan iets heel simpels (elektronisch) moeten denken. Mosfet, 12V vanaf de accu (gezekerd!) op de source en het PWM signaal op de gate (via een spanningsdeler). Je wil de PWM blokgolf zo zuiver mogelijk overhouden, zonder dat de stroom geleverd wordt door het verlichtingscircuit. Het is allemaal niet vreselijk complex, maar wat elektronica kennis is wel handig :)

Succes ermee.

haha, ja je praat nu al abracadabra voor mij :)

Voila, de nieuwe aanwinst *D [afbeelding]

Gefeliciteerd en veel veilige km's toegewenst!
Als je ooit een werkplaatshandboek of bmw dvd tegenkomt hou ik mij aanbevolen.
 
Ik was op zoek naar een demper, maar inmiddels een nieuwe MIVV Suono op m'n K gezet met dank aan Bolski.
Succes met de verkoop.
 
Yiha!!!!

Vandaag een K1300R gekocht uit 2013 met nog geen 6400km op de teller en nog wat restant bmw mobiliteitsgarantie.

Opties:

BOS demper
Esa/abs/asc
Quickshifter
Bandenspanning/boordcomp
Alarm
Handvat verw.
Led knipperlichten
Smoke ruitje
Sportvelgen
valdoppen
sw motech valbeugel
Xenon verlichting



Vroeg me alleen af of iemand mij kan vertellen waar ik de volgende opties kan bestellen:

-radiator bescherm kap
-duo cover
-bar end mirrors
-klein ruitje liefst smoke kleur.

gwxwmdymvsk9v.jpg

apxtgedsdonbi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens bij ebay Duitsland. Daar haal ik ook originele onderdelen vandaan
 
Yiha!!!!

Vandaag een K1300R gekocht uit 2013 met nog geen 6400km op de teller en nog wat restant bmw mobiliteitsgarantie.

Opties:

BOS demper
Esa/abs/asc
Quickshifter
Bandenspanning/boordcomp
Alarm
Handvat verw.
Led knipperlichten
Smoke ruitje
Sportvelgen
valdoppen
sw motech valbeugel
Xenon verlichting



Vroeg me alleen af of iemand mij kan vertellen waar ik de volgende opties kan bestellen:

-radiator bescherm kap
-duo cover
-bar end mirrors
-klein ruitje liefst smoke kleur.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb er nog een van RVS liggen voor een K1200R. Ik weet niet of ie past....
 
zou ik ook niet weten :) ik heb bij wunderlich wel een cover gevonden.

heb je misschien een foto?



Ik vind het ook raar dat je nergens het standaard kleine ruitje kan bestellen zoals op deze K zit

03bmw-k1300-r.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan