Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
zal de winter dan eindelijk doorkomen, laat het maar vriezen hoor, maakt het alleen maar leuker om te fietsen.

grappige is wel dat de opmerkingen uit de omgeving nu veranderen van: "goh is het niet koud op de motor" ten opzichte van in de zomer tijdens warmere tempraturen: "zeker wel lekker is op de motor"

het is verdorie ALTIJD lekker op de motor :]

OT: gister wel 2 motorrijders gezien, 1 BMW dus die groette lekker niet want BMW en de tweede had zo een felle voorlamp dat ik verblind werd via me spiegel (meneer reed achter me) op een gegeven moment had ik het zo gehad dat ik vaart minderde en naar rechts stuurde om vervolgens met een armgebaar aan te geven dat hij langs me moest, zooo probleem opgelost en dan kan ik het lekker op het motorforum van me afschrijven :Y

werkze vandaag :W
 
zal de winter dan eindelijk doorkomen, laat het maar vriezen hoor, maakt het alleen maar leuker om te fietsen.

grappige is wel dat de opmerkingen uit de omgeving nu veranderen van: "goh is het niet koud op de motor" ten opzichte van in de zomer tijdens warmere tempraturen: "zeker wel lekker is op de motor"

het is verdorie ALTIJD lekker op de motor :]
:Y
Maar als er gewaarschuwd wordt voor gladheid toch maar het koekblik.
OT: gister wel 2 motorrijders gezien, 1 BMW dus die groette lekker niet want BMW ...
Ho 's even, ik rij ook BMW maar groet zo veel mogelijk! :(
... en de tweede had zo een felle voorlamp dat ik verblind werd via me spiegel (meneer reed achter me) op een gegeven moment had ik het zo gehad dat ik vaart minderde en naar rechts stuurde om vervolgens met een armgebaar aan te geven dat hij langs me moest, zooo probleem opgelost en dan kan ik het lekker op het motorforum van me afschrijven :Y
Goed opgelost :} Zo zou ik het ook gedaan hebben.
werkze vandaag :W
Dank je en hetzelfde.
 
zal de winter dan eindelijk doorkomen, laat het maar vriezen hoor, maakt het alleen maar leuker om te fietsen.

grappige is wel dat de opmerkingen uit de omgeving nu veranderen van: "goh is het niet koud op de motor" ten opzichte van in de zomer tijdens warmere tempraturen: "zeker wel lekker is op de motor"

het is verdorie ALTIJD lekker op de motor :]

OT: gister wel 2 motorrijders gezien, 1 BMW dus die groette lekker niet want BMW en de tweede had zo een felle voorlamp dat ik verblind werd via me spiegel (meneer reed achter me) op een gegeven moment had ik het zo gehad dat ik vaart minderde en naar rechts stuurde om vervolgens met een armgebaar aan te geven dat hij langs me moest, zooo probleem opgelost en dan kan ik het lekker op het motorforum van me afschrijven :Y

werkze vandaag :W
Zeg ik ook vaak: hoe slechter het weer, hoe liever ik op de motor zit (ten opzichte van een auto), vanwege de verkeerschaos die er altijd bij hoort.
Begrijpen veel mensen niet, zelfs hier op MF :?
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ook BMW, maar groet meestal. Maar soms even niet. Ik was dus gisteren met het blik gegaan, dat was dus weer een les. De ve vrouw zei toen ik thuis kwam, ik zie aan je snuit dat je het niets vond. Je zal het vast niet wel snel doen :+

Hier in het westen valt het inderdaad meestal wel mee Gilles en is het rendement om niet in het blik te gaan zitten nog groter ook met nattig weer.

Het lastige van zelf voelen is dat het plaatselijk erg kan verschillen. Dus voor de deur kan het meevallen, maar om de hoek niet.... Maar goed ik vind dat het bijna altijd te doen is.
Morgen wordt er ijzel voorspelt, dus als ik nou eens lekker uitslaap na de piketdienst, dan op m'n gemakje ontbijt in de B&B, dan is het vast weer mooi weer als ik naar huis ga.
 
Mjah, -4/-5 vanochtend dus makkie an. Op de afrit onderaan kwam wel even de ABS in op beide kanten, was toch ietsie glibberiger dan anders... Prachtig weertje om te rijden vandaag ;) Ik ga wel de buienradar in de gaten houden, er schijnt een bui des Doods aan te komen vanmiddag maar kan ook niks zijn natuurlijk.
 
Mjah, -4/-5 vanochtend dus makkie an. Op de afrit onderaan kwam wel even de ABS in op beide kanten, was toch ietsie glibberiger dan anders... Prachtig weertje om te rijden vandaag ;) Ik ga wel de buienradar in de gaten houden, er schijnt een bui des Doods aan te komen vanmiddag maar kan ook niks zijn natuurlijk.
Heb net ff gekeken maar die sneeuwbui c.q. periode met sneeuw begint pas omstreeks middernacht. Ik hoop dat er morgen een stevig pak ligt!
 
Heb net ff gekeken maar die sneeuwbui c.q. periode met sneeuw begint pas omstreeks middernacht. Ik hoop dat er morgen een stevig pak ligt!
De laatste keer dat men dat beloofde lag er om 16:00 een dik pak sneeuw hier in Amsterdam (paar jaar terug al). Werd het alsnog naar huis ploeteren :+
Maar goed, ik hoop er het beste van :)
 
De laatste keer dat men dat beloofde lag er om 16:00 een dik pak sneeuw hier in Amsterdam (paar jaar terug al). Werd het alsnog naar huis ploeteren :+
Maar goed, ik hoop er het beste van :)
Ben met het koekblik en heb winterbanden.

Goede reis voor straks!
 
De laatste keer dat men dat beloofde lag er om 16:00 een dik pak sneeuw hier in Amsterdam (paar jaar terug al). Werd het alsnog naar huis ploeteren :+
Maar goed, ik hoop er het beste van :)

Dat was november 2010. Sneeuw voorspeld maar pas in de avond. Om 15.00 uur begon het te sneeuwen en ik ben die ochtend op basis van de voorspelling met de motor naar het werk gereden.

Snel de vergadering afgerond. Omgekleed en op de motor gestapt. Was ploeteren idd. Bijna thuis toch onderuit. Wervel gebroken en € 3.000,- schade aan de motor.

Na revalidatie van enkele maanden weer aan de slag en het woon/werk verkeer lekker weer op de motor.

Moraal: Houd de weersvoorspelling in de gaten en vertrouw op je eigen instinct.
 
Laatst bewerkt:
Kun je vertellen wat een gebroken wervel doet, wat er met je gebeurd en hoe de revalidatie gaat?
 
Beste Sammy, hier is geen eenvoudig antwoord op. Met een beetje geluk doet het zeer, maar hou je er niets aan over, met een beetje pech heb je een dwarslaesie.
 
Dat was november 2010. Sneeuw voorspeld maar pas in de avond. Om 15.00 uur begon het te sneeuwen en ik ben die ochtend op basis van de voorspelling met de motor naar het werk gereden.

Snel de verandering afgerond. Omgekleed en op de motor gestapt. Was ploeteren idd. Bijna thuis toch onderuit. Wervel gebroken en € 3.000,- schade.

Na revalidatie van enkele maanden weer aan de slag en het woon/werk verkeer lekker weer op de motor.

Moraal: Houd de weersvoorspelling in de gaten en vertrouw op je eigen instinct.
Holy crap :o
Vooralsnog straalblauwe lucht hier. Gelukkig was ik hondsvroeg wakker vanmorgen en ben ik dus vroeg begonnen en kan ik ook bijtijds naar huis :)
Enkele maanden revalideren zou me flink richting de financiële afgrond duwen :X
 
Laatst bewerkt:
ja ik was lekker generaliserend bezig natuurlijk, niet alle BMW riders zijn van die autistische figuren als de meneer van gister.
Grappige was dat ik in de zomer juist niet van het groeten ben, (zwaai wel terug) want dan rijd werkelijk half Nederland motort dus wordt ik weleens moe van dat handje opsteken.

Maar gister had ik wel een soort van 'wij' gevoel toen we met ze drieën voor het stoplicht stonden te wachten, de eerste twee motoren die ik zag die dag dus ik dacht jaaa die gaan we een handje schudden maar niks van dat alles. Werd mijn vriendschappelijkheid even mooi de kop ingedrukt :/ .

Later dacht ik, ach ja als je in de auto zit dan groet je ook niet elke koekblikker omdat het zo leuk is.
Aan de andere kant ik ben in dit koude weer weleens gegroet door iemand die aan de hele andere kant van de snelweg reed, dit weer scheidt toch de mooiweer rijders van de doorrijders en zo creëert dat een samenhorigheid :W .

Ik ben trouwens ook altijd wel van de motor of het nou 30graden boven nul is of dat er een code rood is afgegeven, ik vind het juist spannend lekker met me oud gebakje tegen de elementen, ja ik ben wellicht minder snel in de bochten dan de blikkers omdat ik als een dweil door de bochten ga met dit weer, maar liever doorrijden dan met ze alle gezellig stilstaan in de fileeee.

maar dan lees ik het verhaal van hv121456, en dan denk ik fuuukk dat wil ik niet meemaken, maar ach heel het leven is een risico zullen we maar zeggen he dus zo voort dat ie gaat, zo gaat ie goed zo gaat ie beter alweer een kilometer :] .
 
Kun je vertellen wat een gebroken wervel doet, wat er met je gebeurd en hoe de revalidatie gaat?

De gebroken wervel opzicht doet niet zo veel. Alleen heel veel pijn.

Ik ben na de val opgestaan en heb geholpen mijn motor aan de kant de trekken. daarna op mijn knieën gaan zitten en niet meer overeind willen/kunnen vanwege de pijn. De ambulanceverpleegkundige ter plaatse was komen aan rijden in een zgn. "Rapid Response" auto. Dus geen volwaardige ambulance. Deze is wel op geroepen en heft mij op plank en vastgebonden naar het ziekenhuis gebracht.

Daar werd in eerste instantie een stabiele breuk geconstateerd en ik krijg een korset aangemeten. Ik bleef echter pijn houden ondanks de zware pijnstillers. Opnieuw foto's laten maken en nu staand. Toen wed het een instabiele breuk en lag ik enkele dagen later op de operatietafel om het een en ander aan metaal te laten plaatsen. Nu zijn er enkele wervels aan elkaar gezet.

De realisatie bestond uit twee weken rust om daarna voorzichtig te gaan wandelen. Eerst kleine stukjes. Totdat ik na een kleine maand met de hond weer heerlijk lange boswandelingen kon mocht maken. Ook onder begeleiding van fysio wat krachttraining voor de rug gedaan.

Vijf maanden na het ongeluk was ik weer aan het werk. Nog een maand later reed ik weer motor. Dat doe ik nog steeds met veel plezier.

Gelukkig had ik als zzp'r een arbeidsongeschiktheidsverzekering en bij de verzekering van de motor een opzittende verzekering afgesloten. Deze hebben beide zonder morren betaald en zo kwam splinter door de winter.
 
Wat een heftig verhaal over je rug! Goed te horen dat je er min of meer bovenop bent. (met ietwat minder mobiliteit door vastgezette wervels?)

Gisteravond stond er lekker file op de A44. Ik was sneller dan ooit bij m'n ouders, vaak rijdt het langzaam, maar te hard om te (willen) filteren. Als ze stilstaan vertrouw ik er toch meer op dat ze niet ineens baantje schuiven. Vriendin opgepakt bij ... ohnee toch dat andere station. En ook dan ben je zomaar aan de andere kant van den haag. Mooi apparaat, zo'n motor. Het was rammend koud (buiten de kleren dus), maar niks te glad, alles droog.

Beetje offtopic, maar sluit wel aan bij gladweer beslissingen: Morgen willen we naar Friesland met t blikkie, maar gezien het voorspelde weer blijven we toch maar even thuis. Zondag moeten we denk ik wel, want we hebben kaartjes om thialf EK sprint te kijken. Als je goed kijkt kun je me vinden, ik ben die jongen met die schaatsmuts op ;). Mocht het weer het niet toelaten gaat dat misschien toch ook niet door... :(
 
Op't moment enkel op de bezorg brommer, 'tis wat fris. Zal het nieuws ff volgen voor de voorspellingen.

Maandag weer op de scoot naar 't werk. Auto is stuk dus veel alternatieven heb ik niet (ov is een drama)
 
ja ik was lekker generaliserend bezig natuurlijk, niet alle BMW riders zijn van die autistische figuren als de meneer van gister.
Grappige was dat ik in de zomer juist niet van het groeten ben, (zwaai wel terug) want dan rijd werkelijk half Nederland motort dus wordt ik weleens moe van dat handje opsteken.

Maar gister had ik wel een soort van 'wij' gevoel toen we met ze drieën voor het stoplicht stonden te wachten, de eerste twee motoren die ik zag die dag dus ik dacht jaaa die gaan we een handje schudden maar niks van dat alles. Werd mijn vriendschappelijkheid even mooi de kop ingedrukt :/ .
Dan was ik daar niet bij ;)
Later dacht ik, ach ja als je in de auto zit dan groet je ook niet elke koekblikker omdat het zo leuk is.
Aan de andere kant ik ben in dit koude weer weleens gegroet door iemand die aan de hele andere kant van de snelweg reed, dit weer scheidt toch de mooiweer rijders van de doorrijders en zo creëert dat een samenhorigheid :W .

Ik ben trouwens ook altijd wel van de motor of het nou 30graden boven nul is of dat er een code rood is afgegeven, ik vind het juist spannend lekker met me oud gebakje tegen de elementen, ja ik ben wellicht minder snel in de bochten dan de blikkers omdat ik als een dweil door de bochten ga met dit weer, maar liever doorrijden dan met ze alle gezellig stilstaan in de fileeee.

maar dan lees ik het verhaal van hv121456, en dan denk ik fuuukk dat wil ik niet meemaken, maar ach heel het leven is een risico zullen we maar zeggen he dus zo voort dat ie gaat, zo gaat ie goed zo gaat ie beter alweer een kilometer :] .
 
Net bestelling bezorgen, rijdt op een wat smal weggetje (midden op) komt een auto tegemoed, is boos op me, omdat ik midden op rijdt.

Is een richting verkeer, zij rijdt tegen het verkeer in, duurde ff voordat ze snapte dat ze moest omkeren, ja ik rijdt altijd zo, vrouwen........
 
Ja boeiend he, niet alleen vrouwen. Ook eens met een man gehad die tegen het verkeer in reed en niet snapte waarom ik niet achteruit ging rijden...
 
Over autisten gesproken, reed daarnet voorzichtig van mijn werk naar huis en kreeg steeds een plakker achter me die net iets harder wilde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan