Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mercedes zit 2 cm achter me, ik gebaar hem netjes om een beetje afstand te houden terwijl ik inhaal (ondertussen al 140kmph op een 120kmph weg). Gaat ie met zn lichten flitsen en nog dichterbij rijden. Ik laat het hem non-verbaal weten dat ik zijn rijkunsten niet waardeer zodra hij mij passeert en spontaan begint hij zeer aggressief op mij in te rijden. Ik schakel terug en ga er vandoor, maar hij blijft (erg dicht achter me) volgen. Na wat *kuch* minder dan legale inhaalmaneuvres op een volle A1 met ~160-170kmph raak ik hem kwijt.

Kijk ik het filmpje terug en wat zit er achterin:

image.png


Zeker te laat voor de oppas.

En het kindje ook.
 
En de volgende keer idoten voor laten gaan. Beter voor je dan achter je. We hebben de neiging om te vluchten, maar practischer is de idoot voor je te hebben.
In de oto, waar ik overigens zelden in rij, laat ik meestal het gas los als ik nergens anders heen kan, tot de snelheid laag genoeg is om de remafstand van de achterligger weer veilig te maken. Nou gaat dat ook lekker als je een oto van 2500 kg berijdt :)
 
Mercedes zit 2 cm achter me, ik gebaar hem netjes om een beetje afstand te houden terwijl ik inhaal (ondertussen al 140kmph op een 120kmph weg). Gaat ie met zn lichten flitsen en nog dichterbij rijden. Ik laat het hem non-verbaal weten dat ik zijn rijkunsten niet waardeer zodra hij mij passeert en spontaan begint hij zeer aggressief op mij in te rijden. Ik schakel terug en ga er vandoor, maar hij blijft (erg dicht achter me) volgen. Na wat *kuch* minder dan legale inhaalmaneuvres op een volle A1 met ~160-170kmph raak ik hem kwijt.

Kijk ik het filmpje terug en wat zit er achterin:

[afbeelding]

Zeker te laat voor de oppas.

En het kindje ook.
*O* Posten dat filmpje *O*
 
Inderdaad online zetten, en nummerbord vooral herkenbaar houden. Op zulke momenten spelen ze gewoon met je leven, wat in geen enkele situatie aanvaardbaar is. Kan me hier omzettend kwaad om maken :/
 
Mercedes zit 2 cm achter me, ik gebaar hem netjes om een beetje afstand te houden terwijl ik inhaal (ondertussen al 140kmph op een 120kmph weg). Gaat ie met zn lichten flitsen en nog dichterbij rijden. Ik laat het hem non-verbaal weten dat ik zijn rijkunsten niet waardeer zodra hij mij passeert en spontaan begint hij zeer aggressief op mij in te rijden. Ik schakel terug en ga er vandoor, maar hij blijft (erg dicht achter me) volgen. Na wat *kuch* minder dan legale inhaalmaneuvres op een volle A1 met ~160-170kmph raak ik hem kwijt.

Kijk ik het filmpje terug en wat zit er achterin:

[afbeelding]

Zeker te laat voor de oppas.

En het kindje ook.

De oplossing?

Inhaalmanoeuvre voltooien en zonder te gebaren en overige non-verbale communicatie je weg vervolgen.

Zo makkelijk kan het zijn!

:)
 
Ik pas altijd de Buellbloke techniek toe. Gelijk hebben is veel belangrijker dan gelijk krijgen, zeker als je op een tweewieler zit.
 
Natuurlijk heeft buellbloke ook gelijk.

Is inderdaad de beste oplossing :t

Wat een boel intelligente reacties hier! :P Uit pure lafheid hou ik me ook altijd gedeisd bij idioten, en laat ik die ellende graag voorbij waaien. Hoewel ik soms achteraf spijt krijg dat ik iemand niet heb uitgescholden / aangesproken / met het vingertje heb gewuifd (je weet welke) denk ik dat negeren en uit de weg gaan toch het gezondst is. :t :] :W
 
Dat aanspreken kan bij malloten juist weer agressie opwekken, dus als je je kan beheersen is dat beter voor je overlevingskans. Ik gebruik wel eens mijn toeter bij niet kijkende baanveranderaars.
 
Motorrijder botst met politieauto Zaandam


Zaandam - Een motorrijder is maandag gewondgeraakt na een botsing met een politieauto op de N203 in Zaandam.
De bestuurder is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Volgens ooggetuigen raakten de politieagenten niet gewond.

De weg nabij een broodjeszaak aan de Pieter Ghijsenlaan is tijdelijk afgesloten.

Iemand van hier?
Motorrijder botst met politieauto Zaandam
 
Motorrijder botst met politieauto Zaandam


Zaandam - Een motorrijder is maandag gewondgeraakt na een botsing met een politieauto op de N203 in Zaandam.
De bestuurder is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Volgens ooggetuigen raakten de politieagenten niet gewond.

De weg nabij een broodjeszaak aan de Pieter Ghijsenlaan is tijdelijk afgesloten.

Iemand van hier?
Motorrijder botst met politieauto Zaandam
De politie kan niet rijden en al die cursussen helpen niks. QED.
 
Hmmmm.... broodjeszaak en een politie auto die botst met een motorrijder. Even opzoeken of die broodjeszaak ook donuts verkoopt. O-)
 
Gisteren ging ik iemand naar Schiphol brengen, was met de auto dus. Ik zet 'm af bij de vertrekhal, rij dan naar de exit, waar twee banen van rechts samenvoegen met een baan van links (waar ik rij) en twe banen gaan naar links. Ik schuif een baantje op, ik ga naar Amsterdam. Rechts rijden wat auto's, links ook. Dan doet een grote SUV op de linkerbaan een piepklein knippertje aan, naar links. Op de motor had ik op dat moment vol gas gegeven, voor de zekerheid, maar mijn auto heeft minder vol gas, dus ik let goed op en rij gewoon door.
Dan komt de SUV ineens naar links, vlak voor me, en wil over het puntstuk verder naar links. Op het laatste moment ziet hij dat dat niet kan, vanwege het verkeer dat daar links rijdt, en hij komt voor me tot stilstand, in een hoek van 45 graden, met het linkerwiel op het puntstuk (niet op het puntje, maar we waren al bijna de splitsing voorbij. ABS helpt op zo'n moment, en als ik stilsta en tot mijn grote opluchting zie dat er niemand vlak achter me rijdt. Dan gaat de SUV dwars de linkerstrook op en kan ik doorrijden. Met hartkloppingen, dat wel.
 
Maar wat is bumperkleven? Is dat 20m afstand? 10? 5 meter? of een meter? Een halve?

Wat ik een veilige afstand noem, noemt de gemiddelde zondagsrijder bumperkleven.

Ja, wat is te snel? is dat 10kmph te hard? 5? of 1?

Het gaat meer om extremen, als er geen auto meer tussen jou en je voorrijder past bij 120kmph dan zou je er wel eens iets te dicht op kunnen zitten.
 
Maar wat is bumperkleven? Is dat 20m afstand? 10? 5 meter? of een meter? Een halve?

Wat ik een veilige afstand noem, noemt de gemiddelde zondagsrijder bumperkleven.
Als je je voertuig niet tot stilstand kunt brengen binnen de afstand die je kunt overzien en waarover de weg vrij is, zit je te dicht op je voorligger.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan