Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amsterdam. Fietser zonder licht in het pikdonker, komt ineens de rotonde op rijden. Twee minuten later, fietser met licht die tegen het verkeer in rijdt. Zijn fietsers levensmoe of zo? Wat bezielt zulke lui?
 
Als je je voertuig niet tot stilstand kunt brengen binnen de afstand die je kunt overzien en waarover de weg vrij is, zit je te dicht op je voorligger.

Je hebt helemaal gelijk. Alleen de jongen in mijn hoofd redeneert daarop als volgt: met een dikke sport auto met sterke Brembo remmen mag je dichter op de bumper rijden van je voorganger rijden dan wanneer je een Fiat Punto met trommelremmen bestuurd. Maar is dan ook weer afhankelijk van evt ABS.

Er is altijd een gevoelsmatige grens en een daadwerkelijke grens.
 
Nou heb ik gehoord dat er in de Filipijnen haast geen ongelukken gebeuren, is dat waar?
Als twee autos 120 rijden, met 1 meter tussenafstand, zal de inmpactsnelheid bij noodstop van de voorste erg gering zijn.

Erger is bij 50 mtr tussenafstand en een suffende tweede, die met 120 op de bijna stilstaande voorganger knalt.

En aangezien veruit het merendeel van de ongevallen komt door suffen, is het veiliger om zo dicht mogelijk op elkaar te rijden.
 
En aangezien veruit het merendeel van de ongevallen komt door suffen, is het veiliger om zo dicht mogelijk op elkaar te rijden.

Een millimeter afstand is dan het beste. Dan is er helemaal geen klap, en kom je gewoon gezamenlijk tot stilstand. Bovendien, met zo'n korte afstand passen er veel meer auto's op de weg, dan wordt de doorstroming ook veel beter.
 
Een millimeter afstand is dan het beste. Dan is er helemaal geen klap, en kom je gewoon gezamenlijk tot stilstand. Bovendien, met zo'n korte afstand passen er veel meer auto's op de weg, dan wordt de doorstroming ook veel beter.
Hoppa.
 
Een millimeter afstand is dan het beste. Dan is er helemaal geen klap, en kom je gewoon gezamenlijk tot stilstand. Bovendien, met zo'n korte afstand passen er veel meer auto's op de weg, dan wordt de doorstroming ook veel beter.
Goed idee! Ik ga een duimstok op mijn voorbumper monteren. Want - naar ik aanneem - zal de impact bij 2 mm al weer twee keer zo groot zijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Een millimeter afstand is dan het beste. Dan is er helemaal geen klap, en kom je gewoon gezamenlijk tot stilstand. Bovendien, met zo'n korte afstand passen er veel meer auto's op de weg, dan wordt de doorstroming ook veel beter.
Volgens mij kennen we dit principe al onder de noemer "trein". Wegens de onmogelijkheid van tussentijds in- en uitvoegen brengt dat weer andere nadelen met zich mee zoals de noodzaak tot het bouwen van speciale punten waar dit kan -zeg maar stations- en de bijbehorende vertraging.
 
Als twee autos 120 rijden, met 1 meter tussenafstand, zal de inmpactsnelheid bij noodstop van de voorste erg gering zijn.

:Y

Je vergeet alleen dat de voorganger je niet af zal remmen en jij de voorganger resoluut om z'n as duwt.
Daarna ga jij een kant op die je niet wilt en je auto wel, met alle gevolgen van dien. :t :W ;)
 
Amsterdam. Fietser zonder licht in het pikdonker, komt ineens de rotonde op rijden. Twee minuten later, fietser met licht die tegen het verkeer in rijdt. Zijn fietsers levensmoe of zo? Wat bezielt zulke lui?
Dat noemen we het "Rémi-complex-syndroom"
Oftewel, alleen op de wereld gedrag.
Zo overtuigd zijn dat de aarde om hun draait dat ze alles kunnen doen omdat er niks kan gebeuren.
Owee als ze dan aangereden zijn, dan is het moord en brand schreeuwen als ze nog leven.
En er is bijna geen enkele kans dat ze er op aangesproken worden door welke autoriteit ook + dat een eventuele boete niet schrikbarend hoog is.
Moet je eens de Zwitserse methode gaan hanteren voor alle boetes in Nederland. + dat de politie dit in percentage als bonus uitgekeerd krijgen.
Ben je van alle begrotingstekorten, personeelstekorten en abnormale mensen af :')
 
Amsterdam. Fietser zonder licht in het pikdonker, komt ineens de rotonde op rijden. Twee minuten later, fietser met licht die tegen het verkeer in rijdt. Zijn fietsers levensmoe of zo? Wat bezielt zulke lui?
Ze hebben geen idee. Ik deed vroeger ook zulke dingen, met de gedachte: ik let wel op. Niet rekening houdend met hoe anderen kunnen schrikken. Ik reed ook zonder licht op een brommertje met 80 km/uur door de stad :X (en ik dacht dat de voetrem de beste optie was, omdat dat nou eenmaal cool was)
 
schijfrem gescheurd potverdorie, dat wordt op de andere fiets dan alleen is dat een automaat dus ik zal wel weer van de weg gekeken worden door de 'echte' motorrijders })
 
Ha ha dat had ik ook vanmorgen. Sta ik naast een ander "echte"motorrijder, kijkt ie strak voor zich uit. Dus bij het optrekken maar even mijn achterlicht laten zien :)
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben geen idee. Ik deed vroeger ook zulke dingen, met de gedachte: ik let wel op. Niet rekening houdend met hoe anderen kunnen schrikken. Ik reed ook zonder licht op een brommertje met 80 km/uur door de stad :X (en ik dacht dat de voetrem de beste optie was, omdat dat nou eenmaal cool was)

Same here. Als student had ik zelden licht op de fiets. Ik fietste tenslotte door een stad met overal straatverlichting :z
Ik realiseerde me pas hoe onzichtbaar je als fietser zonder licht bent toen ik mijn rbw had gehaald. Zeker ingeblikt zie je ze gewoon echt niet.
 
Amsterdam. Fietser zonder licht in het pikdonker, komt ineens de rotonde op rijden. Twee minuten later, fietser met licht die tegen het verkeer in rijdt. Zijn fietsers levensmoe of zo? Wat bezielt zulke lui?

Nu ik nog in Amsterdam woon ga ik op de trapfiets naar werk. En als fietser zelf, erger ik me ook dood aan andere fietsers. |( Gemiddelde fietser kijkt enkel vooruit, nooit even naast hun of laat staan achter hun, om te kijken of ze bijvoorbeeld wel zomaar over kunnen steken. (zonder hand uit te steken uiteraard)
 
BMW 650 GT
Maar los van de snelheid is het vooral ook belangrijk om bij de les te zijn. Dus groen en bwaaaam :)
 
Laatst bewerkt:
vet hoor zo een elektrische fiets, mij nog te duur maar als ik het kon betalen zou ik het wel kopen denk ik, mis het gebrom geratel en gebonk niet als dat met een verbrandingsmotor?
Mis ik totaal niet, maar ik net zeggen dat dat me nooit echt geboeid heeft. Nou ja, tot ik een jaar of 10 was, want toen fietste ik natuurlijk wel klepperende kaartjes tussen m'n spaken :P
 
kaartjes tussen de spaken _O- _O- _O-

BMW 650 GT, daar wilde ik me scooter ook op inruilen bij Amsterdam Scooter City, maar hij gaf best weinig voor mijn Beverly 350 SP, nieuw gekocht 2015, 2000km op de teller dus heb dat maar niet gedaan, ik mis wel een beetje vermogen het is eigenlijk een miskoopje geweest ik had gewoon voor een scooter van minimaal 500cc moeten gaan, maar ja opgewonden en gewoon besteld he opzich geen slechte koop geweest maar had moeten doorsparen voor die BMW of Xmax.
 
gistermiddag de a5 over naar m'n werk in Haarlem, lekker mist op dat ritje met her en der zo'n dikke mistflard.
prima te doen, niks aan de hand maar 'rond een uur of tien, op de terugweg reed ik richting rotterpolderplein, terwijl het toch redelijk helder was, ineens weer een witte wolk in!
en die rook wat zoetig.....
blijkt er een Prius te rijden waar waarschijnlijk een koppakking uit getrapt was want dat was de oorzaak van die enorme rookwolk!
 
Klopt. Maar met mijn 5008 stond ik in 1 jaar tijd 5x bij de garage met garantie gevallen. Serieuze shit: oa nokkenas ketting, achterschokdempers. Met de prius in 4,5 jaar maar 1 keer, voor een rammeltje in het dak. Voor de rest geen stap verkeerd. Ergonomisch is het een drol maar wel een hele betrouwbare...
 
Het leven van een "motorrijder" schijnt voornamelijk uit ervaringen met auto's en scooters te bestaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan