Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
met een gasbrander het tank slot ontdooien,geen goed plan
 
Laatst bewerkt:
In het centrum van Amsterdam kom je werkelijk waar de meest vreemde portretten tegen. Dat maakt het aan de andere kant ook wel weer fascinerend. Wel een bizar verhaal idd! _O-

Ja, gekkies genoeg. Maar aan de andere kant, 9 van de 10 keer gebeurt er ook helemaal niets vreemds, of je moet 't echt gaan opzoeken op de wallen op vrijdag- of zaterdagavond. Soms heb ik wel medelijden met mensen die ook echt op de wallen wonen, of liever gezegd er vlakbij. Ik woon gelukkig net buiten de grachtengordel en dat is heel goed te doen.
 
Flesje slotontooider in de tas stoppen. Heeft mij gisteren ook gered bij het tanken.
Ik had het laatst ook, 's ochtends bij de pomp bijna 10 minuten aan het klooien geweest, met slotontdooier. Geen resultaat dus maar doorgereden naar m'n werk.

Toen ik naar huis ging kreeg ik de tankdop wel weer open (slotontdooier ingewerkt? of gewoon iets minder koud... kweenie) dus toen kon ik gelukkig weer tanken. Anders was 60km naar huis met voor 90% snelweg wel lichtelijk problematisch geworden.
 
Direct na gebruik de sloten vol spuiten met WD40. Dat verdrijft water en smeert de sloten, die dan niet meer kunnen bevriezen.
1. WD40 is troep. Het verdrijft geen/nauwelijks water, en er zijn veel betere concurrenten.
2. Nooit een vet-of olieproduct in je sloten spuiten.
3. Gebruik voor slotonderhoud altijd een slotspray/grafietspray.
 
1. WD40 is troep. Het verdrijft geen/nauwelijks water, en er zijn veel betere concurrenten.
2. Nooit een vet-of olieproduct in je sloten spuiten.
3. Gebruik voor slotonderhoud altijd een slotspray/grafietspray.

1. Ik gebruik al vele jaren WD40 in contactsloten.
2. Nooit een versleten of hakerig contactslot gehad.
3. Ook niet bij Yamaha's die daar om bekend staan.
 
1. Ik gebruik al vele jaren WD40 in contactsloten.
Alles dat water buiten houdt en vettig is werkt.
WD40, slotspray, siliconenspray, teflonspray, vaselinespray, gewoon een druppeltje vorkolie of motorolie....
Alles beter dan ijs ;)
Grafiet spray of poeder is inderdaad specifiek voor sloten en heeft het voordeel dat het een wat droger smeermiddel is. In theorie zou je dit wat minder vaak hoeven aanbrengen. Nadeel is dat het gitzwart is, dus niet ideaal als je je motorsleutel in de broekzak van je witte broek wilt doen. :N
Vergeet ook je contactslot niet ;)

ps. ik pak zelf eigenlijk altijd WD40
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft mij niet te geloven, maar zoek dan zelf eens bij slotenfabrikanten.
Allemaal adviseren ze GEEN vette of olie-producten te gebruiken.
Helemaal gelijk, en ik geloof je wel, maar de flutslotjes van de firma's Honda, Suzuki, Kawasaki, Yamaha, HD (mooie pekelfietsen _O-) , om nog maar te zwijgen over slotjes van Italiaanse makelij staan niet in verhouding tot die van de firma's LIPS, WINK HAUS en noem het maar op. Daar mik ik uiteraard wel grafiet in. De kwaliteit en eisen die je aan een tankdop- of motorcontactslotje stelt en de hoeveelheid 'zooi' die er overheen komt staan niet in verhouding tot die van een woningslot.
Die laatste hoef je om bovengenoemde reden bijna nooit te doen, die van een motor in de winter nou eenmaal wat vaker.
Ik doe zelf altijd 1 keer per jaar bij het winterklaar maken van de pekelfiets en soms nog een keer herhalen als ik voel dat ie wat moeizamer begint te lopen. Nooit ijs erin gehad.
 
Laatst bewerkt:
Het contactslot van een motor staat verticaal, het klepje is niet waterdicht.
Daar komt gewoon water in, zeker in dit seizoen wanneer je de motor regelmatig afspuit.
Droge smering is gewoon niet goed onder deze omstandigheden.
 
wanneer je de motor regelmatig afspuit
Dat zou ie willen _O- _O-

full
 
Je hoeft mij niet te geloven, maar zoek dan zelf eens bij slotenfabrikanten.
Allemaal adviseren ze GEEN vette of olie-producten te gebruiken.
in principe logisch, je maakt de binnenkant vettig, er komt stof in en dat gaat opbouwen.
en zeker een tankslot loopt natuurlijk vol met van alles/
maar ik heb hem ontdooid en er wat wd-40 in gefrot. waarom? omdat ik kon kiezen tussen dat en olijfolie!...
 
> 10 cm sneeuw. De R blijft vandaag maar staan denk ik.

Ik wilde het mijn R ook niet aandoen :N

Dit sneeuwweekend weer veel ingeblikten op de weg die het niet konden laten zichzelf, en andere er helaas in meenamen, in de gruzelementen te rijden.

Zag weer veel ingeblikt, onverlicht rijden, hoe ongelofelijk ongeïnteresseerd en stom kan je zijn, in het verkeer, met dit weer B|
 
Laatst bewerkt:
Zag weer veel ingeblikt, onverlicht rijden, hoe ongelofelijk ongeïnteresseerd en stom kan je zijn, in het verkeer, met dit weer B|

:^ Echt hè, ik begrijp daar ook werkelijk geen snars van. Maar goed, ik zat laatst bij een collega in de auto en die zag het ook gewoon niet. Zelfs toen ik een paar hints had gegeven van "je hebt iets vergeten" en daarna "er is een bepaald lampje niet aan op je dashboard dat wel aan hoort te zijn". Hij had gewoon serieus geen idee. Toen ik hem wees op het licht zei hij doodleuk "ja, dat zet ik eigenlijk altijd pas aan als ik denk van goh, wat is het toch donker".

En die mensen hebben stemrecht hè...

(En dan hebben we het nog niet over fietsers... :X )

/edit: rijbewijs innemen, lichtknopje vastlassen en veilen die auto's.
 
Laatst bewerkt:
Was niet met de motor, wat zeg ik, het is zelfs niet motorgerelateerd. Maar vandaag op de E314 tussen Leuven en Aarschot, ik reed zelf al een niet onverdienstelijke 145. Komt er een Mondeo achterop met nog meer haast. Zodra ik de kans heb ga ik naar rechts om hem te laten passeren, wat'ie ook doet. Even verderop mindert hij dan weer vaart, gaat naar rechts, vertoont een beetje raar rijgedrag... Opeens weer de linkerbaan op, zonder richting aan te geven, begint ineens hevig te slingeren, maar zo hevig dat hij nog maar net de wagen onder controle kan houden.
"Wtf??"
Hij gaat weer naar rechts, maakt nog wat vreemde slingerbewegingen. Begint me al vaag iets te dagen. Ik passeer ze weer langs links en kijk even binnen. Jawel hoor, een koppeltje ergens halverwege de twintig en ze hebben dikke ruzie. Hevige gebaren, nog net geen fysiek geweld. Iets verderop is er een tankstation aan de snelweg. Ik zie de wagen snelheid minderen en op het rechter baanvak blijven, ik ga ook naar rechts en neem de uitrit voor het tankstation. Even lijkt het er op dat hij doorrijdt maar op het laatste moment toch nog een flinke slinger aan het stuur en Mondeoman komt ook het tankstation opgereden. Hij rijdt de vrachtautoplaats op en draait dan ergens een parkeervak in. Ik ietsje verderop geparkeerd.
Grietje sprint uit de auto, hevig scheldend. Hij er ook uit en er achter aan. Dikke discussie, hij probeert haar weer richting auto te trekken. Da's het teken voor mij om ook maar uit te stappen en de boel van dichterbij te bekijken. Hij stapt weer in en grietje loopt richting tankstation, druk bellend. Hij vertrekt opeens met zijn auto, scheurt achteruit over de parkeerplaats. Leek er even op dat'ie haar ondersteboven wil rijden maar hij parkeert dan uiteindelijk een paar plaatsen verderop. Ben dan even naar haar gewandeld om te vragen of alles in orde was en of ze hulp nodig had. Ze ging zich wel redden zei ze, heb dan voor de zekerheid nog maar eens geïnformeerd of ze het zeker wist. "Ja ja, komt wel goed". Ik had de indruk dat ze dit al eens eerder had meegemaakt.
Ben dan nog een tijdje blijven rondhangen iets verderop. Ondertussen hij weer uitgestapt, nu gingen ze dan in dialoog, het fysieke was er vanaf. Ben dan maar weer verder gereden. Vijf minuten later komen ze mij weer voorbij op de ring van Aarschot, ze zat naast hem. Blijkbaar was alles weer goed.
*zucht*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan