Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst met de fiets (wilde hem toch even delen), ik moet 2,1km fietsen naar mijn werk. Vind het een hele opgave want heb een hekel aan fietsen. ahfijn.

Bocht naar rechts, auto besluit mij in de bocht in te halen, maar door de tegenligger drukt ze mij de stroep op (haar velgen zaten tegen de stoep)
Vervolgens komen we bij een T-Splitsing, ze heeft het richtingsindicatielampje keurig naar rechts. Dus ik ga links voorbij, en sla links af (hier stond een auto te wachten omdat wij voorrang hadden) nu besloot die vrouw toch links af te slaan, en drukte mij bijna op de auto die stond te wachten. (daar ben ik links omheen gegaan)

Ik weer terug naar rechts op de fietsstrook, staat die vrouw te wachten om rechts af te slaan, dus ik denk ze heeft me ondertussen gezien en ik kan rechts voorbij gaan zoals de wettelijke regels zo ook zijn opgesteld. Maar precies toen ik ter hoogte van haar rechter deur was draaide ze af. Mooi kunnen uitwijken.

Maar dit alles ter hoogte van ongeveer 200m
Toch maar gesprek aan gegaan, ze had me niet gezien...?? met goede verlichting & reflectie hesje.

Bijzonder.

Ik mag toch hopen dat ze jou bij de eerste actie (inhalen) wel had gezien. Anders zou dit betekenen dat ze per ongeluk rond je was gestuurd en je dus voor hetzelfde geld had kunnen scheppen :X
 
het zien van andere weggebruikers lijk wel een bijzonder verschijnsel deze dagen.

Gister reed ik op de snelweg en mevrouw gooit haar auto naar links (middelste baan), terwijl er mijn inziens rechts genoeg ruimte was, maargoed zij vond het nodig om naar links te gaan, ik zit ter hoogte van haar bestuurdersdeur maar in plaats dat mevrouw eerst even kijkt voordat ze van baan wisselt neeeeeeeheeee, ze zet alvast de landing in en het moment dat ik al toeterend besluit om een trap naar rechts te geven komt zij tot het inzicht dat het getoeter wellicht voor haar bedoelt was en verplaatst zich vervolgens weer naar rechts. Letsel vermeden phew.

Ik kreeg het er warm van. Mevrouw had blond haar..zal dat meegespeeld hebben :P :+ ?
 
het zien van andere weggebruikers lijk wel een bijzonder verschijnsel deze dagen.

Gister reed ik op de snelweg en mevrouw gooit haar auto naar links (middelste baan), terwijl er mijn inziens rechts genoeg ruimte was, maargoed zij vond het nodig om naar links te gaan, ik zit ter hoogte van haar bestuurdersdeur maar in plaats dat mevrouw eerst even kijkt voordat ze van baan wisselt neeeeeeeheeee, ze zet alvast de landing in en het moment dat ik al toeterend besluit om een trap naar rechts te geven komt zij tot het inzicht dat het getoeter wellicht voor haar bedoelt was en verplaatst zich vervolgens weer naar rechts. Letsel vermeden phew.

Ik kreeg het er warm van. Mevrouw had blond haar..zal dat meegespeeld hebben :P :+ ?
O, je bedoelt: rekening houden met andere weggebruikers ...

Ik dacht al: zó stil was het nou ook weer niet op de weg.
 
Je hebt automobilisten die bij het invoegen een puntstuk meepakken. Sinds kort weet ik dat er ook automobilisten zijn die dat doen terwijl ze met hun achterbumper langs de voorbumper van een enorme vrachtwagen schuren. Ik heb even goed in mijn spiegels gekeken of de bestuurder van de vrachtwagen geen hartverzakking had gekregen.
 
Je hebt automobilisten die bij het invoegen een puntstuk meepakken. Sinds kort weet ik dat er ook automobilisten zijn die dat doen terwijl ze met hun achterbumper langs de voorbumper van een enorme vrachtwagen schuren. Ik heb even goed in mijn spiegels gekeken of de bestuurder van de vrachtwagen geen hartverzakking had gekregen.
Die zijn wel wat gewend hoor, en douwen zelf ook gewoon door })
 
Ik had vanochtend weer zo'n mobiel-vasthouden-tijdens-het-rijden-miep. Ik zag de auto al slingeren dus maar extra afstand houden. De auto plakte op de linkerbaan met zwiepers naar de rechterbaan. Gelukkig geen verkeer op de rechterbaan. Toen ze op een helder moment naar rechts ging, gelijk met gas er op langs geschoten. Daar blijf ik mooi voor. Bij het voorbij rijden kijken wat ze aan het doen was. En ja, met mobiel op het stuur te kijken naar haar mobiel. En dat met 120 km per uur.

In mijn spiegels zag ik dat ze bijna tegen een andere auto aan zat. Toen maar doorgereden en niet meer omgekeken.
 
pff, soms vraag ik me af in wat voor land we wonen. Het zit eerlijk gezegd gewoon vol met dom tuig en af en toe heb ik er wel genoeg van. Vandaag in de auto dus ook weer een doodsbedreiging gehad.

Er stond een file bij knooppunt bankhoef. Het gaat hier van 1 rijstrook, naar twee rijstroken in de bocht en vervolgens weer naar 1 rijstrook die invoegt op de a50. Iedereen staat dus netjes rechts te wachten in die bocht en dan heb je altijd een paar van die mensen die zich beter voelen dan de rest en er links voorbij gaan om net op het einde in te voegen.

Na de 3de auto had ik daar een beetje genoeg van en liet ik meneer dus niet voor mij. Na heel veel gezwaai van die kerel voegde ie uiteindelijk achter mij in. Vervolgens voeg ik in op de a50 en blijft meneer op de invoegstrook naast mij rijden om zijn raampje open te maken en te schreeuwen dat 'ie me dood zou maken' en allerlei andere gebaren.

Dan denk ik echt weer zo van: 'moet dat nou'. Denk je zelf nou echt dat je goed bezig bent? En dan is het ook weer zo'n typisch figuur: vrij nieuwe audi rs6, kale kop, zwarte zonnebril en een tasje om...Nee, die zal zijn geld op eerlijke wijze verdient hebben met zo'n mentaliteit. Van mij mag de politie dus best profileren. Ik gok dat je er gerust van uit kan gaan dat 9/10 mensen die er zo uitzien/zich zo gedragen wel iets op hun kerfstok hebben.

Wat denken jullie? Is dit een uitzondering of zien we dit tegenwoordig te vaak?
 
pff, soms vraag ik me af in wat voor land we wonen. Het zit eerlijk gezegd gewoon vol met dom tuig en af en toe heb ik er wel genoeg van. Vandaag in de auto dus ook weer een doodsbedreiging gehad.

Er stond een file bij knooppunt bankhoef. Het gaat hier van 1 rijstrook, naar twee rijstroken in de bocht en vervolgens weer naar 1 rijstrook die invoegt op de a50. Iedereen staat dus netjes rechts te wachten in die bocht en dan heb je altijd een paar van die mensen die zich beter voelen dan de rest en er links voorbij gaan om net op het einde in te voegen.

Na de 3de auto had ik daar een beetje genoeg van en liet ik meneer dus niet voor mij. Na heel veel gezwaai van die kerel voegde ie uiteindelijk achter mij in. Vervolgens voeg ik in op de a50 en blijft meneer op de invoegstrook naast mij rijden om zijn raampje open te maken en te schreeuwen dat 'ie me dood zou maken' en allerlei andere gebaren.

Dan denk ik echt weer zo van: 'moet dat nou'. Denk je zelf nou echt dat je goed bezig bent? En dan is het ook weer zo'n typisch figuur: vrij nieuwe audi rs6, kale kop, zwarte zonnebril en een tasje om...Nee, die zal zijn geld op eerlijke wijze verdient hebben met zo'n mentaliteit. Van mij mag de politie dus best profileren. Ik gok dat je er gerust van uit kan gaan dat 9/10 mensen die er zo uitzien/zich zo gedragen wel iets op hun kerfstok hebben.

Wat denken jullie? Is dit een uitzondering of zien we dit tegenwoordig te vaak?

Voelen ze zich beter, of maken ze gewoon optimaal gebruik van het aanwezige asfalt :?
})

Tegenwoordig is iedereen (helaas terecht '( ) zo bang er niet meer tussen te worden gelaten, dat we maar meteen bij het eerste bord gaan ritsen, liefst door te proberen meteen naar rechts te hoeken in plaats van snelheid aan te passen, gaatje te zoeken en netjes tussen te voegen. Gevolg: de nodige auto's die ruim voor het eind van de ritsstrook twee rijstroken bezet houden in een poging tussen te voegen. Ook bij het eerste ritsbord heb je namelijk niet de garantie ertussen te worden gelaten.
Wie dan besluit de ritsstrook te gebruiken waarvoor deze is aangelegd/ingericht, wordt meteen als 'asociaal' bestempeld.
Gezien de doodsbedreigingen in dit geval mogelijk wel terecht, maar dit geldt echt niet voor alle late ritsers.

En ondertussen roept half Nederland om meer asfalt :r
 
pff, soms vraag ik me af in wat voor land we wonen. Het zit eerlijk gezegd gewoon vol met dom tuig en af en toe heb ik er wel genoeg van. Vandaag in de auto dus ook weer een doodsbedreiging gehad.

Er stond een file bij knooppunt bankhoef. Het gaat hier van 1 rijstrook, naar twee rijstroken in de bocht en vervolgens weer naar 1 rijstrook die invoegt op de a50. Iedereen staat dus netjes rechts te wachten in die bocht en dan heb je altijd een paar van die mensen die zich beter voelen dan de rest en er links voorbij gaan om net op het einde in te voegen.

Na de 3de auto had ik daar een beetje genoeg van en liet ik meneer dus niet voor mij. Na heel veel gezwaai van die kerel voegde ie uiteindelijk achter mij in. Vervolgens voeg ik in op de a50 en blijft meneer op de invoegstrook naast mij rijden om zijn raampje open te maken en te schreeuwen dat 'ie me dood zou maken' en allerlei andere gebaren.

Dan denk ik echt weer zo van: 'moet dat nou'. Denk je zelf nou echt dat je goed bezig bent? En dan is het ook weer zo'n typisch figuur: vrij nieuwe audi rs6, kale kop, zwarte zonnebril en een tasje om...Nee, die zal zijn geld op eerlijke wijze verdient hebben met zo'n mentaliteit. Van mij mag de politie dus best profileren. Ik gok dat je er gerust van uit kan gaan dat 9/10 mensen die er zo uitzien/zich zo gedragen wel iets op hun kerfstok hebben.

Wat denken jullie? Is dit een uitzondering of zien we dit tegenwoordig te vaak?

Ik rij de zelfde bocht ook dagelijks en doe precies het zelfde....

Misschien moet ik dat dus ook niet meer doen.
 
Ik vind het vrij asociaal ja. Nu heb ik er met motoren niet zoveel problemen mee, maar wel als er een ongeluk gebeurt is en de rest wacht netjes. Je moet daarvoor al ritsen om van twee naar 1 rijstrook te gaan. Vervolgens hebben ze twee rijstroken in die bocht die volgens mij bedoelt zijn om langzaam verkeer in te halen. Doe ik ook zo vaak, maar als er file staat heb je er niks aan om daar de auto's te verdelen over twee rijstroken voor die 200? meter.

Misschien heb ik hier ongelijk in, maar dan moeten ze het duidelijk aangeven en blijft het ronduit asociaal als je toch ziet dat de rest wel netjes wacht.
 
Nou mag ik niet generaliseren, maar ook ik merk dat regelmatig die Audi rijders asociaal rijgedrag vertonen.
Drukken op miene achterbumper en haastige indruk maken.
Benne vast doorgaans zakenlieden die haast hebben, want ik heb het nu toch echt over de dikke Audi's van een beste prijs. ( dus geen oudere modellen, maar het dure nieuwe dikke spul )
Zo jammer........
 
Wat denken jullie? Is dit een uitzondering of zien we dit tegenwoordig te vaak?

Waarom laat je mensen niet het beschikbare asfalt gebruiken? Die strook is er juist om gebruikt te worden en de lengte van de file in te korten. Als iedereen vervolgens ook netjes ritst is er niets aan de hand.
 
Waarom laat je mensen niet het beschikbare asfalt gebruiken? Die strook is er juist om gebruikt te worden en de lengte van de file in te korten. Als iedereen vervolgens ook netjes ritst is er niets aan de hand.

Op dat punt heb je net al geritst van twee naar 1 rijstrook. vervolgens beginnen er in de bocht weer twee rijstroken die al heel snel weer 1 rijstrook wordt richting de invoegstrook. Het ritsen werkt daar dus niet en heeft nooit gewerkt. Dat punt staat ook al hoog op het lijstje van dingen die snel worden aangepast. En anders moeten ze met een bord aangeven dat er geritst moet worden, zodat mensen het ook daadwerkelijk doen. Dan heb ik er geen problemen mee, maar nu wacht de rest en komen er een paar types daardoor met een erg groot snelheidsverschil langsrijden om op het einde in te voegen.

Ik snap het rits standpunt dus wel, maar je kan ook wel inzien dat deze situatie op deze manier bij veel mensen irritatie opwekt. En doe het dan alsnog met een fatsoenlijke snelheid en niet met 100 daar voorbij komen knallen om vervolgens in de ankers te gaan.

Naar mijn weten was dat punt ook nooit bedoelt om te ritsen trouwens. Ze willen de snelheid uit het verkeer halen door voor de bocht naar 1 rijstrook te gaan. Echter kan hierdoor een probleem ontstaan met bijvoorbeeld vrachtwagen waar je achter moet blijven hangen op de invoegstrook als er maar 1 rijstrook zou zijn. Dus hebben ze in de bocht twee rijstroken gemaakt om langzaam verkeer in te halen, zodat het invoegen gemakkelijker wordt.
 
Paar meter winnen, dat zie je overal gebeuren. Ik zie het elke dag op de A58 bij Tilburg. Daar gaat de invoegstrook over in de uitvoegstrook naar de parkeerplaats en dan na de parkeerplaats gaat de invoegstrook weer over in de uitvoegstrook naar het tankstation. Elke dag wel een paar die zo een stuk file omzeilen. Op de invoeg/uitvoegstrook blijven, over de parkeerplaats zonder te stoppen, invoegstrook blijven tot aan het tankstation en dan via het tankstation zich er weer ergens vooraan tussen proberen te proppen. Winst is hier dan wel weer bijna 2 km, dat dan weer wel.

Doe je niets aan, opwinden helpt ook niet.

full
 
pff, soms vraag ik me af in wat voor land we wonen. Het zit eerlijk gezegd gewoon vol met dom tuig en af en toe heb ik er wel genoeg van. Vandaag in de auto dus ook weer een doodsbedreiging gehad.

Er stond een file bij knooppunt bankhoef. Het gaat hier van 1 rijstrook, naar twee rijstroken in de bocht en vervolgens weer naar 1 rijstrook die invoegt op de a50. Iedereen staat dus netjes rechts te wachten in die bocht en dan heb je altijd een paar van die mensen die zich beter voelen dan de rest en er links voorbij gaan om net op het einde in te voegen.

Na de 3de auto had ik daar een beetje genoeg van en liet ik meneer dus niet voor mij. Na heel veel gezwaai van die kerel voegde ie uiteindelijk achter mij in. Vervolgens voeg ik in op de a50 en blijft meneer op de invoegstrook naast mij rijden om zijn raampje open te maken en te schreeuwen dat 'ie me dood zou maken' en allerlei andere gebaren.

Dan denk ik echt weer zo van: 'moet dat nou'. Denk je zelf nou echt dat je goed bezig bent? En dan is het ook weer zo'n typisch figuur: vrij nieuwe audi rs6, kale kop, zwarte zonnebril en een tasje om...Nee, die zal zijn geld op eerlijke wijze verdient hebben met zo'n mentaliteit. Van mij mag de politie dus best profileren. Ik gok dat je er gerust van uit kan gaan dat 9/10 mensen die er zo uitzien/zich zo gedragen wel iets op hun kerfstok hebben.

Wat denken jullie? Is dit een uitzondering of zien we dit tegenwoordig te vaak?
Weet ik veel wat al die automobilistjes uitspoken? Laat ze het lekker uitzoeken met elkaar, wat hebben wij er voor last van?
Of wil je zeggen dat jij met je motor in de file gaat staan :?
 
Laatst bewerkt:
Weet ik veel wat al die automobilistjes uitspoken? Laat ze het lekker uitzoeken met elkaar, wat hebben wij er voor last van?
Of wil je zeggen dat jij met je motor in de file gaat staan :?

....Ik zat dus in het koekblik he. :+ Ik ben met mijn motor überhaupt haast niet op de snelweg te vinden en wacht nog even op mooier weer.

En met mijn motor maak ik trouwens genoeg ruimte. Ik word niet zo graag van mijn sokken gereden namelijk. :(
 
Laatst bewerkt:
Vrachtwaggel gezien die tegen z'n voorligger geknald is, de doorsnee bumper/achterwielklever, en nog een vrachtwagen (zonder oplegger) die voorrang wou nemen terwijl die dat niet had :/

Voor de rest alleen regen :')
 
De band die ik rond 12 feb bij rijkswaterstaat had gemeld in de middenberm op de A12 blijkt er nog steeds te liggen.
Donderdag gaat het volgens de verwachtingen waaien, dus ik hoop niet dat ie de weg op komt...
 
De band die ik rond 12 feb bij rijkswaterstaat had gemeld in de middenberm op de A12 blijkt er nog steeds te liggen.
Donderdag gaat het volgens de verwachtingen waaien, dus ik hoop niet dat ie de weg op komt...
Alleen als het een luchtband is. :+
 
Alleen als het een luchtband is. :+
ja haha, het is een loopvlak van een vrachtwagenband.
ligt op het stukje gras tussen de middenvangrail en het wegdek, ongeveer 30 cm van het asfalt af.
Hij lijkt wel redelijk stabiel te liggen want ligt er al een week of 3 nu.
Weel vreemd dat die zooi uit de middenberm niet wordt opgeruimd, zeker niet als het vrij gevaarlijk ligt en na een melding.
 
Is wel stom inderdaad, laatste keer dat ik troep op de snelweg meldde (de A4) was het binnen een uur opgeruimd.
 
....Waarom laat je mensen niet het beschikbare asfalt gebruiken? Die strook is er juist om gebruikt te worden en de lengte van de file in te korten. Als iedereen vervolgens ook netjes ritst is er niets aan de hand.....
Dat laatste, dat is precies het hele probleem.

Wat is belangrijk, de lengte van de file of de tijd dat je er in staat ?

Door die linker strook open te stellen lijkt de file korter maar het teruggaan naar één rijstrook zorgt weer voor zoveel geduw en getrek dat je juist langer stilstaat.

Het is wat je telkens ziet met files, het gaat van 2 stroken naar 1, nette mensen ritsen netjes en anderen laten hen er netjes tussen. Dan komt er een Audi, die moet iedereen voorbij en propt hem er helemaal aan het eind met geweld tussen waardoor iedereen er achter dus op de rem moet.

Dat zijn de file veroorzakers, de figuren die niet begrijpen dat de mensen die ritsen sociaal zijn en netjes op hun beurt wachten, zij denken schijnbaar dat het slome duikelaars zijn die je moet inhalen, waarom rijden ze anders rechts.... Inhalen moet je op zo'n moment gewoon niet doen maar dat begrijpen sommigen niet.

Daarom zie ik in zo'n situatie het nut niet van die korte linkerbaan, het geeft alleen maar ruimte voor asociaal gedrag. Blijf gewoon op één rijstrook en het blijft rijden.

Als je een grote oude auto hebt, of spierballen en een no-surrender jasje kun je het proberen, links rijden maar even snel als de auto's rechts naast je en dus niet inhalen.
Je rijdt baksteensgewijs en blijft links tot je echt naar rechts moet, je rijdt naast een vrije ruimte op de rechterbaan en vult die ruimte pas op als de linker strook stopt.
Niemand achter je kan dan nog inhalen en daar zijn ze niet blij mee maar zodra de laatste inhaler voor je zich er tussen heeft gepropt gaat het weer rijden. Je haalt met opzet niet in en je ziet de file oplossen.

Dit is hoe ritsen eigenlijk hoort te werken.....
 
Laatst bewerkt:
Werkt niet zo, want na het ritsen zit iedereen te dicht op elkaar. Mensen gaan dus meer afstand houden, dus langzamer, dus verplaatst het probleem zich.

Ritsen lijkt leuk, maar werkt in de praktijk gewoon niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan