Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
pff, soms vraag ik me af in wat voor land we wonen. Het zit eerlijk gezegd gewoon vol met dom tuig en af en toe heb ik er wel genoeg van. Vandaag in de auto dus ook weer een doodsbedreiging gehad.

Er stond een file bij knooppunt bankhoef. Het gaat hier van 1 rijstrook, naar twee rijstroken in de bocht en vervolgens weer naar 1 rijstrook die invoegt op de a50. Iedereen staat dus netjes rechts te wachten in die bocht en dan heb je altijd een paar van die mensen die zich beter voelen dan de rest en er links voorbij gaan om net op het einde in te voegen.

Na de 3de auto had ik daar een beetje genoeg van en liet ik meneer dus niet voor mij. Na heel veel gezwaai van die kerel voegde ie uiteindelijk achter mij in. Vervolgens voeg ik in op de a50 en blijft meneer op de invoegstrook naast mij rijden om zijn raampje open te maken en te schreeuwen dat 'ie me dood zou maken' en allerlei andere gebaren.

Dan denk ik echt weer zo van: 'moet dat nou'. Denk je zelf nou echt dat je goed bezig bent? En dan is het ook weer zo'n typisch figuur: vrij nieuwe audi rs6, kale kop, zwarte zonnebril en een tasje om...Nee, die zal zijn geld op eerlijke wijze verdient hebben met zo'n mentaliteit. Van mij mag de politie dus best profileren. Ik gok dat je er gerust van uit kan gaan dat 9/10 mensen die er zo uitzien/zich zo gedragen wel iets op hun kerfstok hebben.

Wat denken jullie? Is dit een uitzondering of zien we dit tegenwoordig te vaak?

Jaren geleden zou ik denken; nummerplaat opschrijven en aangifte doen..
Helaas doet politie niets met bedreigingen of als je werkelijk opzettelijk van de weg af .
wordt geduwd.

Vrouwen, verkeer en telefoon..tsja, ze willen gelijke lonen, stemrecht, in de auto van A naar B maar dat uitkijken in het pakket zet wordt selectief genegeerd.
Ik ben nu 4 keer aangereden
alle 4 keer door een vrouw die niet keek.
 
Geweldig om te lezen hoe sommige van jullie de politieagent uithangen :r

Sociale controle helpt in zekere zin wel, en als het en masse gebeurt denk ik beter dan politiecontrole, maar als je de enige bent word je wel kwetsbaar. Ik vind het dus niet per se om te kotsen, ik sta er qua principe wel achter, maar wel onverstandig als je je op een motor in het verkeer begeeft.
 
Sociale controle helpt in zekere zin wel, en als het en masse gebeurt denk ik beter dan politiecontrole, maar als je de enige bent word je wel kwetsbaar. Ik vind het dus niet per se om te kotsen, ik sta er qua principe wel achter, maar wel onverstandig als je je op een motor in het verkeer begeeft.
Ik doelde hoofdzakelijk op het blokkeren van een rijbaan, omdat de persoon in de stilstaande rij wil bepalen waar andere weggebruikers moeten gaan ritsen
 
Zojuist bericht van de NS dat er morgen een beperkte dienstregeling is i.v.m. de verwachte storm. Wellicht ook voor ons motorrijders een waarschuwing om ter harte te nemen.
 
Morgen wordt inderdaad erg veel wind verwacht.
Zal geen pretje zijn op de motor want zulke harde wind merk ik ook al met de vrachtwagen.
Dus heb niks met rails te maken.
Maar dat zal jij vast al hebben doorgehad slimmerik.
Sterkte morgen voor degenen die wel op pad gaan met de tweewieler.
Kans op ongelukken zal groter zijn.
En een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Vr Gr
 
Is er dan ooit een ongeluk gebeurd met een motor door de wind!? Nooit van gehoord. Ja, dat er 1 om waait als je niet oplet hoe je 'm neerzet.

Ik heb al vaak met flinke wind gereden. Het is niet altijd leuker, maar wat een onzin dat het gevaarlijk is.
 
Ik heb al vaak met flinke wind gereden. Het is niet altijd leuker, maar wat een onzin dat het gevaarlijk is.
Verraderlijk is het wel hoor, dus ook wel wat gevaarlijker/meer risico.
Vooral als de wind ineens opkomt of wegvalt in een bocht kun je nog wel eens onaangenaam verrast worden.
Verder ben je wat kwestbaarder voor rondwaaiende zooi dan een automobilist. Die heeft ws alleen schade, maar kan nooit onderuit gaan.
Boven windkracht 7 pal vanaf de zijkant vind ik het trouwens niet zo lekker mee hoor. Een motor is minder stabiel dan een auto dus heb je toch soms wat meer rijstrook nodig dan normaal. Verder meer kans dat je wielen weg kunnen glijden over gladde stukken zoals die lekkere slierten bitumen in de lengterichting omdat je er in feite tegensturend/hangend overheen rijdt, als ware je in een bocht op zo'n lekkere sliert.
Wat dit betreft ben ik het wel eens met meer kans op ongelukken. Daarnaas ben je niet alléén op de weg.... (vul zelf in)

Morgen ga ik wel gewoon met de motor naar het werk en terug. Als je niets hoort op de verkeersberichten over een onder de vangrail gewaaide gele SV650 en motorrijder die er in stukken onderuit is gekomen (er zijn lange gedeeltes aan motorrijder-ONvriendelijke vangrail langs de A12) is het waarschijnlijk goed gegaan. Als er wel een bericht komt over een gesneuvelde motorrijder en geen activiteit meer van mij op MF weet je ook genoeg.

Over rondwaaiende zooi: De band waar ik het al eerder over heb gehad en waar ik melding van heb gemaakt bij RWS lag vanmorgen nog steeds op de A12 in de middenberm, maar inmiddels TEGEN het asfalt aan. 30 cm van de witte lijn. Morgen zal ie wel weg zijn. Als Rijkswaterstaat het niet doet legt de wind 'm waarschijnlijk in de berm aan de vluchtstrookkant en daar wordt ie waarschijnlijk wèl weggehaald, of hij waait door tot de spoorweg.

Tip van mijn kant aan zowel automobilisten als motorrijders: Kijk uit op de A12, Linker weghelft (= Noordelijke van Arnhem richting Utrecht), linker rijstrook thv hm-paal 83.2; Een gewaarschuwd mens telt voor twee, al kun je er niets aan doen als je tòch getroffen wordt.

Succes morgen op de weg (op/in/met wat voor voertuig dan ook)
 
Laatst bewerkt:
Brrr, ik ga morgen ook met de motor op stap, maar een beetje trager rijden dan normaal en wat vroeger vertrekken.
Ben altijd bang om van de wind verrast te worden en dat de motor onder mij uit geblazen wordt :') (althans zo voelt het bij rukwinden)
Geen zin om de auto te pakken, want dan sta ik sowieso in de file.
 
Ben altijd bang om van de wind verrast te worden en dat de motor onder mij uit geblazen wordt :')
Ja, we bedoelen hetzelfde. In de ochtend lijkt het nog wel mee te gaan vallen, maar in de middag (16-22 uur) gaat de beer los. Ligt er ook nog een beetje aan waar (Noord/midden/Zuid) je de weg op wilt. Succes!
 
Ben deze week vrij van't werk (vakantie samen met mijn zoon)
Morgen met de trein naar Utrecht.

En morgen avond de bezorgbrommer op, kijken of hij nog vooruit komt tegen de wind in
 
Zojuist bericht van de NS dat er morgen een beperkte dienstregeling is i.v.m. de verwachte storm. Wellicht ook voor ons motorrijders een waarschuwing om ter harte te nemen.
Vanmorgen keek ik op weeronline, windkracht 6 á 7 hier in Beverwijk. In Zoetermeer waar ik naartoe moest ook... och, tandje terug en gaaaaan! Althans... dat dacht ik. Man wat had ik een spijt dat ik op de motor was gestapt! Dacht dat ik ondertussen wel wat gewend was maar dit was echt niet leuk. Tot 3x toe bijna tegen de vangrail geblazen. Heel stuk maar achter een vrachtwagen gebleven omdat ik even geen behoefte had aan die enorme windklap bij het voorbij rijden.

Vanmiddag op de terugweg niets meer aan de hand... wel wind maar vergeleken bij vanochtend leek 't windstil.

Ik denk dat ik de waarschuwing voor morgen maar ter harte neem en de auto pak. Dan maar file...
Dan toch liever weer een temperatuur van -5. Reed een stuk prettiger. :+
 
Vanmorgen keek ik op weeronline, windkracht 6 á 7 hier in Beverwijk. In Zoetermeer waar ik naartoe moest ook... och, tandje terug en gaaaaan! Althans... dat dacht ik. Man wat had ik een spijt dat ik op de motor was gestapt! Dacht dat ik ondertussen wel wat gewend was maar dit was echt niet leuk. Tot 3x toe bijna tegen de vangrail geblazen. Heel stuk maar achter een vrachtwagen gebleven omdat ik even geen behoefte had aan die enorme windklap bij het voorbij rijden.

Vanmiddag op de terugweg niets meer aan de hand... wel wind maar vergeleken bij vanochtend leek 't windstil.

Ik denk dat ik de waarschuwing voor morgen maar ter harte neem en de auto pak. Dan maar file...
Dan toch liever weer een temperatuur van -5. Reed een stuk prettiger. :+
Heemskerk - Hoofddorp vanmorgen niets aan de hand :]
 
Aan de kust waait het altijd harder bij wind die uit het Westen komt.
Ik had 'm recht tegen vandaag op de heenweg, en dan merk je het wel, maar valt de ellende wel mee.
Windkracht 8 pal tegen rijdt lekkerder dan windkracht 6 van opzij..
Mijn rijrichting is op zich gunstig. Van Oost naar West en vice versa, dus morgenmiddag de wind in de rug. ;)
 
Laatst bewerkt:
Toch maar de auto genomen. Ik hoef niet zo nodig te bewijzen hoe flink ik ben ... Gezorgd da'k voor de spits op mijn werk was. Vanmiddag hetzelfde recept.

Maar zelfs in de auto was het geen lolletje met die fijne stuifregen waar de ruitewisser maar nauwelijks tegenop kon.
 
Ik moet bewijzen hoe flink ik ben, dus gewoon de motor gepakt. Voelde me heel flink, tot ik ook gewoon andere motorrijders tegenkwam, enkele fietsers en hier de garage helemaal vol met motoren zag staan -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan