Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is er daar off-topic aan? Dat is gewoon mijn reactie :')
Ja, ik vind er niets off topics aan, niet meer dan aan een vraag over een uitlaat...
Ik ben niet over 'off-topic' begonnen ;).
Een paar pagina's omhoog hele filmpjes over Nederlandse motorrijders die vanwege open uitlaten in Duitsland op de bon werden geslingerd.....
 
Laatst bewerkt:
en dan is mijn vraag over uitlaten die we DAGELIJKS ONDERWEG MEEMAKEN off topic? _O-
Het vervangen van het wiellager was een reactie op een reactie die ging over een onderweg spontaan versleten wiellager, dus idd onderweg meegemaakt.

Vandaag wel langs de A28 nog een gestrande motorrijder met pech aan een oude BMW (R nogwat) zien staan. Mijn snelheid was te hoog en/of ik zag 'm te laat om veilig te kunnen stoppen van de de tweede rijstrook.
Kijk, dit hoort hier wél thuis.

;)
Als je op dit topic zit: Sorry, normaal stop ik altijd even als het veilig kan...
Netjes. Zie je niet veel meer, vandaag de dag.
 
Ik voeg terug tussen de file zodra ik het onveilig vind voelen. Zodra er veel meer ruimte is voor blikken om baan te wisselen. Daarna kijk ik wel eens op de meter om de snelheid checken, vaak rond de 70. Verder kijk ik niet op die meters, heb wel betere dingen te doen.
Voor t geluid rij ik graag een versnelling lager dan anders. Alarmlichten heb ik niet en knippers blijven niet aan staan. Goed beschouwd is filteren toegestaan en hoef je daar geen zwaailichten bij, maar als de kans bestaat dat er 1 koekblikker door n flits in z'n ooghoek besluit om te spiegelen voor ie van baan wisselt en over me heen knalt zou ik ze gebruiken als dat kon. Toegestaan of niet interesseert me daarvoor niet.
Het mooie aan motorrijden is dat iedereen het op z'n eigen manier doet, en daar moet je elkaar ruimte voor geven. Bij t filteren letterlijk.
 
Vanwege vorige week ga ik met de GoPro op pad 's ochtends vandaag 2 mensen die wel even voor jou beslissen dat je er wel langs kan zij 60 km/u tegemoet...nogmaals het kan maar het houdt niet over...

Als de blikker op de rand rijd en komt in de berm en wijkt uit en jij zit er naast ben je mooi de lul.

 
Vanwege vorige week ga ik met de GoPro op pad 's ochtends vandaag 2 mensen die wel even voor jou beslissen dat je er wel langs kan zij 60 km/u tegemoet...nogmaals het kan maar het houdt niet over...

Als de blikker op de rand rijd en komt in de berm en wijkt uit en jij zit er naast ben je mooi de lul.


Mooi je plaats gehouden bij die laatste, moest ie toch ff in de ankers. Gaat anders mooi voor jou bepalen of het past of niet.
 
Mooi je plaats gehouden bij die laatste, moest ie toch ff in de ankers. Gaat anders mooi voor jou bepalen of het past of niet.

Klopt inderdaad, zag je haar gezicht nog ze was niet blij met me....gewoon blijven staan maar ik weet zeker dat als ik dat vorige week had gedaan ze over me heen was gereden...ze remde toen namelijk helemaal niet en gaf alleen maar meer gas en ging hard langs me.
 
Wat een stom weggetje is dat |(

Klopt, is sinds een paar jaar open voor al het verkeer, was voorheen een busbaan. Maar het is eigenlijk heel makkelijk, je moet gewoon kijken waar je tegenligger rijdt en dan weet je of je in de haven moet of niet en ja soms sta je lang te wachten omdat er verderop alweer een ander rijdt.

Probleem is ook dat ik om 08.30 uur moet beginnen op mijn werk dus wegga als de school die in mijn straat is ook om 08.30 uur begint....

Probeer nu al voor de schoolspits weg te gaan...maar was nu paar minuten te laat.
 
Het klinkt alsof er grind in jouw carter zit...

Maar ik ken het weggetje, er zijn er meer in de buurt (Zwammerdam-Nieuwkoop, westzijde Amsterdam Rijnkanaal tussen Loenersloot en Breukelen bijvoorbeeld) en overal is het je plek opeisen in het kwadraat.

Als je een snel rijdende auto tegemoet komt ga ik al extra ver naar links, langzamer en dwing hem om in ieder geval ook vaart te minderen.
Maar inderdaad, zelfs dat doen sommigen niet, die remmen alleen voor een Leopard dwars op de weg.

Sommigen zijn gewoon heel brutaal, anderen hebben geen idee hoe breed hun auto is en jij moet dan schijnbaar maar aan de kant springen....
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd vaak op dergelijke weggetjes, vooral in de buurt van Zoetermeer. Ik heb eigenlijk nooit problemen.
 
Gelukkig zijn dit uitzonderingen.

Hier in de buurt zijn veel smalle (dijk)weggetjes, vaak ook te smal voor twee auto's om elkaar te passeren.
Meestal gaat dat prima, mensen kijken in de verte en gunnen elkaar doorgang. De goede chauffeur herken je niet alleen aan het vooruitdenken maar vooral aan het handje dat omhoog gaat bij het passeren.
 
Laatst bewerkt:
Het klinkt alsof er grind in jouw carter zit...

Maar ik ken het weggetje, er zijn er meer in de buurt (Zwammerdam-Nieuwkoop, westzijde Amsterdam Rijnkanaal tussen Loenersloot en Breukelen bijvoorbeeld) en overal is het je plek opeisen in het kwadraat.

Als je een snel rijdende auto tegemoet komt ga ik al extra ver naar links, langzamer en dwing hem om in ieder geval ook vaart te minderen.
Maar inderdaad, zelfs dat doen sommigen niet, die remmen alleen voor een Leopard dwars op de weg.

Sommigen zijn gewoon heel brutaal, anderen hebben geen idee hoe breed hun auto is en jij moet dan schijnbaar maar aan de kant springen....

Klopt, laatste de olie vervangen door grind...Nee je hebt gelijk, het komt denk ik omdat de GoPro op het stuur zit in de houder van de TomTom, de GoPro zit wat los in zijn behuizing denk ik.

Ja de Ziende is idd ook zo'n rotweg. Men duwt daar ook graag door. Terwijl het principe heel makkelijk is, zelfde als geparkeerde auto's, staan ze op jouw weghelft dan wachten. Naar mijn werk is er ook zo n sluis zonder borden ook erg leuk...Grootste voertuig heeft voorrang.
 
Klopt, laatste de olie vervangen door grind...Nee je hebt gelijk, het komt denk ik omdat de GoPro op het stuur zit in de houder van de TomTom, de GoPro zit wat los in zijn behuizing denk ik.

Ja de Ziende is idd ook zo'n rotweg. Men duwt daar ook graag door. Terwijl het principe heel makkelijk is, zelfde als geparkeerde auto's, staan ze op jouw weghelft dan wachten. Naar mijn werk is er ook zo n sluis zonder borden ook erg leuk...Grootste voertuig heeft voorrang.
Die nemen vaak voorrang }) er is weliswaar geen sprake van voorrang, maar ze douwen gewoon door B|

De andere ingeblikten douwen trouwens ook door hoor ;)

De meeste ingeblikten dus...vinden dat tweewielers, en motorrijders ondergeschikt aan hun zijn _O-
 
De meeste ingeblikten dus...vinden dat tweewielers, en motorrijders ondergeschikt aan hun zijn _O-

Op de keper beschouwd zijn we dat ook: als we elkaar op de verkeerde manier tegenkomen hebben zij pech als ze een krasje oplopen, en jij mazzel als je het er zonder botbreuken of erger vanaf brengt. Auto's zijn weer ondergeschikt aan vrachtauto's, die weer aan treinen... En de scooterrijders zijn weer ondergeschikt aan ons, en de fietsers daar weer aan, en de voetgangers daar weer aan, en de invaliden, baby's etc. daar weer aan. Qua recht-van-de-sterkste in het verkeer dan toch.

Als meer-dan-tweewielers misbruik van mij willen maken als ik op een tweewieler zit omdát ik op een tweewieler zit dan laat ik ze lekker gaan indien mogelijk.

Nog zoiets... Als al dat gescheld op die multifunctionele lui met die telefoons. Nutteloos. Ze weten al dat ze verkeerd zitten, dus ze daar nog eens op wijzen zonder bonnenboekje in je hand heeft exact nul komma geen zin en verhit alleen maar de gemoederen. En ik denk dan: optie één is pleite maken, en als ik dan toch in conflict kom met iemand met meer macht is optie 2 altijd nog om de gemoederen dan maar beter zo koel mogelijk te laten zijn.
 
Ja de Ziende is idd ook zo'n rotweg. Men duwt daar ook graag door. Terwijl het principe heel makkelijk is, zelfde als geparkeerde auto's, staan ze op jouw weghelft dan wachten. Naar mijn werk is er ook zo n sluis zonder borden ook erg leuk...Grootste voertuig heeft voorrang.

De Ziende tussen Zwammerdam en Nieuwkoop aan de Zwammerdamse kant is helemaal geen rotweg, ik heb daar bijna drie jaar vlakbij gewoond en alle seizoenen met verschillende motoren gereden, ik vond het altijd heerlijk rijden. Zonder verkeer kun je daar lekker gassen en ook met verkeer is er normaal gesproken niets aan de hand. Misschien ligt het aan je rijgedrag?
 
De Ziende tussen Zwammerdam en Nieuwkoop aan de Zwammerdamse kant is helemaal geen rotweg, ik heb daar bijna drie jaar vlakbij gewoond en alle seizoenen met verschillende motoren gereden, ik vond het altijd heerlijk rijden. Zonder verkeer kun je daar lekker gassen en ook met verkeer is er normaal gesproken niets aan de hand. Misschien ligt het aan je rijgedrag?


Natuurlijk hele veilige weg ook voor fietsers... Zonder verkeer kan je zeker gassen, ik zal een geheimpje verklappen dat kan je overal zonder verkeer. _O-
 
Op de keper beschouwd zijn we dat ook: als we elkaar op de verkeerde manier tegenkomen hebben zij pech als ze een krasje oplopen, en jij mazzel als je het er zonder botbreuken of erger vanaf brengt. Auto's zijn weer ondergeschikt aan vrachtauto's, die weer aan treinen... En de scooterrijders zijn weer ondergeschikt aan ons, en de fietsers daar weer aan, en de voetgangers daar weer aan, en de invaliden, baby's etc. daar weer aan. Qua recht-van-de-sterkste in het verkeer dan toch.

Als er één ongeschreven regel in het verkeer is, is dit zeker niet 'het recht van de sterkste'.

We zijn allemaal verkeersdeelnemers, en niemand is ondergeschikt aan een ander, niet in het dagelijks leven, en zeker ook niet in het verkeer.

Het is de aso en individuele ingestelde mentaliteit die vaak de overhand neemt in het verkeer, en in het dagelijks leven.
 
Laatst bewerkt:
Als er één ongeschreven regel in het verkeer is, is dit zeker niet 'het recht van de sterkste'.

We zijn allemaal verkeersdeelnemers, en niemand is ondergeschikt aan een ander, niet in het dagelijks leven, en zeker ook niet in het verkeer.

Het is de aso en individuele ingestelde mentaliteit die vaak de overhand neemt in het verkeer, en in het dagelijks leven.

Je hebt gelijk verkeersregels bepalen de voorrang, maar vaak stelt het grootste voertuig zich op om dit recht te nemen.
 
regels worden niet altijd nageleefd en feit is dat jij als motorrijder het aflegt tegen een auto.
 
Gelukkig zijn dit uitzonderingen.

Hier in de buurt zijn veel smalle (dijk)weggetjes, vaak ook te smal voor twee auto's om elkaar te passeren.
Meestal gaat dat prima, mensen kijken in de verte en gunnen elkaar doorgang. De goede chauffeur herken je niet alleen aan het vooruitdenken maar vooral aan het handje dat omhoog gaat bij het passeren.

Een goede chauffeur herken je eraan dat ie twee handen aan het stuur houdt ;)





Als er één ongeschreven regel in het verkeer is, is dit zeker niet 'het recht van de sterkste'.

Maar wat dan wel ? :)




Nog zoiets... Als al dat gescheld op die multifunctionele lui met die telefoons. Nutteloos. Ze weten al dat ze verkeerd zitten, dus ze daar nog eens op wijzen zonder bonnenboekje in je hand heeft exact nul komma geen zin en verhit alleen maar de gemoederen. En ik denk dan: optie één is pleite maken, en als ik dan toch in conflict kom met iemand met meer macht is optie 2 altijd nog om de gemoederen dan maar beter zo koel mogelijk te laten zijn.

Met bonnenboekje ook niet :+ en verhit ook de gemoederen :Y :+

Maar je hebt helemaal gelijk met je betoog !!
 
Je hebt idd geluk wat je zegt, maar het gaat nergens over...Niet druk maken is het beste maar waar ligt de grens....

Van mij mag er meer blauw op straat en op de weg, onopvallende video auto's, waarom niet...

Ik rij zelf ook vaak te hard waar het kan, maar hou me wel aan de andere regels, niet bellen, niet door rood, voorrang geven, richting aangeven op rotondes etc etc.

Het verkeer wordt steeds erger mensen hebben steeds meer schijt aan elkaar, in heel de maatschappij eigenlijk.
 
Je hebt idd geluk wat je zegt, maar het gaat nergens over...Niet druk maken is het beste maar waar ligt de grens....

Van mij mag er meer blauw op straat en op de weg, onopvallende video auto's, waarom niet...

Ik rij zelf ook vaak te hard waar het kan, maar hou me wel aan de andere regels, niet bellen, niet door rood, voorrang geven, richting aangeven op rotondes etc etc.

Het verkeer wordt steeds erger mensen hebben steeds meer schijt aan elkaar, in heel de maatschappij eigenlijk.
Hielden ze zich dan in ieder geval nog maar aan de verkeersregels, als sociale omgang en vaardigheden ontbreken en dit ze ook niets zegt. Omdat ze dit van huis uit niet mee gekregen hebben en daarna ook nooit hebben aangeleerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan