Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
zondag middag aanrijding met een blikker, brommer waarschijnlijk economisch total loss.. ben ik klaar mee -O-

mevrouw bleef maar treuzelen en ik zat achter haar, op een gegeven moment stond ik bijna stil wat mij deed besluiten haar links voorbij te gaan, precies op het moment dat zij besluit links af te slaan, dus BENG KABLAM en daar lag ik met me smoelwerk op het asfalt.

Voorkant brommert in elkaar, ik dikke jaap op me schenen en paar krasjes hier en daar nog wel goed vanaf gekomen opzich maar me fiets minder, dat wordt dus de winterfiets uit haar winterslaap trekken en doorsparen want eigen schuld had niet moeten inhalen. OH OH OH bijna hagel-gloednieuw, 2014 gekocht pas 4500 km mee gereden, laatst een onderhoudsbeurt gehad van +/-800 euri, nog 1600 euri in gepompt want hij was omgevallen door de wind en nu dit...


Kut zeg, lastig maar als jij er achter rijdt en dan er naast en zij slaat af, dan lijkt mij dat zij fout zit, alleen als jij weer in haar flank rijdt....

Zij had in haar spiegel moeten kijken voordat ze afslaat, maar dit wordt een lastig verhaal denk ik.

BTW knipperlicht is hulpmiddel geen rechtsgeldig iets....zwager was ooit vergeten knipperlicht uit te zetten en auto ging er vanuit dat hij afsloeg maar hij ging rechtdoor, motor total loss maar auto was schuldig.
 
zondag middag aanrijding met een blikker, brommer waarschijnlijk economisch total loss.. ben ik klaar mee -O-

mevrouw bleef maar treuzelen en ik zat achter haar, op een gegeven moment stond ik bijna stil wat mij deed besluiten haar links voorbij te gaan, precies op het moment dat zij besluit links af te slaan, dus BENG KABLAM en daar lag ik met me smoelwerk op het asfalt.

Voorkant brommert in elkaar, ik dikke jaap op me schenen en paar krasjes hier en daar nog wel goed vanaf gekomen opzich maar me fiets minder, dat wordt dus de winterfiets uit haar winterslaap trekken en doorsparen want eigen schuld had niet moeten inhalen. OH OH OH bijna hagel-gloednieuw, 2014 gekocht pas 4500 km mee gereden, laatst een onderhoudsbeurt gehad van +/-800 euri, nog 1600 euri in gepompt want hij was omgevallen door de wind en nu dit...
Zoals andere ook al zeggen .. dit is de fout van de automobiliste. Ik heb in een exact zelfde situatie een aanrijding gehad een jaar of 15 terug en netjes de centjes van de schade vergoed gekregen.
 
Bijna plat ervaring. Groen licht. Ik sla linksaf om op de ring te komen. Ik had gekeken maar blijkbaar niet goed genoeg. Wat piepende banden en weg. Geen idee of hij nou voor of achter mij langs kwam. Maar het was ietsjes sneller als 70 wat je daar mag. Beetje stil van. Het rare is is dat ik hem gewoon niet eens gezien heb.
 
Weer lekker rondje gemaakt vandaag niet veel gekkigheid, gisteren echter 2 busjes die hem er voor gooien terwijl ik op de rotonde zat onder het motto: ik ben groter en busje is vd zaak :r de klapper op de vuurpijl was toch wel een complete kraanwagen inclusief aanhanger die door rood kwam zetten. (Als je meeleest en me niet begreep: je bent een lullo :Y )

En als iemand vandaag een mafkees met linkerbeen gestrekt op R6 zag rijden, ik had KRAMPPP _O-
 
Iemand met een aanhangwagen die vol door rood reed. Het was 2 seconden rood en dan gaf ie gas :')

Ook een Ariel Atom gespot, en bestelbus die over de streep reed en bijna tegen een vrachtwagen knalde.
 
Laatst bewerkt:
Lol ik had hier ook al een auto of 2-3 die door donkeroranje heen kwamen :X Auto naast mij had het wst later door. Wat een josti's...
 
Zomertijd doet maar rare dingen.

Volgens de administratie bijna 1:17 gereden met laatste tank. heb de GS nog nooit zo zuinig laten rijden :o
 
Hoop file kunnen (moeten) rijden op de A2 vandaag... waren 3 van de 5 banen dicht richting Utrecht.
En door die ellende op de A4 die dicht is, was het al zo druk.
Amsterdam nog niet uit en het was al tripleren... zo'n 20 kilometer of zo?

Ben ik toch blij dat ik motor rij... je zou voor de lol eens alle auto's die je dan inhaalt moeten tellen.... 1 per 2 seconden, keer 5 rijbanen?
 
Bijna plat ervaring. Groen licht. Ik sla linksaf om op de ring te komen. Ik had gekeken maar blijkbaar niet goed genoeg. Wat piepende banden en weg. Geen idee of hij nou voor of achter mij langs kwam. Maar het was ietsjes sneller als 70 wat je daar mag. Beetje stil van. Het rare is is dat ik hem gewoon niet eens gezien heb.

Als je verwacht dat 70 max wordt gereden kun je iemand missen die sneller rijdt.
Die is dan weliswaar nog ver weg dus pak je die niet mee, ze zijn echter wel zo bij je.
En het ligt in de hersenen van de mens om vlakken die je mist, in te vullen als zijnde iets anders.
 
Er waren weer allemaal motoren op de weg. Sommige waren aan het filteren. Andere niet.

Vanavond filterde ik ineens achter een auto met toeters en bellen en blauw-blauw, ik dacht het is raar om daar dan achteraan te rijden, door de vrijgemaakte strook tussen de auto's, maar aan de andere kant, zonder die blauw-blauw zou ik daar ook hebben gereden. Alleen sneller. Ik hoop dat ze op tijd zijn gekomen.
 
Vanochtend reed ik een stukje over het fietspad. Voetgangers lieten hun misnoegen blijken. Maar de verkeersregelaar had gezegd dat ik dat moest doen. De weg van mijn garage naar de snelweg was afgesloten, auto's moesten een eind omrijden, maar ik kreeg te horen "ga maar via het fietspad!".
 
Als ik nou van rechts kom op de A5 en die stomme reiger komt van links op anderhalve meter hoogte...
Dan heb ik toch gewoon voorrang?!
Ik kon nog net op tijd bukken anders had ik dat maffe beest vol in m'n waffel gehad!!
 
Van Berlijn naar huis gereden via de Harz. Was heerlijk weer. Veel getrut en geklungel gezien onderweg. Af en toe hinderlijk maar ach, op een ritje van 800km kan niet alles perfect zijn. Ook vier keer moeten tanken. Wat zuipt zo'n GS als je een beetje aan het gas hangt 8-)
 
Als ik nou van rechts kom op de A5 en die stomme reiger komt van links op anderhalve meter hoogte...
Dan heb ik toch gewoon voorrang?!
Ik kon nog net op tijd bukken anders had ik dat maffe beest vol in m'n waffel gehad!!
Tja, zoiets had ik in 2013 ook. Maar heb je die vraag niet bij je theorie-examen gehad?

full


:+
 
Blijkbaar veranderd een auto van gewoon verkeersdeelnemer in voorrangsvoertuig zodra je de raw inschakelt. Nooit geweten. Was blijkbaar een van de vier die ik fout had op het theorie-examen.
 
Zoals andere ook al zeggen .. dit is de fout van de automobiliste. Ik heb in een exact zelfde situatie een aanrijding gehad een jaar of 15 terug en netjes de centjes van de schade vergoed gekregen.
Ook eens meegemaakt. Maar deze gebruikte de pinker niet, en hij kon niet bewijzen dat wel gedaan te hebben. Heeft mij 600€ opgeleverd.
Nu was mijn motor veel minder kapot, en had ik zelf niets. Was ook niet gevallen, maar leuk is het niet.

Heb die situatie nog ergens beschreven hier op MF, maar weet niet meer exact waar.
 
Als ik nou van rechts kom op de A5 en die stomme reiger komt van links op anderhalve meter hoogte...
Dan heb ik toch gewoon voorrang?!
Ik kon nog net op tijd bukken anders had ik dat maffe beest vol in m'n waffel gehad!!
Heb ooit met de trapfiets eens een aanrijding gehad met een of andere opstijgende vogel, formaat Fazant, geen idee wat een vogel het was. Ik reed om en bij de 35km/u ...
... ik wil niet weten hoe een aanrijding met een motor/reiger aanvoelt aan 90km/u :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren middag een vrachtwagen chauffeur erop geattendeerd dat er een klep openstond naast z'n deur. Zag er wat spullen in liggen. Hoop niet dat ie wat kwijt is geraakt.

Hij begreep wel wat ik zei denk ik, aangezien ie stopte bij de volgende afslag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan