Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister op de Prinsengracht, uurtje of 18:00 richting huis. Verderop stak een (oudere) voetganger over, om rechtdoor te gaan. Werd hij opeens aangereden door een scootertje :o Leek best snel te gaan, maar de voetganger kwam er erg goed vanaf, kon meteen doorlopen.

Begon vervolgens dat knulletje op de scooter de man juist uit te schelden, dat er geen zebrapad was en dat hij moest opletten (en nog wat scheldwoorden etc). Ik zag het allemaal goed gebeuren, dus ik reed naar ze toe en zeg dat de man voorrang had, omdat hij rechtdoor ging op dezelfde weg. Toen werd ik uitgescholden en moest ik me er niet mee bemoeien :+ Maar even duidelijk gemaakt dat hij de regels nog maar even moest teruglezen...
 
Motor helemaal spic en span gemaakt maandag, heb je regen vandaag :(.

Nou, nu kan ik weer
 
Als ik nou van rechts kom op de A5 en die stomme reiger komt van links op anderhalve meter hoogte...
Dan heb ik toch gewoon voorrang?!
Ik kon nog net op tijd bukken anders had ik dat maffe beest vol in m'n waffel gehad!!
Tja, zoiets had ik in 2013 ook. Maar heb je die vraag niet bij je theorie-examen gehad?

[afbeelding]

:+
Die reiger ben ik wel tegengekomen in mijn examen, maar hoe zit dat met zwanen? :?
Stond bij mij niet in de theorie, mss vroeger wel toen jij je rijbewijs haalde? :+
Die zijn nog wat zwaarder, minder wendbaar en niet zo flexibel...

Zo een zag ik vorig jaar uit een weiland links voor me opstijgen; schatte in dat we elkaar zouden treffen als ik met dezelfde snelheid bleef doorrijden. :N
Heb maar wat gas teruggenomen en toen werd het ineens prachtig; zo'n zwaan die op veilige afstand voor je de weg overvliegt. :Y
 
Die reiger ben ik wel tegengekomen in mijn examen, maar hoe zit dat met zwanen? :?
Stond bij mij niet in de theorie, mss vroeger wel toen jij je rijbewijs haalde? :+
Die zijn nog wat zwaarder, minder wendbaar en niet zo flexibel...

Zo een zag ik vorig jaar uit een weiland links voor me opstijgen; schatte in dat we elkaar zouden treffen als ik met dezelfde snelheid bleef doorrijden. :N
Heb maar wat gas teruggenomen en toen werd het ineens prachtig; zo'n zwaan die op veilige afstand voor je de weg overvliegt. :Y

Zo laat ik altijd mijn gas los als er een duif op hoofdhoogte aan komt vliegen, om vervolgens steeds te merken dat ze op het laatste moment snel een stuk hoger gaan vliegen ... tot die keer dat ik voor de verandering eens geen gas terug nam (leek toch altijd voor niets te zijn) en de duif in kwestie probeerde mijn koplamp te koppen ;(
 
Laatst bewerkt:
probeer het maar eens met een zwaan die klapwiekend frontaal op ooghoogte aankomt :X
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik dan toch maar het zekere voor het onzekere zou nemen :+

gas geven hielp in dit geval ook niet want mijn 50cc'tje ging al op topsnelheid. enige wat ik kon doen was duiken, weet nog dat ik de veren over mijn helm voelde glijden. boemveel geluk gehad toen

mijn maat moest stoppen omdat ie alles in de spiegels gezien had en hij niet meer bij kwam van t lachen :+ :X
 
Daarnet reed ik de A2 op vanaf de Arena, richting A10. Rijdt er ineens voor mee een autootje nog geen 80 op de invoegstrook. Die was niet zo lang meer, en het autootje propte zich tussen twee dicht op elkaar rijdende vrachtwagens. Potverdriedubbeltjes. Als het mens nu gewoon 100 had gereden hadden we beide voor de voorste vrachtauto kunnen invoegen. Ik heb overwogen om alsnog gas te geven, maar ik was netjes, en heb me laten afzakken achter de tweede vrachtwagen, die wel heel lang was.
 
Ik had vanmorgen iets vergelijkbaars, maar dan anders om. Ik rij de uitvoegstrook BoZ zuid op, die is bijna 1 km lang. Kom ik halverwege een auto tegen die 50 rijdt, ik stoof de strook op met 120. Je verwacht het niet, en hij remde ook nog. Ik had een zoveel hogere snelheid dat ik voor de vluchtstrook heb gekozen als uitwijkmanoeuvre en ben er rechts omheen gegaan.
 
Daarnet reed ik de A2 op vanaf de Arena, richting A10. Rijdt er ineens voor mee een autootje nog geen 80 op de invoegstrook. Die was niet zo lang meer, en het autootje propte zich tussen twee dicht op elkaar rijdende vrachtwagens. Potverdriedubbeltjes. Als het mens nu gewoon 100 had gereden hadden we beide voor de voorste vrachtauto kunnen invoegen. Ik heb overwogen om alsnog gas te geven, maar ik was netjes, en heb me laten afzakken achter de tweede vrachtwagen, die wel heel lang was.
Wss het verstandigste. Komt trouwens belachelijk veel voor - of valt het me nu pas op - de absurd langzame invoegers. Op de A10 Noord ligt de gemiddelde invoegsnelheid ruim onder de 60 km/u, terwijl het doorgaande verkeer er met 100-150 aan komt stormen. Dan wil ik er nog weleens rechts voorbij gaan, als er voldoende ruimte is (op zowel vluchtstrook als de snelweg). Maar meestal hou ik gewoon wat meer afstand t.o.v. de invoeger, om zo de ruimte te bewaren die ik nodig heb om fatsoenlijk vaart te maken. Tenslotte heb je met de moto maar weinig meters nodig om even van 60 naar 120 door te trekken. Is voor het verkeer achter mij ook handig, want die hebben dan ineens weer een volledige invoegstrook ter beschikking.

Die reiger ben ik wel tegengekomen in mijn examen, maar hoe zit dat met zwanen? :?
Stond bij mij niet in de theorie, mss vroeger wel toen jij je rijbewijs haalde? :+
Die zijn nog wat zwaarder, minder wendbaar en niet zo flexibel...

Zo een zag ik vorig jaar uit een weiland links voor me opstijgen; schatte in dat we elkaar zouden treffen als ik met dezelfde snelheid bleef doorrijden. :N
Heb maar wat gas teruggenomen en toen werd het ineens prachtig; zo'n zwaan die op veilige afstand voor je de weg overvliegt. :Y
Dat klinkt allemaal nogal erg als een KLM reclame. Wat deed die zwaan in dat weiland?
 
Laatst bewerkt:
Zo laat ik altijd mijn gas los als er een duif op hoofdhoogte aan komt vliegen, om vervolgens steeds te merken dat ze op het laatste moment snel een stuk hoger gaan vliegen ... tot die keer dat ik voor de verandering eens geen gas terug nam (leek toch altijd voor niets te zijn) en de duif in kwestie probeerde mijn koplamp te koppen ;(

Wat een druktje om die vogeltjes onderweg .... gewoon effe wegkoppen, niet zo moeilijk doen:
 
Wss het verstandigste. Komt trouwens belachelijk veel voor - of valt het me nu pas op - de absurd langzame invoegers. Op de A10 Noord ligt de gemiddelde invoegsnelheid ruim onder de 60 km/u, terwijl het doorgaande verkeer er met 100-150 aan komt stormen. Dan wil ik er nog weleens rechts voorbij gaan, als er voldoende ruimte is (op zowel vluchtstrook als de snelweg). Maar meestal hou ik gewoon wat meer afstand t.o.v. de invoeger, om zo de ruimte te bewaren die ik nodig heb om fatsoenlijk vaart te maken. Tenslotte heb je met de moto maar weinig meters nodig om even van 60 naar 120 door te trekken. Is voor het verkeer achter mij ook handig, want die hebben dan ineens weer een volledige invoegstrook ter beschikking.

Die vervolgens gewoon leeg blijft omdat al die lui meteen bij het eerste blok al naar links hoeken :X
 
Dat langzame invoegen is ontstaan uit het nieuwe rijden waarbij je bij 2en half duizend toeren moet schakelen en uit die idiote anwb verzekering waarbij je korting krijgt als je "veilig" rijdt. Lees optrekken en afremmen als een bejaarde van 300 en bochten nemen die nog langzamer gaan als dat een slak de bocht om kruipt. :( :( :( :( |( |( |( |( |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan