Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rijden met je vriendin haar vriendin.. dat zou die van mij nooit toelaten. :+
Hypertraxxx life on air. _O- :t
Ik was anders ook wel verbaast dat mijn vrouw mij opdroeg een van haar nichtjes weg te brengen met de motor (op de Filipijnen dan wel). Is toch een teken van vertrouwen. Die nicht is dan wel 18jaar jonger dan ik, ik vind het toch wel een teken dat mijn vrouwtje me vertrouwt :Y

Dat dat nichtje tijdens het rijden haar selfiestick uithaalde en hopen selfies van haarzelf nam (natuurlijk van haarzelf, anders zijn het geen selfies :+ ), verbaasde me dan weer niet. Mijn vrouwtje haalde op de Filipijnen ook haar phone uit om foto's en filmpjes te maken ...


... ze vind het jammer dat ze dat hier niet kan. Toen ik vroeg waarom niet, antwoordde ze me, "door die stomme handschoenen die je hier moet dragen :( !"
_O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat mag dus niet. In Nederland mag dat alleen als er sprake zou zijn van onduidelijkheid. Bij het naderen van de rotonde mag (of moet van het CBR) je richting naar links aangeven, erop niet, tenzij je op de rotonde een baan naar links op wilt schuiven, maar dat gebeurt niet heel erg vaak, want je moet eigenlijk zo links mogelijk oprijden en op tijd naar rechts opschuiven.

In NL is alleen strafbaar wat vastgelegd is als strafbaar.

Alles wat niet strafbaar is, mag dus.

Ik ben benieuwd waar je vandaan gaat halen dat ik niet mijn richtingaanwijzer naar links aan mag hebben op een rotonde.
Of voor mijn part de hele dag rond rij met mijn linker knipperlicht aan ?
Zover ik weet is geregel wanneer men van jou mag verwachten dat je WEL je richtingaanwijzer gebruikt maar nergens is vastgelegd wanneer je hem niet mag gebruiken.

Overigens.... sta je voor haaietanden te wachten en de auto die aan komt rijden over de voorrangsweg geeft richting aan naar de zijde van jouw dwarsstraat. Rij je dan vast op of niet ? Richtingaanwijzer aan of niet, als hij rechtdoor rijdt en jij reed de weg al op dan zal je aansprakelijk worden gesteld voor de schade. Het is niet verplicht de richting op te gaan die je richtingaanwijzer aan geeft en het in gebruik zijn van een knipperlicht daar kan een ander nooit rechten aan ontlenen.
 
Gelukkig heb ik nog mijn rijbewijs gehaald in de tijd dat de mensen nog volledig bij zinnen waren. 8-)

Wat een gezwam zeg dat als je 3/4 rond gaat en je al rijdend op de rotonde je knipperlicht naar links hebt aan staan dat dat dan verwarrend zou zijn. |(
En dat dan alleen maar omdat sommigen dat anders geleerd hebben en blijkbaar niet in staat zijn om zelfstandig na te denken en welke vorm van verkeersinzicht dan ook missen.

Maar ja dat wist ik al als ik zie hoe de tegenwoordige (koekblik)bestuurder zich door het verkeer begeeft. :X

Als ik de argumenten van tegenstanders samenvat dan lees ik vooral dat het onduidelijk zou zijn, men zou kunnen denken dat het andere knipperlicht in werking is ?

Diegene zouden dan zo hun rijbewijs mogen inleveren, als je niet ziet of het de linker of rechter richtingaanwijzer is die in werking is dan hoor je sowieso al niet meer op de weg.
 
Vandaag ook al bijna twee keer voor mijn sokken gereden. En het erge vind ik wel dat het ze allemaal vrij weinig doet omdat het hun al zo vaak is overkomen. :X Je ziet het bekkie lichtelijk trekken en hoppa op naar hun volgende slachtoffer.
 
Daar zullen ze je toch ook wel verteld hebben dat je ook gebruik moet maken van alle communicatie mogelijkheden in het verkeer, oogcontact is helaas wel de minst gebruikte.

Je kunt er alleen zo weinig mee want dat iemand je recht in de ogen kijkt wel niet zeggen dat ze je zien. Ik heb een aantal gevallen had waar oogcontact was met de automobilist, die evengoed geen voorrang had. En na toeteren van mij zo overduidelijk schrok dat het duidelijk was dat hij/zij mij helemaal niet gezien had.

In één geval gaat de bestuurster bij het oprijden van de rotonde zo'n ruk aan stuur nadat ik toeterde dat ze rechts het fietspad op reed. Waar gelukkig geen fietser reed maar mij wel heeft geleerd niet meer te toeteren want je weet nooit waar die schrik reactie toe leidt.
 
Vandaag ook al bijna twee keer voor mijn sokken gereden. En het erge vind ik wel dat het ze allemaal vrij weinig doet omdat het hun al zo vaak is overkomen. :X Je ziet het bekkie lichtelijk trekken en hoppa op naar hun volgende slachtoffer.
Ik had het op de motor ook al een paar keer bijna mis zien gaan voor mij, uiteindelijk het laatste stuk maar rechts blijven zitten, geen zin meer in. :P

En dan op de fiets boodschappen doen en dan blijven rollen en hopen dat ze je ziet, ik kon geen kant op, maar die dook ineens vol de abs in (gelukkig). :P

Maar vandaag viel meer mee dan gisteren. :+
 
Op mijn rij-examen moest het.

idd,
er word nu geleerd dat een rotonde gezien moet worden als een ronde kruispunt,
dus ga je links, dan ook je richting aan, en net na het laatste kwart, richting
aan naar rechts dat je eraf gaat....doe je het niet, dan heb je minpunten te pakken

Ik moet wel zeggen, dat ik steeds meer mensen dit zie doen....en we hebben hier heel
wat rotondes (en drempels :( )
 
5 maand geleden alweer, veel te lang, ben dus maar eens onder een auto gaan liggen :X :X

Op de bezorgbrommer net een bestelling afgegeven, komt een auto achter me langs. Doe een paar stappen naar achter en wil net weg rijden, komt die auto achteruit, kan zo gauw niet weg, dus op de claxon, helaas reed hij gewoon door, achja met zo'n Cayenne kun je ook prima over een brommer heen O-) O-)

Zelf oke, luchtfilter verzopen in de olie/benzine. loopt nog, maar wel beroerd.
Morgen maar een nieuw luchtfilter scoren
 
Als ik de argumenten van tegenstanders samenvat dan lees ik vooral dat het onduidelijk zou zijn, men zou kunnen denken dat het andere knipperlicht in werking is ?

Diegene zouden dan zo hun rijbewijs mogen inleveren, als je niet ziet of het de linker of rechter richtingaanwijzer is die in werking is dan hoor je sowieso al niet meer op de weg.


Wat zal het dan lekker rustig worden op de weg. 8-) }) _O-

Hoeven we op de motor ook niet meer tussen de file door te rijden. _O- *O*
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen om 05.30 een aardig laagje ijs van mijn buddy moeten vegen voor vertrek :Y
Danny :W :]
 
Gisteren mezelf moeten remmen om niet in contact te komen met een bestelbus met aanhanger met daarop een aanhanger of om mezelf in de berm te rijden.
Was op een dijk (niet heel breed) waar je elkaar best kan passeren, behalve als je als bus nog een groep fietsers in gaat halen. dan is het best krap.
Toen ik bijna tot stilstand stond en de bus voorbij was, de fietsers hun ongenoegen uitte naar het busje kon ik weer verder. de 2 auto's achter het busje waren wat geduldiger en wachtte tot ik de fietsers voorbij was.

verder lekker bochtjes draaien op de motor!
 
Gisteren mezelf moeten remmen om niet in contact te komen met een bestelbus met aanhanger met daarop een aanhanger of om mezelf in de berm te rijden.
Was op een dijk (niet heel breed) waar je elkaar best kan passeren, behalve als je als bus nog een groep fietsers in gaat halen. dan is het best krap.
Toen ik bijna tot stilstand stond en de bus voorbij was, de fietsers hun ongenoegen uitte naar het busje kon ik weer verder. de 2 auto's achter het busje waren wat geduldiger en wachtte tot ik de fietsers voorbij was.

verder lekker bochtjes draaien op de motor!
En welke groep verkeersdeelnemers veroorzaakt hier wederom een gevaarlijke situatie....?

Exact. En niemand die die midlife-crisis gasten wil verbieden om op de dijkjes te rijden met 200 amatjeurs tegelijk..........
 
En welke groep verkeersdeelnemers veroorzaakt hier wederom een gevaarlijke situatie....?

Exact. En niemand die die midlife-crisis gasten wil verbieden om op de dijkjes te rijden met 200 amatjeurs tegelijk..........

Precies, die bestuurder van het bestelbusje met aanhanger, die fietsers inhaalt op het moment dat er
een verkeersdeelnemer, uit tegenovergestelde richting aan komt rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren lekker op de :] naar mijn werk en ik rijd richting een spoorwegovergang.
Rechts van mij komt een politie auto die netjes stopt voor de haaientanden.
Prima, tot ik vlakbij ben en die lummel zijn voet van de koppeling schiet ofzo. De auto kwam een halve meter naar voren B|
Normaal geef ik den beruchten vinger maar nu bleef het bij een schouderophalende beweging mijnerzijds en een verontschuldigende hand opsteken van hem.
Blijkbaar was die zo geschrokken dat de auto ook was stilgevallen want ik zag hem nog lang stilstaan al kijkend in mijn spiegel :?

Afijn. Meneer de agent. Ik hou niet van auto's die doorschieten. Ben zo al eens omver gereden. B| :+
 
En welke groep verkeersdeelnemers veroorzaakt hier wederom een gevaarlijke situatie....?

Exact. En niemand die die midlife-crisis gasten wil verbieden om op de dijkjes te rijden met 200 amatjeurs tegelijk..........


Volgende keer deze er even bij zetten want ik geloof dat niet iedereen hem oppikt.
full
 
En welke groep verkeersdeelnemers veroorzaakt hier wederom een gevaarlijke situatie....?

Exact. En niemand die die midlife-crisis gasten wil verbieden om op de dijkjes te rijden met 200 amatjeurs tegelijk..........

In dit geval waren het "normale" fietsers die ook nog eens achter elkaar fietste. Dit stukje is trouwens in t weekend afgesloten voor motoren. (Huissen, Bemmel) maar denk dat auto's meer hinderen door de breedte dan motoren. Dit was wel een praktijk voorbeeld van geen geduld of een inschattingsfout. Daarentegen was mijn snelheid drastisch omlaag gegaan en die van de bus niet.

Ach, 200 meter verder is t weer lekker bochtjes pakken, ondanks dat ze er nu 60 van gemaakt hebben.
 
Ok... koekblik.. maar toch...

Ga met Pasen naar Polen vertelden vrouwlief..
Niet zo heet als in de zomer, niet zo koud als in de winter..

Dus nog even zomerbandjes op de auto gelegd..
Sneeuwspul uit de auto gehaald ( kettingen... sleeplijn )

Word je zo wakker...

[afbeelding]

half uurtje later..

Moest ik schoonpa gaan redden met een trekker aangezien hij
de ( nog met winteruitrusting ) opel had vastgereden in een sneeuwduin..

[afbeelding]


Ben me nu nog een list het bedenken hoe de fuck maandag weer
op tijd aan het werk te kunnen...

FML :)


Winterkleding.. hadden we ook niet nodig...
Ah joh, lekker lenteweer daar joh...

FML !


Het sneeuwt nog steeds, zijn daarstraks met trekkers uitgereden
om 50 vastzittende auto's te -redden- een paar kilometer verderop.
( sneeuwploegen van de gemeente zijn allemaal al in opslag voor de zomer ... )


En, de sneeuw al een beetje weg of wordt het nog lastig thuis te komen? Mooi eindje weg zit je nu.


full
 
PFF,

Eergisteren in het koekblik naar huis aan het rijden en dan heb je toch weer van die lompe personen ertussen waar je het liefst met een stuk hout onder wilt slaan.

Allereerst een fietser die van rechts komt en zonder te kijken mijn stuk weg op draait. Nog gelukkig nog 5 cm over maar scheelde verder niet veel. hier van bijgekomen de volgende ergernis... Staat een busje geparkeerd op mijn wegdeel. Een bus die voor me rijd is er bijna langs komt er een vrouw in een fiat 500 van de andere kant. i.p.v. rustig wachten tot de bus erlangs is neeeeeeee zij moest en zou eerst gaan. Duss busje terug stoten (duurt 5 keer zo lang) en zij met schrapende wielen langs de stoep erlangs..
Waarom hebben de mensen tegenwoordig geen tijd meer..??..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan