luchtslang haspel

Johan G

MF veteraan
5 feb 2012
7.206
3.708
Ik weet waar mijn huis woont.
Voor de kerst wil ik graag een automatisch oprollende luchthaspel van 15 of 20 meter.
Nu heb ik al via de zoekfunctie gekeken , maar kan er geen ervaringen vinden.
Wie o wie heeft goede ervaringen met een bepaald merk, zodat ik niet een of andere haspel aanschaf die het na 30 keer opgeeft.
Het is gewoon voor huis tuin en keuken gebruik , dus er zit geen compressor achter met ik weet niet hoeveel bar O-)

Gaarne je bevindingen en eventueel waar aangeschaft.

Dank
 
Laatst bewerkt:
:N trailerbanden vul ik altijd tot 10 bar
En luchtgereedschap heeft ook veel liters nodig, dus de doorlaat is ook van belang.

Maar ik lees nu dat de hbm tot 17 bar aan kan, maar een 1/4" diameter heeft :/

De aansluiting voor je koppelingen of naar je leidingnet is maar 1/4, de slang zelf heeft een binnendiameter van 10 (voldoende voor de meeste zaken).

Als je je zorgen maakt over de koppelingen kun je een stukje van de slang snijden en er een tülle in steken met een 1/2 aansluiting en daarop je koppelingen/kraan/tool...

Bedenk je dat een Euro koppeling standaard al een grotere diameter heeft (7,2) dan een Orion koppeling, heb je echt veel nodig gebruik dan zo min mogenlijk snelkoppelingen of wijk uit naar een grotere maat (let op, grotere maten zijn minder gangbaar en dus ERG duur...)

Succes

PS. naar mijn mening krijg je de meeste 'bang for buck' (helaas geen ervaring met de stabiliteit van het ding, maar BGS gebruikt een identieke (tegen een veel hogere prijs..))
 
Open metalen haspels zijn m.i de beste. Loopt mooi en het kliksysteem is solide zonder plastic onderdelen. Je wil hem met een 3/8" slang hebben, en dan wel het goede type slang met een pantser inlage en niet van die plastic - achtige meuk.

Link heeft iemand hier boven al geplaatst (waarvoor dank ;) )
 
minimaal 8 millimeter is noodzakelijk

Ok, bij benadering is 1/4" 6,5 mm en 3/8" 9,5 mm

Dus dan moet ik 3/8"hebben.


De aansluiting voor je koppelingen of naar je leidingnet is maar 1/4, de slang zelf heeft een binnendiameter van 10 (voldoende voor de meeste zaken).

Als je je zorgen maakt over de koppelingen kun je een stukje van de slang snijden en er een tülle in steken met een 1/2 aansluiting en daarop je koppelingen/kraan/tool...

Bedenk je dat een Euro koppeling standaard al een grotere diameter heeft (7,2) dan een Orion koppeling, heb je echt veel nodig gebruik dan zo min mogenlijk snelkoppelingen of wijk uit naar een grotere maat (let op, grotere maten zijn minder gangbaar en dus ERG duur...)

Succes

PS. naar mijn mening krijg je de meeste 'bang for buck' (helaas geen ervaring met de stabiliteit van het ding, maar BGS gebruikt een identieke (tegen een veel hogere prijs..))

Ik vraag mij dan weer wel af, wat de afmeting/doorlaat in de haspel zelf is.
En wat betreft goed en duur. Ik ken ook iemand die koppelingen uit de 2.60 euro uitzoekenbak heeft. Ze willen slecht in en uit elkaar, ze lekken als de ziekte……….
Wat is duurder, het continu aanslaan van de compressor en niet de volledige capaciteit van het gereedschap kunnen benutten, of het met duurdere onderdelen in elkaar zetten ?



Open metalen haspels zijn m.i de beste. Loopt mooi en het kliksysteem is solide zonder plastic onderdelen. Je wil hem met een 3/8" slang hebben, en dan wel het goede type slang met een pantser inlage en niet van die plastic - achtige meuk.

Link heeft iemand hier boven al geplaatst (waarvoor dank ;) )

Ik ben er al uit geloof ik…..
Luchthaspel - slanghaspel 'industrial', 15mtr, Huismerk

Ik zal eens even iemand een PBtje sturen
 
Terug
Bovenaan Onderaan