Ducati Monster 600 (95') Speedometer transmission

PandaNL

Rookie
13 jul 2016
15
0
Goedenavond,

Vorige week tijdens een ritje haperde de wijzer van de teller, niet lang hierna stopte de teller ermee. Wat ik zo snel kon zien is dat de tachometer kabel gescheurd/gebroken was, dus heb ik een nieuwe besteld op ebay voor €12,-

Afgelopen vrijdag is de kabel binnen gekomen en zaterdag ondanks de regen begonnen aan de reparatie.
Aan de kant van de teller op het stuur de kabel vervangen en daarna proberen de kabel aan de kant van de de voorvork aan te sluiten, dit ging alleen niet.

Kijkend naar de oude kabel zag ik dat er een stuk was afgebroken, dit stuk zit momenteel nog in de tacho transmission, geprobeerd het stukje eruit te krijgen maar kreeg dit niet voor elkaar.

Na wat research gaat het dus om part nummer 8000.74049 Speedometer transmission, heeft er iemand ervaring met dit euvel en valt de huidige transmission nog te repareren of is het einde oefening en wordt het een nieuwe zoeken?

Dit probleem is denk ik ook ontstaan doordat de transmission omhoog geschoten is, op onderstaande foto is te correcte positie te zien (horizontaal), toen de kabel kapot is gegaan stond deze verticaal omhoog, ik zie verder ook geen schroef om de transmission "strakker" te zetten.

RdZn8Sc.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan