Problemen met starten Yamaha Virago 750

Martine

MF'er
27 apr 2003
112
0
Dordrecht
Hallo,

Ik ben geen techneut, wil dit wel worden. Zondag heb ik voor het laatst gereden. Nu heb ik hem zojuist even gestart, dat ging goed. Ik denk dat hij max. 2 minuten heeft gedraaid. Daarna een minuut of 5 uitgezet en daarna wilde ik hem weer starten. Maar ik krijg hem niet meer gestart. Hij pakt niet en daarna geeft hij zo'n ratelend geluid dat hij verzopen is. De accu is goed, pas nieuw. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft, maar ik krijg hem ook niet van zijn vrij in zijn 1 of een andere versnelling. Ik vraag me af of hij morgen weer gewoon zal starten.... Het kan toch niet doordat hij heel even (met choke) gedraaid heeft, dat hij daarna niet meer wil? Ik start de auto ook wel eens even, zet hem dan uit, omdat ik thuis wat vergeet en daarna kan ik met de auto gewoon wegrijden...

Alvast bedankt!

Martine
 
Staat de motor buiten toevallig of onverwarmd. Viragos staan bekend om problemen met de startmotor. Bij een iets mindere accu of versleten startmotorkoppeling slaan ze dan door met een ratelend geluid.

Niet willen schakelen als de motor niet loopt kan met een koude motor wel eens gebeuren en is meestal niet zo erg. Als de motor loopt zal het vast wel lukken.

Als het met een helemaal volle accu nog niet lukt dan is het mogelijk dat ook jouw motor hier last van heeft.

Zomaar even starten is voor geen een voertuig goed, niet doen als het niet hoeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan