Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Gisteren een ritje eifel gedaan :] ,ca 700 kilometer :P

Alles ging prima,alleen het blijft lastig de juiste versnelling te vinden in langzame bochten.(vooral haarspelt bochten en rotondes,liever 2 maar moet toch weleens naar 1,ben bang dat ie dan giftig wordt en rijd dan met fluwelen handje)
Op de terugweg nog even aan het stoeien geweest op de bundesbahn met mijn collega (zx6r).
Mijn armen zijn enkele centimeters opgerekt }) ,bij 240 km/uur hield ik het voor gezien (begint mijn zicht te vertroebelen door vibrerende bril :+ ,of schud nu heel mijn hoofd :P )
Volgens mijn collega stinkt ie wel naar benzine en het verbruik lag gemiddeld 1:12.

Nu moeten de kleppen wel gesteld gaan worden (nu 30922 kilometer) de bougies vervangen en het luchtfilter schoongemaakt(?)

Morini schrijft NGK CR9EB of champion RG$HC bougies voor,maar ik heb hier weleens gelezen andere bougies te kiezen.

Het luchtfilter schijnt een uit wasbaar BMC fiter te zijn,kan iemand dat beamen?

Misschien dat ik dan een meer volledige verbranding krijg,of zijn momo's stinkers? :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn bougies ook vervangen. Er zaten champions in. Motor liep op 1 cilinder namelijk 1 bougie kapot en motor heeft pas 1300 km gelopen. Ik heb er nu ngk cr9eix in zijn irridium, dus denk dat levensduur wel beter is. Verder heb ik nog nooit problemen met ngk gehad denk dat het wel een beter merk is dan champion.
 
Dat is een 600 cctje. Die moet jij toch het snot voor de ogen rijden?! :9

Nou,onderschat zo'n brommer niet (636 uit 2005) :P 115 pk ahaw,164 kg droog,wil best voorruit.

Als we dan beide accelereren vanaf zo'n 140 km/uur en je bent iets te laat met "terug poken" dan is ie weg :') .Hij kruipt daarbij achter zijn ruitje weg terwijl ik zo vol in de wind zit
Bij houden deed ik wel maar er voorbij...toch niet.
Komt er ook nog bij dat we niet echt veel ruimte hadden,als er een auto,niet op let en gaat inhalen :X
Dus met 1 oog kijk je,toch, wantrouwend naar de rechter rijstrook.

Vanuit stilstand zal het wel een ander verhaal worden.
Proberen we later :]
 
Ik heb mijn bougies ook vervangen. Er zaten champions in. Motor liep op 1 cilinder namelijk 1 bougie kapot en motor heeft pas 1300 km gelopen. Ik heb er nu ngk cr9eix in zijn irridium, dus denk dat levensduur wel beter is. Verder heb ik nog nooit problemen met ngk gehad denk dat het wel een beter merk is dan champion.

Ik deel wel het onderbuik gevoel met je dat ngk beter is dan champion,maar vraag me af wat de meerwaarde,tov de meerprijs,is van irridium?
 
Laatst bewerkt:
Ik deel wel het onderbuik gevoel met je dat ngk beter is dan champion,maar vraag me af wat de meerwaarde,tov de meerprijs,is van irridium?~[/quote]


Iridium bougies van NGK

Lees dat maar eens door. Er zijn wel goede ervaringen met dit type bougie, maar voornaamste voordeel is dat de levensduur verdubbeld (40000km geloof ik) en dat hij beter start, bij mij start hij in ieder geval goed nu. Maar is wel een stuk duurder (15 euro/st), vind ik in dit geval de meerprijs waard, zijn maar 2 cilinders :P
 
Laatst bewerkt:
Nou,onderschat zo'n brommer niet (636 uit 2005) :P 115 pk ahaw,164 kg droog,wil best voorruit.

Als we dan beide accelereren vanaf zo'n 140 km/uur en je bent iets te laat met "terug poken" dan is ie weg :') .Hij kruipt daarbij achter zijn ruitje weg terwijl ik zo vol in de wind zit
Bij houden deed ik wel maar er voorbij...toch niet.
Komt er ook nog bij dat we niet echt veel ruimte hadden,als er een auto,niet op let en gaat inhalen :X
Dus met 1 oog kijk je,toch, wantrouwend naar de rechter rijstrook.

Vanuit stilstand zal het wel een ander verhaal worden.
Proberen we later :]


Jij kan achter de dubbele koplamp wegkruipen ;)
Vanuit stilstand wordt het voor jou een ander probleem: met het mega-koppel vd Piraat beide wielen op de grond te houden :X
 
Jij kan achter de dubbele koplamp wegkruipen ;)
Vanuit stilstand wordt het voor jou een ander probleem: met het mega-koppel vd Piraat beide wielen op de grond te houden :X

Ja,dat gaat wel lukken _O-

Zo'n zx6r heeft een close ratio bak,dus een lange 1e versnelling,dus voordat het hok op toeren is...
Daar moet ik toch wat kunnen winnen :)

Wordt vervolgd....
 
Ik deel wel het onderbuik gevoel met je dat ngk beter is dan champion,maar vraag me af wat de meerwaarde,tov de meerprijs,is van irridium?\


Iridium bougies van NGK

Lees dat maar eens door. Er zijn wel goede ervaringen met dit type bougie, maar voornaamste voordeel is dat de levensduur verdubbeld (40000km geloof ik) en dat hij beter start, bij mij start hij in ieder geval goed nu. Maar is wel een stuk duurder (15 euro/st), vind ik in dit geval de meerprijs waard, zijn maar 2 cilinders :P[/quote]

Ok,ik ben om :)

welke irridium NGK moet ik dan precies hebben?
 
Ik weet dat Moto Tricolore een aantal zelf gecombineerd heeft alvorens ze ermee stopten. Heb daar foto's van gezien. Misschien wat demo's die ze opnieuw compleet gemaakt hadden?

Ben ik nog niet zo zeker van. De meeste zijn naar Zwolle gegaan ( de veloces en de competizion dan) de resterende corsaros heeft een andere motorzaak opgeruimd. Veloces zijn beperkt naar Nederland gekomen. Van de witte rijden er officieel maar 5 stuks.
 
Vraagje, zijn er wel eens problemen met het startrelais? Ik vind het ding op zo,n rare plek zit met ivm regen. Zijn er mensen die hem verplaatst hebben naar een andere plek?

Niet echt problemen tov andere merken motoren. Het blijft een kwetsbaar onderdeel. 1 x per 40000 km vervangen mag geen isue zijn.
Zo ver ik kan zien niet echt rijders die hem verplaatst hebben. Radiateur houd een boel regen en vuil tegen. Bij de GP zit hij onder het zadel. En die gaan ook wel eens kapot
 
Vandaag de knoop door gehakt, mijn 1e motor gaat weg en de morini krijgt een grotere broer.
Vandaag koop contract getekend voor een honda cb1300 uit 2005. mijn cb600 ruil ik hierop in na 4,5 jaar trouwe dienst.
vanaf volgende week zaterdag dus weer een nieuw speeltje erbij:)
 
Vandaag de knoop door gehakt, mijn 1e motor gaat weg en de morini krijgt een grotere broer.
Vandaag koop contract getekend voor een honda cb1300 uit 2005. mijn cb600 ruil ik hierop in na 4,5 jaar trouwe dienst.
vanaf volgende week zaterdag dus weer een nieuw speeltje erbij:)

Mooie fiets, heb ik afgelopen week nog naar staan kijken. Mooie shockies ook..
 
Voor jullie informatie: op 25 mei Open Museum Dag. Het museum van Ton Langeveld heeft een bijzondere collectie Moto Morini motorfietsen en brommers. In het Laverdamuseum de enige twee Laverda V6 motorfietsen ter wereld *O*. Laatste kans deze in NL te zien. Museum sluit wegens privé omstandigheden de deuren.



Voor alle fans van Italiaanse Motorfietsen: 25 mei Open Museumdag (Hemelvaartsdag)
Op deze dag zijn de volgende motormusea open:

1) Gileramuseum van Jaap Schulz in Rijsenhout vanaf 14.00 uur;
2) Eerste Sassemsche Motormuseum (Moto Morini!!) van Ton Langeveld in Sassenheim van 10–16u;
3) Laverdamuseum van Cor Dees in Lisse van 10–16u (laatste gelegenheid; museum van Cor sluit);

De dag wordt afgesloten bij het Gileramuseum van Jaap Schulz. Daar gaat vanaf 17.00 uur de barbecue aan voor iedereen die daar zin in heeft! Kosten van de barbecue bedragen € 22,50 (incl. drank). Als je hieraan mee wilt doen, graag vóór 20 mei € 22,50 p.p overmaken op NL62 ABNA 0561 9058 94 t.n.v. A.M.Schulz-Jonker te Rijsenhout o.v.v. barbecue 25 mei 2017 Open Museumdag.

Adressen musea:

1) Gileramuseum: Aalsmeerderweg 710, 1435 ER Rijsenhout
2) Eerste Sassemsche Motormuseum: Hoofdstraat 327, 2171 BH Sassenheim
3) Laverdamuseum: Akervoorderlaan 10, 2161 DS Lisse
 
Voor jullie informatie: op 25 mei Open Museum Dag. Het museum van Ton Langeveld heeft een bijzondere collectie Moto Morini motorfietsen en brommers. In het Laverdamuseum de enige twee Laverda V6 motorfietsen ter wereld *O*. Laatste kans deze in NL te zien. Museum sluit wegens privé omstandigheden de deuren.



Voor alle fans van Italiaanse Motorfietsen: 25 mei Open Museumdag (Hemelvaartsdag)
Op deze dag zijn de volgende motormusea open:

1) Gileramuseum van Jaap Schulz in Rijsenhout vanaf 14.00 uur;
2) Eerste Sassemsche Motormuseum (Moto Morini!!) van Ton Langeveld in Sassenheim van 10–16u;
3) Laverdamuseum van Cor Dees in Lisse van 10–16u (laatste gelegenheid; museum van Cor sluit);

De dag wordt afgesloten bij het Gileramuseum van Jaap Schulz. Daar gaat vanaf 17.00 uur de barbecue aan voor iedereen die daar zin in heeft! Kosten van de barbecue bedragen € 22,50 (incl. drank). Als je hieraan mee wilt doen, graag vóór 20 mei € 22,50 p.p overmaken op NL62 ABNA 0561 9058 94 t.n.v. A.M.Schulz-Jonker te Rijsenhout o.v.v. barbecue 25 mei 2017 Open Museumdag.

Adressen musea:

1) Gileramuseum: Aalsmeerderweg 710, 1435 ER Rijsenhout
2) Eerste Sassemsche Motormuseum: Hoofdstraat 327, 2171 BH Sassenheim
3) Laverdamuseum: Akervoorderlaan 10, 2161 DS Lisse

Helaas dan zit ik in de eifel - ook niet een straf !
 
Terug
Bovenaan Onderaan