Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

En...gepoetst :P

Monstro,als je wil mag je deze in de OP plaatsen :)

full
 
@Marc,

Kun je me vertellen wat het maximale verbruik van de corsaro mag zijn?
Ik zit nu 1:10 :') en ga er mee terug naar den Biggelaar,maar dan heb ik een idee wat ik realistisch mag verwachten.

Wel moet ik vermelden dat ik heel veel stad gereden heb,wat het verbruik niet ten goede zal komen.

Alvast bedankt
 
Wordt hoe langer hoe duurder die dingen. Als ik de prijs van nu vergelijk met die van toen, voor een motor waar amper iets aan gewijzigd is.. Zonde.
 
Hallo beste Morni rijders.
Om te kijken wanneer we nou eens nij elkaar kunnen komen om over ons favoriete motor merk te praten, hierbij een link naar busybees.
In overleg met Marc van Moto Stretta zouden we dit bij hem in Zwolle kunnen organiseren.
Graag je voorkeur aanklikken en de uiteindelijke datum is op basis van meeste stemmen gelden.
http://www.busybees.nu/deelnemer?u=11852&l=rermee
Nadere details volgen dan later.

Groeten

Gerard
 
@Marc,

Kun je me vertellen wat het maximale verbruik van de corsaro mag zijn?
Ik zit nu 1:10 :') en ga er mee terug naar den Biggelaar,maar dan heb ik een idee wat ik realistisch mag verwachten.

Wel moet ik vermelden dat ik heel veel stad gereden heb,wat het verbruik niet ten goede zal komen.

Alvast bedankt

Hangt ervan af hoe toine hem heeft gezet. In de stad neemt hij wel iets meer 1:14 Tot 1:16 is vrij standaard met een goede mapping. (Afhankelijk van de conditie van de koppen)

Succes hoor wel of het gaat lukken
 
Wordt hoe langer hoe duurder die dingen. Als ik de prijs van nu vergelijk met die van toen, voor een motor waar amper iets aan gewijzigd is.. Zonde.


Zitten wel nogal wat wijzigingen aan alleen is produceren en dus inkopen in bulk altijd voordeliger dan de kleine aantallen. Komt bij dat de vorige groep van morini de bpm compensatie erop heeft berekenend tov andere europese landen. De nieuwe eigenaar heeft dat niet gedaan.

Dus bij die 18900 komt nog wat bpm op.

Gr marc
 
Hallo Downsider
Ik ben vorige week naar Charleroi geweest (leuke circuit in Mettet)
Eerste stuk van Amersfoort tot Eindhoven snelweg (max 135)
Daarna vanaf Eersel binnendoor. Mooie combinatie en bij de tankbeurt 16.7 liter na 240 km dus 1 op 14.3

Dit is met de map en afstelling van Stretta.
Schakel meestal over bij 6000 a 6500 toeren en heb de gashendel maar zelden tegen de aanslag (behalve op dat circuit dan ;-)

nog een lesson learned:
BT023 van Bridgestone zijn iets te hard voor circuit (wel uitstekende duurzaamheid nu 8000 km)
Voor circuit toch beter de BT021.
 
Hallo Downsider
Ik ben vorige week naar Charleroi geweest (leuke circuit in Mettet)
Eerste stuk van Amersfoort tot Eindhoven snelweg (max 135)
Daarna vanaf Eersel binnendoor. Mooie combinatie en bij de tankbeurt 16.7 liter na 240 km dus 1 op 14.3

Dit is met de map en afstelling van Stretta.
Schakel meestal over bij 6000 a 6500 toeren en heb de gashendel maar zelden tegen de aanslag (behalve op dat circuit dan ;-)

nog een lesson learned:
BT023 van Bridgestone zijn iets te hard voor circuit (wel uitstekende duurzaamheid nu 8000 km)
Voor circuit toch beter de BT021.

Ik kem het circuit ;)
full

Mijn Daytona 675 circuit fiets,ook geen straf :P

Kom er al sinds de opening,fijn baantje,beste circuit banden zijn slicks O-)
Op de Momo liggen pilot road 4 banden bevallen me redelijk,ga ik me later nog in verdiepen.
qua mapping ga ik toch eerst eens terug naar den biggelaar,kijken wat Toine er mee kan,daarna zie ik wel verder. :)
Met 1:14 zou ik dik tevreden zijn.
Ik hoor trouwens ook van,nu verschillende,monteurs hoe netjes de loop van het blok is,.,er zijn ook geen gekke dingen gevonden en met 131 achterwiel pk's denk ik toch wel dat ik ervan uit mag gaan dat de kop ok is.
 
Laatst bewerkt:
Ik kem het circuit ;)
[afbeelding]
Mijn Daytona 675 circuit fiets,ook geen straf :P

Kom er al sinds de opening,fijn baantje,beste circuit banden zijn slicks O-)
Op de Momo liggen pilot road 4 banden bevallen me redelijk,ga ik me later nog in verdiepen.
qua mapping ga ik toch eerst eens terug naar den biggelaar,kijken wat Toine er mee kan,daarna zie ik wel verder. :)
Met 1:14 zou ik dik tevreden zijn.
Ik hoor trouwens ook van,nu verschillende,monteurs hoe netjes de loop van het blok is,.,er zijn ook geen gekke dingen gevonden en met 131 achterwiel pk's denk ik toch wel dat ik ervan uit mag gaan dat de kop ok is.
In ieder geval bedankt voor de info :Y
 
Hangt ervan af hoe toine hem heeft gezet. In de stad neemt hij wel iets meer 1:14 Tot 1:16 is vrij standaard met een goede mapping. (Afhankelijk van de conditie van de koppen)

Succes hoor wel of het gaat lukken

Dat weet ik dus niet,hij heeft verschillende mappen erin gezet voordat ie tevreden was,ook meerdere runs.
Ik heb wel aangegeven dat ik de fiets vooral zuiniger wou.
Is wel afgesteld zonder dB killers.
 
Dat weet ik dus niet,hij heeft verschillende mappen erin gezet voordat ie tevreden was,ook meerdere runs.
Ik heb wel aangegeven dat ik de fiets vooral zuiniger wou.
Is wel afgesteld zonder dB killers.

Zonder db eaters afstellen is goed. Afhankelijk of je met of zonder db eaters of aangepaste db eaters rijd is de afstelling weer anders zijn. Dit geldt ook dan weer per motor verschillend. ( ook al lijken ze hetzelfde)

Ik denk dat toine de rexter map gebruikt heeft. Of deze valt aan te passen weet ik niet. Rexter werkt met een soort strippenkaart systeem. Ik heb geen rexter omdat het vrij star werkt, maar weet hoe het werkt. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat hij de hele map op de kop zet voor 1 motor. Denk dat je € 200,- € 300,- betaald hebt toch?

Zuinig heeft ook met de toestant van de kop te maken. Hoe ruimer alles des te meer benzine heeft hij nodig. Soms helpt het als je de db eaters modificeerd. Geluid is hetzelfde maar iets meer tegendruk.

Als toine naar zijn gassen analyse kijkt kan hij een indruk krijgen van de geleiders. AGE zegt in deze niet genoeg.

Als het niet lukt hoor ik het wel.

Gr marc
 
195 euro. Toine had de indruk dat het wel snor zit met de klep geleiders
De fiets rijdt verder als een zonnetje :) alleen het verbruik en iets moeilijker starten als ie warm is.
 
195 euro. Toine had de indruk dat het wel snor zit met de klep geleiders
De fiets rijdt verder als een zonnetje :) alleen het verbruik en iets moeilijker starten als ie warm is.


Kun je niet zien vanaf de buitenkant. Gewoon lekker gaan rijden. Als hij olie oppomp of je krijgt hem niet meer aan de loop weet je dat je aan de beurt bent.

Spreek je, gr Marc
 
Is die van jouw geüpdate? Zie dat je het oude vatje nog gebruikt.

Gr marc

Je bedoeld van de koelvloeistof?

Ik ken de historie van de fiets niet,wat ik zo gechecked heb zijn de oliekoeler en de voetsteunen,die zijn gemodificeerd en recentelijk de spanningsregelaar.
Voor de rest :? ,maar met nu 32500 kilometer zal er verder vast wel het 1 en ander gemodificeerd zijn.
Ik blijf er mee rijden met het idee "if it aint broke dont fix it" :)
 
Laatst bewerkt:
Je piccie had ik al geupdate, je kvs kan je beter vervangen. Kost niet veel en voorkomt problemen.
Oude slang aan de zijkant, nieuwe slang aan de onderkant kvs
 
Je piccie had ik al geupdate, je kvs kan je beter vervangen. Kost niet veel en voorkomt problemen.
Oude slang aan de zijkant, nieuwe slang aan de onderkant kvs

Bedankt voor het updaten :) ,maar wat zou ik moeten vervangen?,het systeem zou al 32000 kilometer goed werken,doet het nog steeds :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan