Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Ik wist niet dat MM een 6-pitter had. Ook nog eens een V6 ook nog. :9~
Mooi setje van Wera, ik bestel die in kunstof houder binnenkort. Makkelijk voor onderweg met dop, ph, pz, hex en torx. :t
tool-check_plus-10002726.JPG


Thuis heb ik spullen van Sonic met 3 momentsleutels 5-300nm. Ik gebruik het alleen veel te weinig. Lang niet meer echt gesleuteld aan brommers.
 
Ik wist niet dat MM een 6-pitter had. Ook nog eens een V6 ook nog. :9~



Kan me herinneren dat we een keer iemand aan de clubstand hadden op Vehikel die bij hoog en laag beweerde een Morni 6 cilinder te hebben gespot. Die keek zo maf uit z'n ogen dat we hem maar gelijk hebben gegeven :+

Ohja, het was idd frisjes vandaag, en geen handvatverwarming op de Scrambler (gelukkig hoefde ik niet ver :] )
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!

Wel jammer dat je zoweinig ruimte hebt om te sleutelen :P

@hombre: moest nog ff tanken in havens west. Bijna hand eraf gevroren toen ik m'n handschoen uitdeed. Dus mietje en verwarming op standje 4 *D

Overigens nog mooi weetje: op alle oude technische morini tekeningen staat spf vermeld: sempre pio' force, het mooie fabrieksmotto
 
Laatst bewerkt:
Ha Rob,

Was een leuke bijeenkomst. Dank voor de foto's! Als je er meer hebt, wil je ze dan svp naar m'n e-mail adres sturen? Alvast bedankt.

Presentatie van Wim was zeer de moeite waard. Ben zeer benieuwd naar zijn boek over de historie van MM. 10 jr onderzoek en interviews met o.a. Agostini en Gianni Marchetti de General Manager van 1946 tot 1989. Indrukwekkend. Ik heb al het nodige over historische modellen, maar allemaal in het Italiaans en dat is toch lastig te lezen.

sempre pio' force :9~ die houden we erin !!
 
Ik vond in een hoekje nog een originele Corsaro vooras met ring en moer en een setje ori schijfremmen in zeer goede staat. Als iemand interesse heeft hoor ik het wel. graag pb-tje dan.
 
Ik wist niet dat MM een 6-pitter had. Ook nog eens een V6 ook nog. :9~
Mooi setje van Wera, ik bestel die in kunstof houder binnenkort. Makkelijk voor onderweg met dop, ph, pz, hex en torx. :t
[afbeelding]

Thuis heb ik spullen van Sonic met 3 momentsleutels 5-300nm. Ik gebruik het alleen veel te weinig. Lang niet meer echt gesleuteld aan brommers.

Hebbie niet he, agusta sei :+

Overigens mijn setje zit in een bijzonder handig stoffen etui, super compact, met zyklop ratel, echt handig. En is was in de aanbieding bij het gereedschapscentrum: https://www.gereedschapcentrum.nl/w...g-zyklop-doppenset-met-ratel-in-etui-1-4.html
Ik heb verleden week wat minder betaald.
 
@hombre: moest nog ff tanken in havens west. Bijna hand eraf gevroren toen ik m'n handschoen uitdeed. Dus mietje en verwarming op standje 4 *D


Gewoon veel remmen en koppelen, dan komt er nog wat bloed in de vingertoppen :p
 
Nog ff een paar kiekjes van de sinds gisteren ontpekelde momo:
40611945811_921f5ceb81_b.jpg


40569701602_c0fe437eb2_b.jpg


39900911564_6e5230059c_b.jpg


PS: nog met ori wieltjes, moet ff dit setje oprijden voor de PVM met nieuwe angels eronder gaan.
PS2: ja, passagiesstepjes missen en kapjes onder tank missen. Stepjes kan ik niet meer vinden in mijn georganiseerde garage ;) Maar nieuwe zijn onderweg. En de kapjes behoefden restauratie, is gebeurd. Maar ben ik gewoon vergeten te monteren - hoop dat alle andere schroefjes wel goed vastzitten :+
 
Laatst bewerkt:
Hebbie niet he, agusta sei :+

Overigens mijn setje zit in een bijzonder handig stoffen etui, super compact, met zyklop ratel, echt handig. En is was in de aanbieding bij het gereedschapscentrum: https://www.gereedschapcentrum.nl/w...g-zyklop-doppenset-met-ratel-in-etui-1-4.html
Ik heb verleden week wat minder betaald.
Niet voor op straat geloof ik. Wel voor op het circuit.

Maar ff filmpje opgezocht en klinkt inderdaad niet als een 6 pitter. Leuke marketing truc voor 6 versnellingen ofzo? :)

Mijn luchtgekoelde 2 pitter schiet ook op. Morgen laatste deeltjes bij de spuiter ophalen en dan in elkaar sleutelen. *O*
 
Nog ff een paar kiekjes van de sinds gisteren ontpekelde momo:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

PS: nog met ori wieltjes, moet ff dit setje oprijden voor de PVM met nieuwe angels eronder gaan.
PS2: ja, passagiesstepjes missen en kapjes onder tank missen. Stepjes kan ik niet meer vinden in mijn georganiseerde garage ;) Maar nieuwe zijn onderweg. En de kapjes behoefden restauratie, is gebeurd. Maar ben ik gewoon vergeten te monteren - hoop dat alle andere schroefjes wel goed vastzitten :+

Lekkere voorkant zo; vork, klauwen, schijven :]
 
PS 3: stepjes binnen maar Ali heeft mijn zwart/goud thema een beetje overdreven '( Bovendien blijkt foldable ook een rekbaar begrip in china ;)
Dus nu maar zwarte besteld, die echt in kunnen klappen, wordt vervolgd.....

39932157954_44c9c89b38_b.jpg


PS 4: dekseltjes onder tank zitten er ook weer onder.

Heeft iemand al eens een fatsoenlijke oplossing voor de routering van de tankontluchting bedacht? Zit ik altijd verschrikkelijk mee te K#tten en dan nog is het bij de eerste tankbeurt tsssssjh als ik de tankdop opendoe. Daarna dus weer k#tten :(
 
Laatst bewerkt:
Niet voor op straat geloof ik. Wel voor op het circuit.

Maar ff filmpje opgezocht en klinkt inderdaad niet als een 6 pitter. Leuke marketing truc voor 6 versnellingen ofzo? :)

Mijn luchtgekoelde 2 pitter schiet ook op. Morgen laatste deeltjes bij de spuiter ophalen en dan in elkaar sleutelen. *O*

Ah. Daarom dat wera setje ;) Wel graag een paar foto's
 
Niet voor op straat geloof ik. Wel voor op het circuit.

Maar ff filmpje opgezocht en klinkt inderdaad niet als een 6 pitter. Leuke marketing truc voor 6 versnellingen ofzo? :)

Mijn luchtgekoelde 2 pitter schiet ook op. Morgen laatste deeltjes bij de spuiter ophalen en dan in elkaar sleutelen. *O*



Een luchtgekoelde tweepitter? Hmmmm, dat kan er maar 1 zijn ;)

Die Sei heette zo omdat idd na een paar jaar de 5 versnellingsbak in de 500-s werd vervangen door een zesbak als in de offroads.

Die MV 6 cilinder reed mee met de Centennial TT, met Gianfranco Bonera aan het stuur, samen met nog een paar gasten gingen ze als een malle rond tot ze tot de orde werden geroepen - het was wel heel duur en zeldzaam spul- maar wat een sound! :9
 
Hallo mannen (en vrouwen :P )

Vorig seizoen heeftmijn momo helaas weinig gereden, door allerlei redenen is ie sinds juli de garage niet meer uit geweest. Voor dit jaar moet dat natuurlijk anders :] maarrrrr...

Volgens de optimate is mijn accu aan het einde van zijn leven. Hoe zijn de ervaringen met lithium accu's? Ik zou graag een iets kleinere accu erin hebben zodat ik ruimte heb voor een beetje gereedschap/ reserve zekeringen enz. Maar de momo is al niet zo'n vlotte starter.

Daarnaast ken ik mijn momo alleen met de 'kroonsteen' oplossing voor de spanningsregelaar. Ik weet ook niet hoe de originele stekker er uit heeft gezien. Voor mijn gevoel moet dat beter kunnen. Is een AMP superseal een goede oplossing? Of is er een reden dat er geen nieuwe stekkers gemonteerd zijn? (behalve een economische reden voor de fabriek :o )
 
Superseal kan, wel voldoende mm2 nemen, bv: https://www.rdae.nl/seal3b-28-mm-3-polig.html

Kijk ook even bij de FEP (audi/vw) 3 pool, die zijn er ook voor dikker draad.

LiFePo top, had ik jaren geleden maar helaas door onhandigheid gesloopt. Maar kon nu alleen te kleine capaciteit of heel duur vinden, dus gewoon weer een yuasa bij mij.
 
Ik heb er een LiFePo accu in (12 stuks (4x3) A123 cellen) en zeer tevreden mee; licht, klein en MoMo start heel makkelijk :]
 
Ik heb me een keer laten verleiden (op advies en er zijn ook uitgebreide tests van) een ultrabat in hetzelfde genre te kopen. Spreek je over een half jaar wel weer ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan