Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Nou, ik heb ook een keer wat met de Morini O-)

Ik wilde gisteren even een testrondje maken met de quickshifter. Had 'm na de montage van de quickshifter al een keer gestart; geen waarschuwingslampjes, geen bijzonderheden, gewoon starten en lopen.

Accu opgeladen en Morini naar buiten gerold. 1e keer starten sloeg ie niet direct aan (wel normale opstartcyclus), 2e keer ook niet aanslaan..

Contact uitgezet en even gewacht. Contact aan, druk op de startknop... en niets. Wel het zoemende geluid van de brandstofpomp, dat ook niet -zoals gewoonlijk- na een paar seconden stopt.

Morgen maar weer verder kijken :P
 
Nou, ik heb ook een keer wat met de Morini O-)

Ik wilde gisteren even een testrondje maken met de quickshifter. Had 'm na de montage van de quickshifter al een keer gestart; geen waarschuwingslampjes, geen bijzonderheden, gewoon starten en lopen.

Accu opgeladen en Morini naar buiten gerold. 1e keer starten sloeg ie niet direct aan (wel normale opstartcyclus), 2e keer ook niet aanslaan..

Contact uitgezet en even gewacht. Contact aan, druk op de startknop... en niets. Wel het zoemende geluid van de brandstofpomp, dat ook niet -zoals gewoonlijk- na een paar seconden stopt.

Morgen maar weer verder kijken :P

Dat heb ik ook enkele maanden geleden gehad.
Plus pool even van de accu,er weer op en weg probleem :t
Een soort van "hard reset"dus
 
Laatst bewerkt:
Idd accupolen ff checken (vast en/of corrosie), en ff de zekeringen nakijken he - willen wel eens los/stuk trillen.

Andere verdachte is het hoofdrelais (1 vd 2 achter bij de zekering kast), geloof dat de rechtse vd de pomp is van achteren gezien. Maar dat is gauw gevonden, als je de pomp niet hoort is die het niet ;) Wil ook wel eens gekkigheid opleveren.

Alles kan kapot en heeft vaak niks met stilstaan/rijden te maken. Gebeurd gewoon ;)

Geen codes?
 
I like it a lot! :

full
 
Leuk ding, jammer dat ie te lui was om de tachosensor netjes te bevestigen ;)
2018_Moto_Morini_Corsaro_Speciale_001.jpg


en dit vinnik ook iets te veel letters.....
2018_Moto_Morini_Corsaro_Speciale_004.jpg

hoewel het vast waar is :t
 
Deze blijf ik om mij onduidelijke redenen (heb niks met enduro/allroad) ook leuk vinden:
2018-Moto-Guzzi-V85d-1024x839.jpg


Denk dat het toch die dubbele koplampen zijn
 
Staat prima! En ziet er nog netjes uit ook - voor een middenbok dan ;)

Als ik zo de montageinstructies eens lees moet de halve onderkant van de motor af... Maar goed dat het pasen is.

Even een heel duffe vraag, maar hebben die 1200's 525-kettingen? 104 schakels? Tandwielen heb ik al liggen, maar ik wil een nieuwe ketting bestellen. Als ik zo google zie ik verschillende maten langskomen...
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb ook een keer wat met de Morini O-)

Ik wilde gisteren even een testrondje maken met de quickshifter. Had 'm na de montage van de quickshifter al een keer gestart; geen waarschuwingslampjes, geen bijzonderheden, gewoon starten en lopen.

Accu opgeladen en Morini naar buiten gerold. 1e keer starten sloeg ie niet direct aan (wel normale opstartcyclus), 2e keer ook niet aanslaan..

Contact uitgezet en even gewacht. Contact aan, druk op de startknop... en niets. Wel het zoemende geluid van de brandstofpomp, dat ook niet -zoals gewoonlijk- na een paar seconden stopt.

Morgen maar weer verder kijken :P

En?? :)
 
Als ik zo de montageinstructies eens lees moet de halve onderkant van de motor af... Maar goed dat het pasen is.

Even een heel duffe vraag, maar hebben die 1200's 525-kettingen? 104 schakels? Tandwielen heb ik al liggen, maar ik wil een nieuwe ketting bestellen. Als ik zo google zie ik verschillende maten langskomen...

525 zeker 104 weet ik niet zeker. 110 zit je altijd goed
 
Terug
Bovenaan Onderaan