Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Verleden weekend de motor maar eens weer gewassen en bereden na zijn winterslaap.
van de winter heeft mijn motor bij stretta nieuwe klepgeleiders gekregen en is hij opnieuw afgesteld.
het viel mij op dat de motor veel soepeler loopt onderin het toeren gebied. hopelijk krijg ik nu geen problemen meer met de motor.

ik wil alleen binnenkort nog een andere achter remplaat en nieuwe KM sensor. mijn huidige is helaas afgebroken.

hier nog ff een fotootje na poetsen
28kqhl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Verleden weekend de motor maar eens weer gewassen en bereden na zijn winterslaap.
van de winter heeft mijn motor bij stretta nieuwe klepgeleiders gekregen en is hij opnieuw afgesteld.
het viel mij op dat de motor veel soepeler loopt onderin het toeren gebied. hopelijk krijg ik nu geen problemen meer met de motor.

ik wil alleen binnenkort nog een andere achter remplaat en nieuwe KM sensor. mijn huidige is helaas afgebroken.

hier nog ff een fotootje tijdens na poetsen
[afbeelding]

Ziet er weer strak uit :t
Morgen ga ik aan het poetsen :)
 
Goedemiddag,

Ik heb vanwege verhuizing naar Zweden vorige week met pijn in mijn Momo verkocht. Leuke kant is natuurlijk dat ik straks kan shoppen voor een andere fiets.

Ik heb nog wat losse spullen slingeren:

- 2x oliefilter
- 1 zwarte stofhoes met Morin logo
- 1x valbeveiliging (die door het blok gaat)
- 1x Ferodo road sinter remblokken achter (FDB2074ST)
- 1x ECU Corsaro 2009
- 1x set originele zadels
- 1x lightech kentekenplaathouder
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even een rondje gequickshiftered :] :]

Met de basissetting gereden en dat was eigenlijk al prima! Nu verder perfectioneren qua sensor setup and cut-off times.
 
Goedemiddag,

Ik heb vanwege verhuizing naar Zweden vorige week met pijn in mijn Momo verkocht. Leuke kant is natuurlijk dat ik straks kan shoppen voor een andere fiets.

Tsja, dat kan maar 1 merk worden :P .

Voor offroad, de Husky 701 Supermoto met noppenbanden. Voor op de weg de Vitpilen.
 
Tsja, dat kan maar 1 merk worden :P .

Voor offroad, de Husky 701 Supermoto met noppenbanden. Voor op de weg de Vitpilen.


Woonwerk is ongeveer 12km

Husky is mooi maar beetje buiten huidige budget (emigreren is kostbaar)

Wishlist:
390 Duke 2018
MT-01
GSX-S 750 (1000 Hoegee editie is ook fijn)
848 Streetfighter

Belangrijkste is dat hij moet starten en lopen en als het even kan redelijk probleem vrij.
De KTM dealer zit om de hoek en een nieuw duukje voor 12km op en neer is fun zonder zorgen.

Ik moet lig niets vergelijken met de Momo want dan komen we niet ver :)
 
Woonwerk is ongeveer 12km

Husky is mooi maar beetje buiten huidige budget (emigreren is kostbaar)

Wishlist:
390 Duke 2018
MT-01
GSX-S 750 (1000 Hoegee editie is ook fijn)
848 Streetfighter

Belangrijkste is dat hij moet starten en lopen en als het even kan redelijk probleem vrij.
De KTM dealer zit om de hoek en een nieuw duukje voor 12km op en neer is fun zonder zorgen.

Ik moet lig niets vergelijken met de Momo want dan komen we niet ver :)

Misschien is dit iets?


full
 
Helaas was de meett mij niet gegund.

Vanochtend bij starten luide knal en toen niet meer aan slaan.
Diagnose erop, geen meldingen behalve de gebruikelijke.
Gewist, starten nix en geen meldingen.
Nog een paar keer geprobeerd, nix. Bougies gewisseld - nix.

Uiteindelijk airbox open, was de complete gasklemmenwinkel uit de rubber geschoten....

Weer vastgezet en als vermoedelijke veroorzaker deze gevonden, weer eens de tankontluchting
26576240907_043889108d_c.jpg

Nu een buisje alu gebogen en daar de slang opgezet, om verfrommelen te voorkomen.

Nu doet ze 't weer (klik op foto) - maar te laat :(
Untitled by Monstro Morini, on Flickr


Namens mijn bella - sorry, was er graag bijgeweest.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik heb een vraag.
Gisteren avond kwam ik er op mijn werk achter dat er een bout uit de tandwielhouder was gelopen.
Deze was er,deels,uit gekomen en krom "geslaan/getrokken"door de achterbrug en in de houder/tandwiel blijven steken.
Bij nader onderzoek bleek dat alle bouten los zaten :o ,eergisteren terugkomend van de meeting de momo nog even op de 250 km/uur gezet :X :X
Vandaag het wiel verwijderd en toen bleek dat alle zelf borgende moeren hun borgende werking hebben verloren :?
Nu heb ik de moeren vervangen door nieuwe,wel borgende moeren en de bout door een nieuwe met dezelfde sterkte gehaald bij fabory.
Maar.....de bout heeft een groef van ca 4 mm breed en 0.9-1.0 mm diep in de achterbrug getrokken.
Mijn vraag is,is zo'n brug sterk/dikwandig genoeg om zijn werk te blijven doen?
 
Laatst bewerkt:
ik vraag me verder af hoe dik de lak of coating is .(een paar tienden in mm ?)
Deze moet ik er ook in mindering brengen.
Heb gemeten met "de pen" van een digitale schuifmaat,zo kom ik aan de waarde.
Blijft wel natte vinger werk :')
Ik heb wel een 2e handse gezien ,moet nog 200 euro kosten.
 
ik vraag me verder af hoe dik de lak of coating is .(een paar tienden in mm ?)
Deze moet ik er ook in mindering brengen.
Heb gemeten met "de pen" van een digitale schuifmaat,zo kom ik aan de waarde.
Blijft wel natte vinger werk :')
Ik heb wel een 2e handse gezien ,moet nog 200 euro kosten.

Ik heb hetzelfde euvel ook bij ducs gezien ook na het zgn oplassen. Heb ze vroeger ook in afgebroken toestand gezien.
Ik heb er ook nog 1 alleen moet ik hem nog gebruiken als pasmodel.
 
Goh , dat ik nog mag meemaken dat ik zowaar zonder ellende een stuk heb kunnen rijden - puur genieten 🤪 nu maar hopen dat alles zo blijft of beter word !
 
Mooi!

Zie dat de kabelboom bij het balhoofd ook een stuk slanker is geworden. En mooie kabelbinders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan