Yamaha T7 Concept

Nicolaas

MF veteraan
4 mei 2004
2.631
317
West Veluwe
Yamaha heeft op de Eicma in Milaan het T7 concept onthuld.
Met het blok van de FZ 07 (MT 07) zitten ze helemaal in de legacy van de oude XTZ Super Tenere, zelf zien ze het als de opvolger van de XT600.

Yamaha heeft al aangegeven dat er in 2018 iets gaat komen maar niet zo 'bad-ass' als wat er nu getoond wordt. Een MT 07 Tracer hebben ze al dus er zal vast nog iets blijven hangen van dit concept. Yamaha geeft ook aan dat de huidige allroad markt te veel road georienteerd is.

Is dit de motor die de Honda CRF1000 had moeten zijn?

2017_YAM_T7-CONCEPTTT_EU_DPBMC_STA_001_03_gal_worlds_full_tcm114-676041.jpg


2017_YAM_T7-CONCEPTTT_EU_DPBMC_STA_004_03_gal_worlds_full_tcm114-676050.jpg


2017_YAM_T7-CONCEPTTT_EU_DPBMC_STA_005_03_gal_worlds_full_tcm114-676053.jpg


2017_YAM_T7-CONCEPTTT_EU_DPBMC_ACT_001_03_gal_worlds_full_tcm114-675994.jpg


 
Laatst bewerkt:
Is dit de motor die de Honda CRF1000 had moeten zijn?


Het is vooral een motor die in 2017 in de showroom had moeten staan. |(

De XT660Z verdwijnt, en buiten de XTZ1200 heeft Yamaha niets te bieden aan z'n potentiële allroadklanten.

De klanten laten wachten tot 2019 is een gemiste kans... er zijn alternatieven genoeg bij andere merken.

De Africa Twin bv, of de KTM 1090 ADV R....
 
Het is vooral een motor die in 2017 in de showroom had moeten staan. |(

De XT660Z verdwijnt, en buiten de XTZ1200 heeft Yamaha niets te bieden aan z'n potentiële allroadklanten.

De klanten laten wachten tot 2019 is een gemiste kans... er zijn alternatieven genoeg bij andere merken.

De Africa Twin bv, of de KTM 1090 ADV R....


Verwachtte verkoopjaar = 2018..
tegen die tijd staat de CRF450 rally ook al in de sjowroem en lopen de yammies er weer achteraan..
 
Het is een mooie concept motor, meer offroad/rally gericht en zal nogal wat aan veranderd moeten worden om als opvolger van de XT660Z Tenere te kunnen dienen. Om alleen maar te spreken over een degelijk subframe, nogal belangrijk voor een allroad reismotor, wat de Tenere vnl. is(en géén offroad motor pursang! wat ie natuurlijk wel ook kan!). We moeten afwachten wat de uiteindelijke motor gaat worden, maar het is idd verschrikkelijk jammer dat Yamaha een gat laat vallen na het wegvallen van de 660 Tenere en de nieuwe XT700Z Tenere. Zit een jaar tussen, marketing technisch niet zo slim lijkt mij. Hopen dat ie toch eerder komt!?
 
Ziet er wel gaaf uit en wordt een leuke machine met het MT07 blok! Gaat meer richting de F800GS en Tiger 800 qua concurrenten, maar denk goedkoper en iets minder vermogen. Nu ik erover nadenk heeft ie geen directe concurrenten op dit moment..... KTM / CRF zijn 1 cilinders en lichter.
 
Laatst bewerkt:
het is idd verschrikkelijk jammer dat Yamaha een gat laat vallen na het wegvallen van de 660 Tenere en de nieuwe XT700Z Tenere. Zit TWEE JAAR tussen, marketing technisch niet zo slim lijkt mij. Hopen dat ie toch eerder komt!?

Fixed that for you. ;)
 
Leuk ding, maar ik verwacht niet dat we er in de uiteindelijke versie over een paar jaar veel van gaan herkennen. Dit is gewoon een rally-ombouw wat er leuk uitziet maar niet meer dan dat. Voor een rallymotor veel te zwaar en veel te weinig markt, voor het huidige lichte adventure segment weer te extreem. Wel goed dat ze nu eindelijk eens iets presenteren, aangezien de geruchten over een Tenere met meer vermogen/MT07 blok al jaren in de lucht hangen. Helaas is het wel een paar jaar te laat, en moeten we ook nu nog zeker 2 jaar wachten voordat het zover is. Kennelijk heeft het bij Yamaha weinig prio, terwijl het toch een segment is waar best vraag naar is.
 
Fixed that for you. ;)

Het is nu November 2016 en het uitontwikkelde model zal voor modeljaar 2018 zijn, dus ik verwacht dat het volgend jaar rond November gepresenteerd zal worden. De tijd zal het leren, maar ik snap eerlijk gezegd niet dat Yamaha hier zo lang over moet doen. Dat gaat ze een hoop omzet kosten, omdat klanten echt niet zolang gaan zitten wachten en gaan shoppen bij een concurent. Ik denk eerder dat Yamaha ons voor de gek houdt en gewoon eerder met een nieuwe Tenere 700 gaat komen, schat ik zo in......
 
Het is nu November 2016 en het uitontwikkelde model zal voor modeljaar 2018 zijn, dus ik verwacht dat het volgend jaar rond November gepresenteerd zal worden.


Je mag verwachten wat je wil, ik heb de livestream van Milaan gekeken, en daar spraken ze van december 2018... en dat is bij mijn weten nog steeds 2 jaar. ;)
 
Je mag verwachten wat je wil, ik heb de livestream van Milaan gekeken, en daar spraken ze van december 2018... en dat is bij mijn weten nog steeds 2 jaar. ;)


:Y
klopt,
maar de modellen van 2018 worden in het najaar van 2017 gepresenteerd..
en vaak, niet altijd.. even later bij de dealert..
 
Ik hoop voor Yamaha en voor de ongeduldigen dat 'm er eerder zal zijn.

Maar als ze in Milaan vertellen dat ze 'm in december 2018 als produktiemodel zullen voorstellen... dan vrees ik er een beetje voor.
 
Ik reed van de week op een MT-07 Tracer en ik was verbaasd over het blok. Soepel en toch sterk genoeg. Vergelijkbaar met mijn V-strom 650.

Ik kreeg de tip om 2018 zeker af te wachten om te kijken wat Yamaha met de T7 gaat doen. Zeer waarschijnlijk wordt deze in de markt gezet in de straatversie met een enduro pakket als optie. Dat zou de straatversie betaalbaar maken.

Voorlopig draait mijn strommetje nog als een zonnetje dus we wachten rustig af.
 
Laatst bewerkt:
Deze machine gaat echt veel te zwaar worden...
Op adv is er ook al een duscussie,
Dat men hoopt op een "lichte" rally versie en een aangekleed toermodel...
Als ze de 180kg halen mogen ze bij Yamaha in hun handen knijpen...
Geen idee hoe zwaar dat wegmodel weegt, maar als je ook naar t blok kijkt wat erin hangt.. zou een dry-sump wel prettig zijn.. iig beter te beschermen dan die pukkel die er nu onder hangt..
Ik zet in op een WR450F!!
😛
 
Spionage foto uit Motorrad, al afwijkend van het T7 concept. Volgens mijn dealer(Van Meel Motoren in Made Yamaha Exclusief Dealer) wordt de XT700Z Tenere in het najaar gepresenteerd(EICMA in Milaan) en is dan vanaf begin 2018 leverbaar. Ben benieuwd!?
full
 
Dat rare paarden kleedje laat niet echt zien wat er onder zit. Benieuwd hoeveel hij uiteindelijk lijkt op de concept. Ben tenslotte in 2018 toe aan een nieuwe motor :+
 
Ben ook benieuwd, ik begin toch langzaam na te denken over een vervanger voor mijn 660 dus wie weet... Volgens mij hadden ze hem in de eerste instantie pas aangekondigd voor presentatie eind 2018 en levering begin 2019, dus een jaartje eerder zou mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan