Kawasaki Z1 900 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob.Z1

MF veteraan
12 okt 2009
7.077
20
Huizen
Deel 8 alweer :W
De Kawasaki Z1 900 super 4 altijd op de voorgrond :]
full


Een topic voor de Z1 Z 900 een topic waar wij proberen elkaar te helpen gewoon naar elkaar te luisteren te waarderen tips en noem maar op met elkaar uit te wisselen.
Welkom ook de oude tweetakten, waar alles mee is begonnen.
Heb je een andere klassieke Kawasaki kijk gewoon mee en plaats leuke oude foto's stel vragen of beantwoord vragen.
Hopelijk weer een gezellig nieuw vervolg van deel 7.

Een duidelijke opfrisser over de Z1 geschiedenis.

Geschiedenis Kawasaki Z1 1973

Met dank aan Ton :t
 
Laatst bewerkt:
Kijk de eerste is al binnen :t
Mooie grote foto wel He? _O-
 
Laatst bewerkt:
Rob,laatst bij Nol Bikker zaten we te praten over het rijden van sterrendagen op Zandvoort en dat was toen in de vorige eeuw.
Lang,lang geleden dus.
Heb mijn foto weer gevonden (03-05-1985) maar de Z was toen al niet meer standaard te noemen en ging ik met een 16" chopperband het circuit rond. Gewoon gas geven en we zien wel ! Het was een leuke en leerzame dag op de oude Z1A.

full
 
Ik kijk ook weer mee.

Rob, toen je deel 1 startte geloof ik niet dat je verwacht had nog eens een deel 8 te openen, toch?
 
Rob,laatst bij Nol Bikker zaten we te praten over het rijden van sterrendagen op Zandvoort en dat was toen in de vorige eeuw.
Lang,lang geleden dus.
Heb mijn foto weer gevonden (03-05-1985) maar de Z was toen al niet meer standaard te noemen en ging ik met een 16" chopperband het circuit rond. Gewoon gas geven en we zien wel ! Het was een leuke en leerzame dag op de oude Z1A.

[afbeelding]

Ha Ron, ja klopt en leuk dat je de foto hebt gevonden en welkom in deel 8
Ik heb er ook nog wat foto's van maar niet op een Kawa.
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk ook weer mee.

Rob, toen je deel 1 startte geloof ik niet dat je verwacht had nog eens een deel 8 te openen, toch?


Nee zeker niet, had het idee er zullen wel een paar reacties op komen maar het is succesvol gebleken :t
Dank ook weer voor het verzorgen meekijken en beheren/reageren. :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is nog maar net begonnen, maar wat mij betreft gaan wij met een noodgang naar het as voorjaar.
full

Franz Schermer op de 1973 Kawasaki Z900 (Z1)
 
Laatst bewerkt:
Ha Mathh, jou project ook al weer wat verder?

Ik neem aan dat je de z1r bedoelt?
Het turboprojekt staat helaas in de hold. De via Ebay voor veel geld aangeschafte turbokit blijkt een samenraapsel te zijn van meerdere modellen waaronder cb750 turbo (kleiner en niet geschikt voor de Z1) en einduitlaat. De collector en overdrukklep zijn verzaagd en aangepast en passen ook niet meer. Ik zou opnieuw kunnen lassen ware het niet dat alles met brons is gelast en daar kan ik niets meer mee. De eigenaar is nu op zoek naar andere delen maar weinig kans. Als de collector nu op een cb750 past kunnen we hem als een kit voor die fiets verkopen, maar dat weet ik niet. Anders wordt het een duur grapje voor hem.

Op de foto lijkt het of alles past maar helaas past het net niet allemaal ...

full
 
Laatst bewerkt:
Mathh, dat is een nare bevinding zeg zie het dan maar weer te slijten zeg.
 
Ik neem aan dat je de z1r bedoelt?
Het turboprojekt staat helaas in de hold. De via Ebay voor veel geld aangeschafte turbokit blijkt een samenraapsel te zijn van meerdere modellen waaronder cb750 turbo (kleiner en niet geschikt voor de Z1) en einduitlaat. De collector en overdrukklep zijn verzaagd en aangepast en passen ook niet meer. Ik zou opnieuw kunnen lassen ware het niet dat alles met brons is gelast en daar kan ik niets meer mee. De eigenaar is nu op zoek naar andere delen maar weinig kans. Als de collector nu op een cb750 past kunnen we hem als een kit voor die fiets verkopen, maar dat weet ik niet. Anders wordt het een duur grapje voor hem.

Op de foto lijkt het of alles past maar helaas past het net niet allemaal ...

[afbeelding]

Voor een paar Dollars heb je een nieuwe komplete set.
Nu die brulboei het daar voor het zeggen krijgt zal de Dollar snel gaan zakken _O-

Mr Turbo | Turbo Systems, Kawasaki KZ
 
Voor een paar Dollars heb je een nieuwe komplete set.
Nu die brulboei het daar voor het zeggen krijgt zal de Dollar snel gaan zakken _O-

Mr Turbo | Turbo Systems, Kawasaki KZ

Daar heb ik al contact mee gehad. Alleen de nieuwere designs zijn nog te krijgen, de oude onderdelen worden niet meer nagemaakt (" zelfs niet voor veel geld") ;)
En die oude collectors zijn echt ( niet efficient maar) veel mooier ...
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik al contact mee gehad. Alleen de nieuwere designs zijn nog te krijgen, de oude onderdelen worden niet meer nagemaakt (" zelfs niet voor veel geld") ;)
En die oude collectors zijn echt (we niet efficient maar) veel mooier ...


Past het inlaatspruitstuk wel
 
Sfeerpiccie ...

De voorste word rijklaar gemaakt en gaat er dan uit. Eventueel (in)ruil 72-73er Z1 mogelijk ..

full
 
Zonde Mathh, heb je er geen plek voor in huis? een mooie vaste plek als decoratief en gespreksonderwerp.
 
Daar heb ik al contact mee gehad. Alleen de nieuwere designs zijn nog te krijgen, de oude onderdelen worden niet meer nagemaakt (" zelfs niet voor veel geld") ;)
En die oude collectors zijn echt ( niet efficient maar) veel mooier ...

Volgens hun site wordt het dan een Garrett turbo en geen Rajay. Paul Ritzen heeft nog zo'n oud systeem, maar die zit al op een motor gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan