Kawasaki Z1 900 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van die 1ste grafiek is de rode lijn het beste, maar nog niet goed genoeg.
Bij welke grafiek (afstelling) hoort nu dat hoge verbruik?
 
De laatste grafiek is de laatste, maar hij verbruikte bij alle 3 de grafieken.
Het blok is van een ZX1100UT, en er zitten Keihin race 33 achter gemonteerd.
Ook verbruikt het blok wel wat olie, dus dat zal ook wel niet mee helpen.
Hij verbrand vaak bougie van cilinder 1, terwijl cilinder 3 te heet wordt, te zien aan uitlaat bocht.
Door deze carburateurs zal hij wel iets meer verbruiken, maar met 150 km op een tank, is het niet prettig rijden.
Bij lagere toeren wil hij niet regelmatig rijden, maar dat zal wel door de carburateurs komen, heb ik vaker gelezen.
Roden No Limits ben ik een keer langs geweest, maar is toch wel erg ver van mijn huis.
Dus als ik daar heen rij, is hij kokend heet, kan je hem dan nog wel afstellen.
Ook het in voorraad hebben van sproeiers,hoofd sproeier, lucht sproeier, schijnt nogal moeilijk te zijn bij de diverse motor afstel zaken.
Het gehannes met sproeiers, omdat ze niks in voorraad hebben, klungelen ze op de bestaande sproeiers maar verder.
Bij de 2 run hadden ze er mikuni sproeiers ingezet, met van die verlopen, maar daar ook gebrek aan diverse mikuni sproeiers, en hij reed af en toe als een krant. :?
Als je er dan zo bij staat te kijken met dat gehannes, en geen sproeiers, komt het allemaal zo amateuristisch over. :? ;( :W
 
De laatste grafiek is de laatste, maar hij verbruikte bij alle 3 de grafieken.
Het blok is van een ZX1100UT, en er zitten Keihin race 33 achter gemonteerd.
Ook verbruikt het blok wel wat olie, dus dat zal ook wel niet mee helpen.
Hij verbrand vaak bougie van cilinder 1, terwijl cilinder 3 te heet wordt, te zien aan uitlaat bocht.
Door deze carburateurs zal hij wel iets meer verbruiken, maar met 150 km op een tank, is het niet prettig rijden.
Bij lagere toeren wil hij niet regelmatig rijden, maar dat zal wel door de carburateurs komen, heb ik vaker gelezen.
Roden No Limits ben ik een keer langs geweest, maar is toch wel erg ver van mijn huis.
Dus als ik daar heen rij, is hij kokend heet, kan je hem dan nog wel afstellen.
Ook het in voorraad hebben van sproeiers,hoofd sproeier, lucht sproeier, schijnt nogal moeilijk te zijn bij de diverse motor afstel zaken.
Het gehannes met sproeiers, omdat ze niks in voorraad hebben, klungelen ze op de bestaande sproeiers maar verder.
Bij de 2 run hadden ze er mikuni sproeiers ingezet, met van die verlopen, maar daar ook gebrek aan diverse mikuni sproeiers, en hij reed af en toe als een krant. :?
Als je er dan zo bij staat te kijken met dat gehannes, en geen sproeiers, komt het allemaal zo amateuristisch over. :? ;( :W

Voordat je met afstellen begint, moet eerst de basis in orde zijn.
Goed afstellen kan veel tijd kosten. Zowel bij mijn Z1400 als ZRX1200 is de motor per cilinder afgesteld. Dus de A/F ratio is per cilinder gemeten. Dat kost nog meer tijd, maar dan weet je zeker dat het goed is.
 
Voordat je met afstellen begint, moet eerst de basis in orde zijn.
Goed afstellen kan veel tijd kosten. Zowel bij mijn Z1400 als ZRX1200 is de motor per cilinder afgesteld. Dus de A/F ratio is per cilinder gemeten. Dat kost nog meer tijd, maar dan weet je zeker dat het goed is.

Het maakt mij niet uit hoe ze het afstellen, als het maar goed gebeurd.
Normaal weet je ongeveer hoeveel het kosten gaat, dus ga je heen, als je het er voor over heb.
Nu ben ik al meer dan 300 euro kwijt, en resultaat je kan er mee rijden, maar niet geweldig.
Soms denk ik van, dat ik een gewoon stelletje standaard carburateurs zou moeten scoren.
Echter is het ooit een injectie blok geweest, dus dan is dat weer het probleem. -O-
 
Het maakt mij niet uit hoe ze het afstellen, als het maar goed gebeurd.
Normaal weet je ongeveer hoeveel het kosten gaat, dus ga je heen, als je het er voor over heb.
Nu ben ik al meer dan 300 euro kwijt, en resultaat je kan er mee rijden, maar niet geweldig.
Soms denk ik van, dat ik een gewoon stelletje standaard carburateurs zou moeten scoren.
Echter is het ooit een injectie blok geweest, dus dan is dat weer het probleem. -O-

Ik zou er voorlopig een setje opzetten van een Z1000J, Z1000R, Z1100R. Gewoon CV carbjes.

Met even zoeken moet zoiets voor normaal geld te vinden zijn, revisie setjes erin en voiorlopig genieten.

Zo´n setje Keihin CR33 staat leuk op de plank, zijn erg mooi maar voor zover ik weet zeer lastig af te stellen.

Misschien vindt je bij Sudco in Amerika een basisinstelling voor de CR33 icm Kawasaki (GP)Z1100
 
Zit net te zoeken ook in amerka, van een KZ1000P (police) maar ook de andere modellen.
Er is op dit moment niet veel te vinden.
Heb één set gevonden maar kost ook nog ff $ 275......... :?

Jaartje of twee geleden vondt je ze overal voor om en nabij de 100Euro :/
 
Roden No Limits ben ik een keer langs geweest, maar is toch wel erg ver van mijn huis.
Dus als ik daar heen rij, is hij kokend heet, kan je hem dan nog wel afstellen.
;( :W

dit soort zaken oplossen kan best tijdrovend zijn..dus wellicht kun je hem daar achterlaten dan...
met Peter is goed te overleggen en hij zal je echt niet belazeren...
Ook heeft ie veel spul voor deze ouwe hokken nog wel liggen .....

overigens,ik zou bij die van jou beginnen met de standaard zaken (klepspeling/compressie/synchroon check en ontsteking)
dan pas op een bank en de afr uitvlooien....
de hele wereld rijd met die keihins en dan zou het niet beter kunnen als op jou uitdraaien???
dat wil er bij mij niet in.... :N

een ander setje gebruikte carbs is ook maar afwachten wat je krijgt....zeker met cv-s
kapotte membramen en of uitgesleten schuiven....tikt ook lekker aan.....

als je echt zat bent van die keihins wil ik ze wel van je overnemen... :Y
 
Ik zou er voorlopig een setje opzetten van een Z1000J, Z1000R, Z1100R. Gewoon CV carbjes.

Met even zoeken moet zoiets voor normaal geld te vinden zijn, revisie setjes erin en voiorlopig genieten.

Zo´n setje Keihin CR33 staat leuk op de plank, zijn erg mooi maar voor zover ik weet zeer lastig af te stellen.

Misschien vindt je bij Sudco in Amerika een basisinstelling voor de CR33 icm Kawasaki (GP)Z1100

inderdaad aanschaf enkele 100en euros en dan nog reviseren... _O- _O- _O-

de membraam alleen doet al 30 euro..

Gasschieber-Membrane KAWASAKI Z1000J, Bj. 81-82, Vergaser-Membrane Librane; NEU | eBay

en dan de rest nog en alles maal 4.....dat worden gouden carburateurs dan... _O- _O-
 
inderdaad aanschaf enkele 100en euros en dan nog reviseren... _O- _O- _O-

de membraam alleen doet al 30 euro..

Gasschieber-Membrane KAWASAKI Z1000J, Bj. 81-82, Vergaser-Membrane Librane; NEU | eBay

en dan de rest nog en alles maal 4.....dat worden gouden carburateurs dan... _O- _O-

Tja maar wat moet je anders?

Die CR33 ers wil ik ook wel op de plank hebben............

Zien er SUPER uit maar verder heb je er niets aan op een Kawa :N

Op sommige Honda´s werken ze prima maar op een Kawa heb ik niet echt positieve berichten gelezen/gehoord :/
 
eigenlijk zijn ze een beetje te groot....

om nou te roepen dat ze op een kawa niet werken maar op een honda wel gaat mij te ver....
leg mij dan maar uit wat het bepalende verschil is????
ik zie niet waarom je een setje keihins niet fatsoenlijk afgesteld krijgt op een kawa...
als ik een set keihins kan scoren voor een redelijke prijs gaat het wel door....
liever echter wat kleiner....31mm is eigenlijk wel max en haast liever nog iets kleiner...
het punt is dat de flow van dit soort carbs veel beter is dan standaard carbs met dezelfde doorlaat.
je hebt dus gauw te grote te pakken wat de venturi snelheid drukt wat er dan weer voor zorgt dat het ding in deellast haast niet meer af te stellen is.

een beetje als een holley 750 dubbel pomper op een chevy 350 smallblock...
en je wilt niet weten hoe vaak je dat tegenkomt....
gewoon niet meer af te stellen...enkel bij vollast loopt ie als een speer...alles daar beneden is shit....
groter is niet altijd beter (tenzij het over tieten gaat _O- maar goed ik dwaal af weer....
 
Tja maar wat moet je anders?

Die CR33 ers wil ik ook wel op de plank hebben............

Zien er SUPER uit maar verder heb je er niets aan op een Kawa :N

Op sommige Honda´s werken ze prima maar op een Kawa heb ik niet echt positieve berichten gelezen/gehoord :/

Ik heb zelf geen ervaring met de Keihin CR's, maar wel met de Mikuni RS'en. Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n Keihin CR33 niet af te stellen is op een Kawa. Op een standaard Kawa heeft 't inderdaad weinig zin.
 
Laatst bewerkt:
het op zich laten staan van mijn motor, heb ik geen problemen mee.
Echter, het is pak weg 340km heen en weer, en dat moet je dus 2x doen.
Moet het al met de auto met aanhanger, anders kom ik niet meer thuis. _O-
Het mooiste zou zijn gewoon op 1 dag, wel best om 5.00 opstaan.
Ook wil je natuurlijk op een knappe dag heen rijden, dus moet je meer zomers plannen.
En dan hebben ze het meestal druk.
Aangezien de motor redelijk loopt nu, dus kwa afstelling zou het wel moeten lukken, ook met deze carburateurs.
Een veel betere afstelling zou wenselijk zijn, vanwege het hogere benzine verbruik.
Geloof best dat het olie verbruik, er ook wel mee te maken heeft, vanwege de grote rookpluimen uit uitlaat.
Reviseren zou dus eigenlijk het beste zijn, maar daar heb ik slechte ervaringen mee.
Ooit is laten doen bij Oomen motors in Amstelveen, kosten mij toen 2400 gulden.
Na rustig ingereden te hebben, hadden we een ritje Duitsland gepland.
In Duitsland aangekomen, 1,5 liter olie gehaald, vanwege geen oliepijl meer. -O-
Toen verhaal gehaald bij Oomen motors, wat bleek, de zuigers waren aangeleverd zonder zuigerveren, en hadden ze er een paar andere opgezet. :( :(


Maar goed, wat zou het tegenwoordig zo`n beetje gaan kosten, opboren / honen / wiseco`s en kop-revisie. :W :W
 
Het maakt mij niet uit hoe ze het afstellen, als het maar goed gebeurd.
Normaal weet je ongeveer hoeveel het kosten gaat, dus ga je heen, als je het er voor over heb.
Nu ben ik al meer dan 300 euro kwijt, en resultaat je kan er mee rijden, maar niet geweldig.
Soms denk ik van, dat ik een gewoon stelletje standaard carburateurs zou moeten scoren.
Echter is het ooit een injectie blok geweest, dus dan is dat weer het probleem. -O-

Mijn 1100ut loopt best goed op een setje van een kawa1000rx, 1 op 16 geen probleem, zijn ook goed betaalbaar, heb vorig jaar nog een setje erbij gekocht voor 50 euro, je moet dan wel de onderlinge afstand aanpassen, maar dat is best te doen.
full
 
Mijn 1100ut loopt best goed op een setje van een kawa1000rx, 1 op 16 geen probleem, zijn ook goed betaalbaar, heb vorig jaar nog een setje erbij gekocht voor 50 euro, je moet dan wel de onderlinge afstand aanpassen, maar dat is best te doen.
[afbeelding]
Kijk dat zijn ze 1-16, dat is niet verkeerd. *O* [Wil ik ook.]
Maar waarom de injectie vervangen van de zx1100ut, die liepen altijd al als een kogel. _O-
Weet je toevallig van welk type, grote of bouwjaar. *O* :W
 
Laatst bewerkt:
Tja toen ik de motor kocht, een jaar of 6 terug, was ie nog origineel, op de injectie na dan, er zal vermoedelijk toch iets mee geweest zijn, misschien de computer of i.d., de vorige eigenaar wist mij te vertellen dat de carburateurs van de 1000rx kwamen, verder heb ik er weinig info over, maar deze carburateurs (keihin) zaten denk ik op meer kawa's destijds, bv. gpz900, dus zal nog makkelijk aan te komen zijn. :W
 
eigenlijk zijn ze een beetje te groot....

om nou te roepen dat ze op een kawa niet werken maar op een honda wel gaat mij te ver....
leg mij dan maar uit wat het bepalende verschil is????
ik zie niet waarom je een setje keihins niet fatsoenlijk afgesteld krijgt op een kawa...
als ik een set keihins kan scoren voor een redelijke prijs gaat het wel door....
liever echter wat kleiner....31mm is eigenlijk wel max en haast liever nog iets kleiner...
het punt is dat de flow van dit soort carbs veel beter is dan standaard carbs met dezelfde doorlaat.
je hebt dus gauw te grote te pakken wat de venturi snelheid drukt wat er dan weer voor zorgt dat het ding in deellast haast niet meer af te stellen is.

een beetje als een holley 750 dubbel pomper op een chevy 350 smallblock...
en je wilt niet weten hoe vaak je dat tegenkomt....
gewoon niet meer af te stellen...enkel bij vollast loopt ie als een speer...alles daar beneden is shit....
groter is niet altijd beter (tenzij het over tieten gaat _O- maar goed ik dwaal af weer....

Had dat alleen geschreven omdat ik geen standaard Honda ken met Mikuni´s.
Keihin lijkt de huisleverancier van Honda........
 
Setje van de 1000RX aanpassen lijkt mij niet zo makkelijk.
De 1000RX heeft net als de 900R een nokkenasaandrijving aan de rechter buitenkant ipv tussen cilinder #2 en #3. :N
 
Setje van de 1000RX aanpassen lijkt mij niet zo makkelijk.
De 1000RX heeft net als de 900R een nokkenasaandrijving aan de rechter buitenkant ipv tussen cilinder #2 en #3. :N

Idd, er zal best wel wat werk in zitten, ze moeten even los van het frame, en dan goed uitgelijnd worden, frame zal aangepast moeten worden. Ik had het geluk dat het bij die van mij al gedaan was, maar daar staat tegenover dat de aanschaf geen drol kost....
 
Idd, er zal best wel wat werk in zitten, ze moeten even los van het frame, en dan goed uitgelijnd worden, frame zal aangepast moeten worden. Ik had het geluk dat het bij die van mij al gedaan was, maar daar staat tegenover dat de aanschaf geen drol kost....

Lijkt mij zonder problemen niet te doen :N
Maar je hebt wel een heel mooie schoorsteen op je UTtje :9
 
Maar goed, wat zou het tegenwoordig zo`n beetje gaan kosten, opboren / honen / wiseco`s en kop-revisie. :W :W

de kit voor mijn (oud type z1000) kostte 530 eurie,
het boren was 160
de kop is een dingetje...
ik heb een APE setje geleiders gekocht (80 euro???)
een setje nieuwe kleppen (120 euro???)
de geleiders zijn erin geperst mbv een revisie bedrijf hier,geen idee meer wat ik betaald heb bij thijs....hij heeft de kop ook gevlakt...en de zitting licht gefatsoeneerd....
het ken zo wel maar de kleppen zijn redelijk ingekort...mischien dat ik er nog eens grotere in doe maar eerst trap ik hem erop gewoon...
het werk verder doe ikzelf,dat scheelt natuurlijk in de centen...
enkel zaken als boren en vlakken besteed ik uit...
de geleiders heeft thijs gedaan omdat die een mooi oven heeft om de kop te verwarmen...koud onder de pers op het werk durfde ik niet aan....
al met al kost het wel geld natuurlijk (afhankelijk van hoeveel jezelf kunt) maar deze ouwe hokken zijn zowiezo al bodemloze putten wat dat aangaat....
rondrijden met rookwolken wil ik echter ook niet dus dan zul je moeten betalen...
dus swinters doe ik wat en net als ik er schijtziek van ben wordt het zomer en gaat ik lekker rijden op de cbr....uiteindelijk komt ie dan vanzelf eens klaar...... ;)
 
carbs van een bandit 1200 worden ook wel gebruikt....
verschil in breedte is gering....een paar mm.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan