Kawasaki Z1 900 Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, het einde van een toch weer vruchtbare zondag.
De voor en achter naaf even door de straal cabine, dat ging vanwege de vorst niet zo geweldig.
de lucht die bevroor elke keer (straalkast staat niet verwarmd), maar het is acceptabel geworden.
full
 
De randen waar de spaken in komen even licht over de polijst schijf gehaald,
het is voor het makkelijk schoonmaken en niet omdat het super moet glimmen
full

full
 
De voor naaf na het stralen even de braampjes van de gaten waar de spaken doorheen komen afgevijld.
en deze is gereed voor de coater.
Later de lagers en het busje er maar in zetten.
full
 
De randen waar de spaken in komen even licht over de polijst schijf gehaald,
het is voor het makkelijk schoonmaken en niet omdat het super moet glimmen[afbeelding]
[afbeelding]

Hi Ton,

Ik heb de laatste tijd voor mijn baas z´n oude CBtjes veel naven schoongemaakt en heb dat dan in de draaibank gedaan met "scotch" doekjes.
Dan worden ze eigenlijk te mooi maar als je ze dan nog een keer met de hand met een nieuw scotch doekje doet, een beetje zoals het er origineel uit zag, is het perfect :Y
 
Even voor Math,

Ik ga het zelfde ritueel als met de carburateurs eerdaags proberen met het Z650 blok.
Eerst maar eens de klepdeksel en maak daar dan before/after foto´s van.

Met die carb´s ging echt super, een bakje met 1,5 liter heet water en drie eetlepels citroenzuurkorrels (te koop bij de Spar), je gooit de carb erin en binnen 5 minuten komen de luchtbellen naar boven, dacht eerst dat ik ´m er niet goed ingedaan had en er nog ergens lucht zou zitten. Heb ´m gedraaid zodat er geen lucht meer in kon zitten en er kwamen weer luchtbellen.
Het water werdt steeds donkerder van kleur en de carb werdt steeds schoener.
Na een goeie 20 minuten het deel er uit gehaald en na ruim afspoelen nog een uur in schoon water laten rusten. Als nieuw :}
 
Bodemplaat voor de Japan Racer gerepareerd. Rotte zijstukken aan de voorkant vervangen, scheuren dichtgelast...

full
 
Dit was het meeste werk, nieuwe haakjes maken om de overtrek vast te zetten. 30 stuks pfffff....

full
 
Laatst bewerkt:
allemaal nog druk zie ik... :Y ...mooi....bij mij ligt de boel al weer een paar weken stil.. -O-
ik wil het frame hier thuis afmaken en dus ben je dan een invertertje nodig...
nu is mij bekend dat zo n ding op 220v met een standaard automaat een randgevalletje wordt zeker omdat hier alle groepen een beetje lullig verdeeld zitten (lees;er zit nog meer op).
dus dan wil je een dedicated groep met een trage automaat maar is je kast al vol... |(
dus dan bel je een maatje electricien die ff komt kijken voor een uitbreiding kast maar dan blijkt dat deze groepenkast zwaar verouderd is en bovendien de aardlek schakelaar naar de k*tter is en er geen aardpen is maar aarde via de leidingen enz enz...en voor je het weet zit je aan een nieuwe kast met extra groep en blablabla ....maar goed dat is nu voor elkaar....
nu nog iets aan die sfeer verlichting in de schuur en op zolder doen in de vorm van 6k led buizen en ff met de cbr aan de gang ( want ik ruik het voorjaar :Y ) en dan kunnen we weer verder (hoop ik) _O- _O-
 
Met het oog op het komende voorjaar maar vast uit de USA overgevlogen..........
Kan ik mij wel weer vertonen....

Groen geel, beetje het idee van een 1973 kawa model :t

full
 
Laatst bewerkt:
Haal ik de remschoenen er uit, en wat denk je dat er uit komt.
de remschoenen die er van nieuw af aan in zitten, code 48-5-24
Dit is een andere code als jullie gewend zijn, maar deze inkt gedrukte
codes staan in de deksels van het motorblok en ook op de remschoenen.
deze zijn van 24-mei 1973
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan