Motor olie lampje

Jazszper91

Rookie
11 nov 2016
10
0
Goedenmiddag!

Ik ben nieuw hier, zal me even snel voorstellen;

Mijn naam is jasper, en sinds een kleine 3 weken in het bezit van het mooie motorrijbewijs! Direct daarna een gsrx600 gekocht.... Laat die lente maar komen!

Vandaag eindelijk vrij en mooi weer, super! Stukje gaan rijden met een maat van me, kleine 100 km, op de terug weg een vriend opgepikt en achter op mee genomen. Klein boodschapje gedaan onderweg. Vriend ging weer achterop zitten, ik start de motor blijft het motor olie lampje branden, schakel hem toch naar zn 1 motor valt uit, dit 3 keer achter elkaar. Toen mijn passagier afgestapt was en ik het nog maals probeerde bleef de motor wel aan in zn 1 en ging het lampje uit. Verdere rit was geen enkel probleem, wat kan dit zijn?

Jasper
 
het zou kunnen dat je de zijstandaard uit had staan toen hij uitviel.
dan stapt hij af , zit je weer op de motor, klap je uit automatisme de standaard in en is het weer goed.

en welkom op motor-forum :)
 
Ging daar niet, en moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet hoe het moet...

Je weet gewoon niet hoe het moet, dat bedoel je te zeggen.


Hoe moeilijker je het maakt, hoe moeilijker het voor anderen word om een fatsoenlijk antwoord te geven.

Geen aanval hoor :)

Als motorrijder zul je net even iets meer/beter moeten weten hoe eea werkt dan als automobilist. Olie pijlen is daar 1 belangrijke van. Zoek een bijbehorende handleiding of vraag het hier, zelden dat een vraag geen antwoord krijgt en zeker niet zulke vrij eenvoudige vragen :)
 
Het lampje bij een GSXR kan ook gaan branden vanwege FI. Fault indication.

Er gaat dat iets mis tijdens de "check". een sensor die niet wilt. Een klep in de uitlaat die niet wilt, etc. etc.


Je zal deze dan moeten uitlezen of laten uitlezen.

Gezien je het kijkglaasje voor de olie nog niet hebt gevonden vraag ik mij af of je zin hebt te gaan uitzoeken hoe je dat zelf kan doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan