Honda PCX 125/150 deel 5

3500 is niks voor een PCX. Dan moet ie praktisch in nieuwstaat zijn. Succes

thx en normaal ook in matzwart dus voor mij de ideale kleur dan.... efkes geld tellen dan en hopelijk alles in orde...model 2015 is laatste model zeker met grote wijziging
 
Ja. Led verlichting. 12v aansluiting in opbergvakje links voor. 8liter tank. Klokje op het dashboard.
 
Inderdaad, zeker succes. Ik heb er achteraf spijt van dat ik ook niet eentje met net de kop eraf gekocht heb, maar een nieuwe. Bespaart je toch wat eurootjes.

3500 km is niets inderdaad. keertje olie verversen en gaan.

Ik zit na ruim een jaar al fluitend op 19.000 km.
 
Is aftellen... Mag na 1900 gaan... Hopelijk zit ik er met mijn 1m93 en toch wa kilootjes er makkelijk op... Is vooral voor woon en werkverkeer 45km per dag
 
Doet tie t ook nog best hoor :Y ik was 105 kg toen ik m had
 
Die heb ik al regelmatig achterop gehad ;)
Geen probleem voor de PCX. Zeker met het oog op woon-werkverkeer.
 
Ik doe 4 x id week 90 km per dag, dus 45 mooi afstandje. Ben zelf slechts 70 kg met 1,87.

Nou en t is 19:00 geweest dus je zal vast aant tuffen zijn.
 
Voila heb de pcx gekocht... Kort baantje gereden en best ok... Is matzwart... Denk niet dat er noodknipperlichten opzaten... Boordcomputer niet opgelet
Verder als nieuw... Banden ook maar geen michelin
 
Voila heb de pcx gekocht... Kort baantje gereden en best ok... Is matzwart... Denk niet dat er noodknipperlichten opzaten... Boordcomputer niet opgelet
Verder als nieuw... Banden ook maar geen michelin

Gefeliciteerd! *O*

Is het een 125 of een 150?
Ik rijd nu al meer dan 9000 km met de originele bandjes en ze vallen niet tegen. Het is vaak emotie bij banden.
Maar binnenkort bij een beurt laat ik er wel Michelin Citygrips opzetten.
 
Heel veel plezier gewenst met de PCX.

Had je speciale redenen om voor de PCX te kiezen?
 
Heel veel plezier gewenst met de PCX.

Had je speciale redenen om voor de PCX te kiezen?

tja de prijs en toch vrij recent...verder zeker dit forum dus populair te noemen

nu efkes kijken voor eventueel hoger ruitje en onderhoudsschema

best blij en toch 3000 euro minder dan forza....
 
Gefeliciteerd, veel plezier ermee!

Ja dat is wel een nadeel dat je in NL zelfs een motorrijbewijs voor 125cc moet hebben. (heb zelf 150cc, maar wel zwaar rijbewijs, kan ik wel zwaarder rijden als ik dat wil)

Als, helaas, ervaringsdeskundige wil ik je wel adviseren om de standaard banden te vervangen, (of je moet alleen met droog weer rijden)

Ik ben eigenwijs en dacht, dat onderuit gaan zal mij niet gebeuren, maar dus wel gebeurd. De standaard banden zijn levensgevaarlijk in de regen of met koudere omstandigheden.

Ik heb er nu Heidenau K66 onder zitten, die bevallen prima, heb je ook in winterband versie.
Zo reed ik vanmorgen met nat wegdek, maar dan blijft ie prima op zijn plaats en kan je moeiteloos over witte strepen of teervlakken rijden zonder dat ie zoekerig gedrag gaat vertonen.
 
Ik ben het wel met je eens qua banden.
De originele zijn prima met warm en droog weer maar worden gevaarlijk met regen en gladheid.

Ik heb er een tijdje mee gereden en zolang je rustig rijdt gaat het prima maar sportief rijden lukt in niet natte omstandigheden. Verder heb je dus weinig marge om uitwijkmanoeuvres te maken.

Ik betaal zo'n 60 euro voor citygrips inclusief montage (op losse velg).
Daar hoef je het echt niet voor te laten..

Met de citygrips heb ik zelfs in een hoosbui flink het gas erop.
 
Laatst bewerkt:
Kga eens offerte vragen voor andere banden... Hoeveel druk steken jullie voor en achter...
Mag hem straks halen en wil dit wel op orde hebben
 
Motor horizontaal op de middenbok.
Peilstokje uitdraaien en goed schoonmaken.
Peilstokje erin steken zonder erin te schroeven.
Peilstokje eruit halen en aflezen.

Schoonmaken op witte doek/papier. Heldere olie=goed. Verkleurde olie = binnenkort vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan