Honda PCX 125/150 deel 5

Schermpje overgenomen van Appieollo en gemonteerd op mijn PCX

[afbeelding]

[afbeelding]


en AppieOllo heeft nu zelf :

full



en binnenkort komt daar een topkoffer op en moet er nog wat aan de kleuren worden gedaan ;-)

Zodra dat klaar is, komt er een nieuwe foto :]
 
Mooie kleurstelling hoor! Erg strak.


Van de week rolde mijn garagepoort dicht toen ik er achteruit onderdoor rolde met de pcx. Dat was het einde van mijn half-hoge givi scherm..

Met een ferme klap versplinterde het in 5 stukken en kon ik met een half schermpje naar mijn werk...

Heb alweer een nieuwe onderweg want gelukkig zijn ze 'maar' 55 euro maar het is toch zonde..
 
Dit was mijn vorige pcx een 125 van 2011 met 27000 km op de teller ingeruild.

full



en zo wil ik mijn huidige gaan aanpassen ( photoshop ) en daarvoor zoek ik ook nog een velglint met goudkleur. Weet iemand waar je die voordelig kan krijgen ??

full



De topkoffer van de 125 komt er ook nog op en ga ik mat grijs maken met het spoilertje dan weer in goudkleur :t
 
Laatst bewerkt:
full

Hallo Alle. Einige tijd geleden mijn twee oldtimers verkocht. ( cb500F '73 en een CB 900F '79) Toen een Grande Retro scooter gehad, heb afgelopen week toch weer een Honda gekocht. Een PCX 125 2011 met 1326 Km op de teller en met nieuwe City grip banden.Bij mooi weer rond rijden in de omgeving. Nu wil ik een scherm plaatsen (niet z'n hoge).

Waar kan in deze bekijken en kopen en welke merk is dan het beste. mooiste is en smokey kleur. Ik woon in zuid-west brabant.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Hallo Alle. Einige tijd geleden mijn twee oldtimers verkocht. ( cb500F '73 en een CB 900F '79) Toen een Grande Retro scooter gehad, heb afgelopen week toch weer een Honda gekocht. Een PCX 125 2011 met 1326 Km op de teller en met nieuwe City grip banden.Bij mooi weer rond rijden in de omgeving. Nu wil ik een scherm plaatsen (niet z'n hoge).

Waar kan in deze bekijken en kopen en welke merk is dan het beste. mooiste is en smokey kleur. Ik woon in zuid-west brabant.




hoi, kijk ff bij www.rad.eu , gratis thuis. denk wel om de juiste leeftijd ! heb die van mij net verkocht....
 
en AppieOllo heeft nu zelf :

[afbeelding]


en binnenkort komt daar een topkoffer op en moet er nog wat aan de kleuren worden gedaan ;-)

Zodra dat klaar is, komt er een nieuwe foto :]


Heb dezelfde kleur, vind dat nog steeds de mooiste uitvoering. (mooi grijs is niet lelijk, dus ga zelf niets aan de kleuren doen.)

Ben ook nog op zoek naar een topkoffer, benieuwd waar jij hem (voordelig) gaat halen. Via RAD? of een andere aanbieder?
 
[afbeelding]
Hallo Alle. Einige tijd geleden mijn twee oldtimers verkocht. ( cb500F '73 en een CB 900F '79) Toen een Grande Retro scooter gehad, heb afgelopen week toch weer een Honda gekocht. Een PCX 125 2011 met 1326 Km op de teller en met nieuwe City grip banden.Bij mooi weer rond rijden in de omgeving. Nu wil ik een scherm plaatsen (niet z'n hoge).

Waar kan in deze bekijken en kopen en welke merk is dan het beste. mooiste is en smokey kleur. Ik woon in zuid-west brabant.


GIVI Verhoogd transparant windscher

Deze moet je hebben. voor bouwjaar 2011
 
Is wel een heeeeel hooooog scherm. Ik heb een maatje kleiner en komt qua hoogte gelijk met de bovenzijde van de spiegels. Verder lijken de handen beter beschut te zijn.
Kijk je over of door het scherm?
 
Laatst bewerkt:
Heb dezelfde kleur, vind dat nog steeds de mooiste uitvoering. (mooi grijs is niet lelijk, dus ga zelf niets aan de kleuren doen.)

Ben ook nog op zoek naar een topkoffer, benieuwd waar jij hem (voordelig) gaat halen. Via RAD? of een andere aanbieder?


Ik haal geen nieuwe topkoffer, maar ga mijn topkoffer die op de zwarte pcx 125 zat op mijn nieuwe pcx zetten. Zwart wordt mat grijs en moet ik eerst nog spuiten dus .

Dat spuiten doe ik met plasti dip ( gebruik ik ook voor de scooter onderdelen die nog een kleurtje moeten hebben.)

Mocht de nieuwe kleur niet bevallen, dan trek ik het er zo weer af en heb ik de originele kleur weer terug ;-)
 
Is wel een heeeeel hooooog scherm. Ik heb een maatje kleiner en komt qua hoogte gelijk met de bovenzijde van de spiegels. Verder lijken de handen beter beschut te zijn.
Kijk je over of door het scherm?

Ik (1.87) kijk er wel overheen, dat is soms handig met regen.
Van mij zou hij nog wel iets hoger mogen, maar om er nu nog een opzetstuk op te zetten gaat wat ver. Is het scherm ook niet stevig genoeg voor denk ik.

Ik rij in de stad en file, tot 70 km/u, vaak met vizier omhoog (systeemhelm) dan is het scherm ideaal.

Met harde wind wil hij soms wel wat klapperen. Maargoed dat is dan ook omdat ik door weer en wind rij, dus als je meer een plezier rijder bent heb je daar minder last van (ga je met windkracht 7 a 8 niet rijden)

Maar mij houd het schermpje goed uit de wind en ook regen. (met lange stukken wind tegen, provinciale polderwegen, duik ik vaak wat naar voren om beschermd te zitten. Dat is wel een verschil met het lagere scherm, die neemt alleen de borstdruk weg, maar bied verder veel minder windbescherming, had ik tevens veel last van turbulentie rondom de helm.

Handen zitten idd goed beschut (vangen misschien nog maar een kwart van de normale hoeveelheid wind, zonder scherm)

Het is echt heel persoonlijk, al hebben de meesten op het forum een lager scherm.
 
Hoi,

Voorveren (2012 125 eSP JF28) zijn vanwege slecht wegdek (België) niet alles en maken bij remmen een piepend/krakend geluid (5500 Km).

Iemand ervaring met YSS 238MM PD FORK VALVES, al dan niet i.c.m. zwaarde olie (20W) ?
 
Zaterdag 1 april 2017 de riem vervangen, deze was geplaatst in 2014 bij 36d km.
Stand is nu 69d km, dus zit er 33d km op. Zo ziet de riem er dan uit:
full

De riem begint al wat te rafelen:
full

Breedte oude riem:
full

Breedte nieuwe riem:
full

De variodeksel begint al aardig te oxideren:
full


Zo ziet de malossi vario met de 10.5gr rollers er van binnen uit na 33d km:
full

Aanzicht buitenkant:
full


Zo zag deze er als nieuw uit:
full


Heb nu zwaardere rollers geplaatst, 15gr.
Maakt de motor bij lagere snelheden minder toeren, zal dan iets minder snel optrekken.
full

full


Volgende zaterdag klus is olie verversen, nieuwe luchtfilter, bougie en het vervangen van de koppelomvormer. Het achterwiel maakt namelijk een schurend geluid.
Bij het vervangen van de riem viel het mij op dat het schurende geluid verdween na verwijdering koppelomvormer. De lagers in de koppelomvormer zijn blijkbaar versleten.
Ik waag mij maar niet aan het vervangen van de naaldlagers. Heb een nieuwe compleet vooraf gemonteerde koppelomvormer set in Duitsland besteld voor 70 Euro.
De schoenen van de koppeling zien er trouwens nog goed uit na 69d km, ze kunnen nog wel 70d km mee.:
full

In het koppelingshuis, lijkt op een trommelrem, zie je wel wat groeven, mogelijk is dat de oorzaak dat het aangrijpen van de koppeling soms wat schokkerig gebeurt:
full
 
Bedankt voor het delen. Je hebt er flink wat kilometers op gezet, goed om te zien dat alles blijft functioneren ondanks de kilometerstand.

Gebruik je iets zoals een varioblokkeersleutel? Ik heb een setje sliders van dr pulley besteld maar twijfel nog hoe en wanneer ik die ga plaatsen. Ik heb geen luchtsleutel o.i.d.

Lekker weer trouwens nu voor de PCX. Mijn CBR is nu echt werkeloos geworden. Het bochtenwerk met de PCX is zo veel leuker..
 
Heel leerzaam de post van Rhedvr. Ik heb nu een idee hoelang de riem meegaat.
Ook de vario slijt dus enigzins.
 
Mooi werk. Thanks voor de uitleg! Heb je hem nu maar preventief vervangen? Dacht dat je ooit een keer gepost had dat je snaar onderweg geknapt was.
Moet zeggen, wel lef hoor dat je zolang met die riem durft te rijden, mijne heeft nu 13.000 gelopen, laat m denk ik met 20.000 vervangen (althans m'n monteur zei dat hij al begon te slijten, maar weet dat de riem wel iets kan hebben. Weliswaar hoeft de riem pas bij 24d vervangen te worden, dan zou ik alleen daarvoor een extra beurtje moeten doen.
 
Die riem gaat dus wel een tijdje mee.
Ik zit nu op 19000 km maar denk er toch over om wat aandrijfcomponenten te vervangen. Ik heb er bij 4000 km drPulley sliders in gezet. Ging toen van 108 naar 118 km/hr topsnelheid (op de teller). Sinds een tijdje ben ik echter weer terug op 108 km/hr. Ik denk dat de riem af is. Dan maar eens kijken naar een complete drPulley set of misschien een Malosi.
Eerst maar eens even teruglezen in deel 2 en 3 wat ook al weer de voordelen en nadelen van de verschillende merken waren.
 
~
In het koppelingshuis, lijkt op een trommelrem, zie je wel wat groeven, mogelijk is dat de oorzaak dat het aangrijpen van de koppeling soms wat schokkerig gebeurt:


Ik moet zeggen dat bij mij de koppeling ook wat hakkerig is, nadat de koppeling afgeschuind was door de dealer is het wel minder geworden, maar niet helemaal weg. Maar bij jou is de km stand natuurlijk behoorlijk hoger.
Denk dat Rhedvr zo'n beetje de hoogst bij ons bekende km stand heeft?
 
Deze week op de PCX een moment van wederzijds respect beleefd met een heer op een dikke bordeaux-rode Honda Goldwing.

Ik wist direct hoe hij zich moest voelen.. de trots, het gevoel één te zijn met de machine, te leven in het moment, dezelfde zon, bijna evenveel pk's..

We groetten elkaar als motorrijders onder elkaar en gingen onze eigen weg.

Voor het eerst in 3000 fantastische kilometers op mijn nieuwe PCX voelde ik de kloof tussen motorscooterrijders en 'èchte motorrijders' een stukje kleiner worden..
 
Deze week op de PCX een moment van wederzijds respect beleefd met een heer op een dikke bordeaux-rode Honda Goldwing.

Ik wist direct hoe hij zich moest voelen.. de trots, het gevoel één te zijn met de machine, te leven in het moment, dezelfde zon, bijna evenveel pk's..

We groetten elkaar als motorrijders onder elkaar en gingen onze eigen weg.

Voor het eerst in 3000 fantastische kilometers op mijn nieuwe PCX voelde ik de kloof tussen motorscooterrijders en 'èchte motorrijders' een stukje kleiner worden..


Zonnesteek opgelopen? _O- _O-
 
Moet zeggen dat ik meestal wel gegroet wordt onderweg door de andere woon-werk hoppers met een textielpak ;)
De lerenpakken boys op hun Ducati met brulpijp, die alleen met mooi weer rijden, voelen zich daar doorgaans niet toe in staat. Misschien ook omdat ze teveel voorover op hun stuur moeten hangen;)
Oja en dan nog 1 eigenwijze motorscooterrijder die het ook steeds vertikt om te zwaaien.

Werd vanmorgen weer toe geseind door een koekblikker die waarschijnlijk dacht dat ik met groot licht reed, dus goed zichtbaar die koplampen (mooi breed ook, wat hem net iets meer smoel geeft, waardoor je van voren soms denkt dat de PCX groter lijkt dan dat hij is)

Ff getankt voor deze week á €10 en weer heel de week rijden:)
 
Het motormanagement-lampje (oranje) blijft branden. PCX 150 2014.

Vorige week reed ik de snelweg op, begon het motormanagement-lampje te branden.
Direct gestopt. Motor uit. Opnieuw starten, storing weg. Rustig naar huis gereden, niks aan de hand.

Vandaag rijd ik met +/- 90 op de provinciale weg, zie ik in mijn ooghoek het lampje knipperen.
Gestopt, motor uit, opnieuw gestart, lampje blijft branden. Rustig naar huis gereden, motor uit, opnieuw gestart, storing weg.

Iemand enig idee?
Heeft de PCX een OBD2 aansluiting?(diagnose)

Blokje loopt prima. Geen oververhitting. Olie en koelvloeistofpeil in orde.
 
Kun je even opzoeken vlak bij je accu.


Meest rechtse stekker op screenshot van elektrisch schema:
DLC staat voor Data Link Connector
X9zAQM.png




Het gaat om die Rode stekker met 4 draden
eKEJNb.png


Mvg.Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan