Functie rubberen strip op windscherm?

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Hallo allemaal,

Ik heb voor mijn FZS600 uit 2002 een MRA Vario Touring windscherm besteld en hij zit er op :) Nou kwam ik na het monteren erachter dat er nog een rubberen of siliconen strip in de doos zat (uit enthousiasme was me dat even ontgaan). Ik kan deze er nog opzetten, dat is het punt niet. Maar kan iemand mij vertellen wat de voordelen zijn van zo'n strip op je windscherm? Of juist de nadelen? Las ergens dat dit juist voor meer turbulentie zorgde? Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Reacties zijn welkom :Y

Hier wat fotootjes. Foto's van de strip heb ik op het moment niet, liggen thuis namelijk.
De schoonheidsprijs wint die niet, maar wel lekker voor de winter, ook omdat deze doorzichtig is in tegenstelling tot mijn oude zwarte scherm. Oude schroefjes waren van plastic en twee daarvan waren afgebroken. Hoop prutswerk om ze te verwijderen en sommige waren ook dolgedraaid, vandaar dat er nu RVS-schroeven inzitten. Vind het wel verfrissend en stoer staan als ik eerlijk ben. :)


EmB23ZF.jpg


XYZcKXy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie beun schroeven zitten erin.. die tref je anders nooit op een motor aan. :+ :t

beun
de beun zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [bøn] Verbuigingen: beun|en (meerv.) 1) iemand die voor weinig geld klussen verricht en slecht werk aflevert

Weinig geld zeker, 3,20 voor een zakje. Maar het ziet er toch best netjes uit :9


:^

En de plastic schroefjes zijn er om af te breken zodat je evengoed niet de rest van je scherm in je hals hebt. Met de plastic schroefjes knalt je hele scherm er uit, ipv te splinteren/scheuren.

Laten we maar hopen dat dat niet gebeurt dan, want die plastic rotdingen gaan er niet weer in. Kosten bovendien 2 euro per schroef bij de dealer :o
 
beun
de beun zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [bøn] Verbuigingen: beun|en (meerv.) 1) iemand die voor weinig geld klussen verricht en slecht werk aflevert

Weinig geld zeker, 3,20 voor een zakje. Maar het ziet er toch best netjes uit :9

Laten we maar hopen dat dat niet gebeurt dan, want die plastic rotdingen gaan er niet weer in. Kosten bovendien 2 euro per schroef bij de dealer :o
Zitten er geen well nuts onder? :)
 
Reden dat ik die plastic schroeven er niet in wil omdat ze simpelweg kwetsbaar zijn. Bovendien als je in een ongeluk terecht komt waarbij je windscherm in scherven barst moet de botsing zo hard zijn geweest dat je het waarschijnlijk toch niet kan navertellen, met of zonder die plastic dingen. Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik dat graag.
 
Reden dat ik die plastic schroeven er niet in wil omdat ze simpelweg kwetsbaar zijn.
daarom zitten ze erin B|
Bovendien als je in een ongeluk terecht komt waarbij je windscherm in scherven barst moet de botsing zo hard zijn geweest dat je het waarschijnlijk toch niet kan navertellen, met of zonder die plastic dingen. Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik dat graag.
stel, je windscherm barst niet, maar je strottenhoofd B|
 
Bovendien als je in een ongeluk terecht komt waarbij je windscherm in scherven barst moet de botsing zo hard zijn geweest dat je het waarschijnlijk toch niet kan navertellen, met of zonder die plastic dingen.

zeg eens eerlijk : gij hebt nog niet veel mee gemaakt met de moto hè ? ik ben al 23 (of was het nu 24 ? :X ) ) keer op mijn bakkes gegaan en heb toch al wel wat ervaring op dat gebied. Ben er zelfs al in geslaagd een scherm te verneuken zonder op mijn bakkes te gaan O-)
 
Reden dat ik die plastic schroeven er niet in wil omdat ze simpelweg kwetsbaar zijn. Bovendien als je in een ongeluk terecht komt waarbij je windscherm in scherven barst moet de botsing zo hard zijn geweest dat je het waarschijnlijk toch niet kan navertellen, met of zonder die plastic dingen. Als iemand een beter alternatief heeft hoor ik dat graag.
Dit gaat echt niet op...ruim 2 jaar geleden tegen een afslaande auto gereden.
Impactsnelheid pakweg 30 km/u.
Met deze toch beperkte snelheid vloog ik echt over het stuur, om op de motorkap te landen.
Als ik een hoge ruit gehad zou hebben was ik daar echt hard tegenaan gegaan, en dan zou ik blij geweest zijn als die ruit met betrekkelijk weinig energie losgeschoten zou zijn....
 
Je kunt je er links- of rechtsom proberen uit te praten maar ik denk als je verstandig bent en eerlijk naar jezelf ,dat de enige juiste actie is om de rvs schroeven te vervangen door de originele plastic ,om alle voorgenoemde redenen en vooral dus voor jezelluf..

Groet,Auke.
 
Ik zie nergens platkopschroeven

full



Wel alle sleufjes netjes in 1 lijn

:Y

Maar BMW heeft het dan blijkbaar niet zo op de crashveiligheid van zijn berijders, of was dat anno toen niet van belang. Mijn motor was bij aankoop voorzien van een origineel schermpje zonder zo'n rubberstrip en bevestigd met met RVS boutjes. Ja, hij zat toen in de showroom scheef.
bmw-r-1150-r-abs-1051933_8_zpswyyxqbdb.jpg


Nou heb ik het wel verwijderd en rijd gewoon zonder scherm.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan