Gipro DS gear indicator h01 past niet op mijn Hornet 2007?

tommylee

MF veteraan
12 nov 2003
2.279
21
Dag,

Ik heb een gipro ds gear indicator honda h01 gekocht. Deze zat op een cbr600rr 2004.
Op internet staat overal dat deze ook op mijn honda Hornet pc41 2007 - 2011 zal moeten passen.
Tot mijn verbazing past de stekker niet, ik heb een 6 punts stekker en de gear indicator heeft er 4!? Iemand een idee wat hier mis is? En eventueel hoe op te lossen?

Alvast mijn dank voor jullie reacties!
 
Foto stekker Hornet
full
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat past inderdaad niet. Je had een DS moeten hebben voor het 2007+ model.

Het is niet zo ingewikkeld, het ding heeft 3 draden, +, - en een signaal draad. Pak je werkplaatshandboek er bij, zoek achterin de draad diagram op en sluit de bende aan. Zelf ook gedaan (voor een powercommander). Uit mijn hoofd was het signaal draad roze/groen, maar pin me er niet op vast. Zelf heb ik hem weggepakt aan de linker kant, onder het zadel (grote stekker zit daar). Kost iets meer moeite, maar niet bijzonder ingewikkeld.

Geen idee hoe die dingen heten, maar heb zelf een soort T-klemmen gebruikt die door de buitenmantel snijden van bestaand draad, waar je vervolgens weer wat in plugt. Dat werkte prima, en na het verwijderen (motor origineel verkocht) was het koper nog gewoon heel. Netjes weer ge-taped en klaar.
 
Daanzzzzz schreef op 15 november 2016 @ 21:58

Geen idee hoe die dingen heten, maar heb zelf een soort T-klemmen gebruikt die door de buitenmantel snijden van bestaand draad, waar je vervolgens weer wat in plugt. Dat werkte prima, en na het verwijderen (motor origineel verkocht) was het koper nog gewoon heel. Netjes weer ge-taped en klaar.

Jan jaap zou zeggen: "jij doet niet meer mee"
 
:^

Skotch blokjes :r

Mensen die die dingen gebruiken mogen de rest van hun leven niet eens zonder vergunning een motorkap openen. :t

Blij dat ik wel gewoon aan m'n motor mag blijven knutselen van je :+ Ik begrijp wat je zegt, maar je kent mij niet en je lult maar wat (in dit geval). Prima verder, het is een forum en je mening mag je delen.
 
Blij dat ik wel gewoon aan m'n motor mag blijven knutselen van je :+ Ik begrijp wat je zegt, maar je kent mij niet en je lult maar wat (in dit geval). Prima verder, het is een forum en je mening mag je delen.

Het is geen mening maar een feit dat deze verbindingen storing gevoelig zijn. Juist geplaatst (juiste maat, goed aangeknepen etc) in een vochtvrije omgeving/ruimte gaat het heel lang goed.
Maar op een motorfiets zijn die ruimtes eigenlijk niet aanwezig. Leuk voor de eigenaar die na een paar jaar z'n fiets verkoopt. Nog een Jaar later doorgerotte draden, bedrading inwendig zwaar geoxideerd waardoor reparatie op die plek niet meer mogelijk is. Vocht wat Door de draad heen kruipt en in (van buiten) waterdichte connectoren komt die compleet oxideren. Ja dat soort problemen kom je dan als pro tegen. Durf dan nog maar eens te beweren dat het een prima verbinding is...
 
Verkeerde stekker te pakken? zat er een rood dopje op?
Want een 6 polige stekker (waarvan er 5 daadwerkelijk bedraad zijn) zijn voor een diagnosestekker een beetje vreemd.

Edit: aan je plaatje te zien zit jouw 6 polige connector veel te ver naar achteren. Bij een hornet zou de connector achter het deksel van het luchtfilter (onder het zaden) moeten zitten!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan