Bo Bendsneyder deel 2

Speedweek brengt te vaak geruchten die niet eens in de buurt komen. Nieuws van die site trek ik me nooit veel van aan. Mochten ze wel gelijk hebben, prima dan wacht ik wel op bevestiging van officiele kanalen
 
Dat zou echt perfect zijn. Bo en Luthi bij het 2e KTM team :D

Beter kan niet. :Y

Ik hoop dat Bo zo snel mogelijk de overstap kan maken naar de Moto2. Hij doet erg zijn best en hij doet het gewoon goed. Maar Moto3 is niet zijn klasse, dus waarom lang blijven hangen.

En ik denk dat KTM de overstap naar Triumph wel eens makkelijker zou kunnen maken dan Kalex bijv.
 
Maar Moto3 is niet zijn klasse

Dat moet nog maar blijken? :X

De Red Bull Rookies rijden in feite op Moto3-achtige machines, Bo heeft op hoog competitief niveau nooit iets anders gereden dan dat, toch? Of hij in de Moto2 gaat knallen, of wegzakken zoals met sommige andere Moto3-talenten is gebeurd, dat moeten we nog zien. Ik hoop natuurlijk van ganse harte dat de grote vent op een grotere machine nóg beter uit de verf komt!
 
Kijk, daar heeft Bo wat aan en tevens de kritische kijker: Woordvoerder van KTM bevestigd dat Bo op hun steun kan blijven rekenen volgend seizoen in welke klasse dan ook *O*

Dan weten we dat bij deze en hoeven we daar niet meer over te discussiëren.

Waar had jij het gezien/gelezen?

Tasca Racing gaat in 2018 in zee met Simone Corsi

Echter op zondag kwam er ook een verrassende uitspraak uit de mond van KTM baas Pit Beier. De Oostenrijker sprak openlijk uit dat hij onder de indruk is van de prestatie, houding en inzet van Bendsneyder en dat KTM hem in de toekomst graag wil blijven ondersteunen. Hierop kwam natuurlijk meteen de vraag of dit dan in de Moto3 of in de Moto2 klasse zou zijn. Hierover is nog geen duidelijkheid maar het is een publiek geheim dat KTM komend seizoen, naast het Red Bull KTM Ajo Moto2 team, graag een tweede team in de Moto2 klasse wil gaan voorzien van materiaal. Welk team dat zal zijn is nog niet bekend maar het zou volgens de laatste geruchten een team zijn met een Zwitserse achtergrond waarbij ook de naam van Tom Lüthi veelvuldig wordt genoemd.
 
Dat is dus al gebleken....

En dat ligt niet aan de stuurman/coureur Bo.

Nee ik bedoel, misschien is dit (podiums, vooraan rijden, competitief zijn) wel het beste wat we van Bo gaan zien. Moto2 is net zo goed een wespennest waarin je, als het niet wil vlotten, gemakkelijk buiten de punten rijdt.

Dat bedoel ik niet heel negatief hoor: ik vind dat we deze anderhalf jaar al best wel hebben kunnen genieten van een competitieve Nederlander in de MotoGP. :Y
 
Het is wel erg jammer dat bij een vertrek uit de Moto3 er geen Nederlander is die het gat van Bo kan opvullen.
 
Waar weet ik niet meer..maar heb gelezen dat Molenaar in gesprek is met verschillende teams of sponsors.
Aah op die manier ;)
Dacht dat je misschien ergens iets op had gevangen oid..

Molenaar is natuurlijk druk bezig met e.e.a. maar denk dat het meer gaat om de vraag naar een coureur dan het aanbod van een coureur om het zo maar te zeggen.
Ik hoop op een 2de ktm moto2 team en anders gewoon nog een jaar moto3 bij een goed team
 
Nee ik bedoel, misschien is dit (podiums, vooraan rijden, competitief zijn) wel het beste wat we van Bo gaan zien. Moto2 is net zo goed een wespennest waarin je, als het niet wil vlotten, gemakkelijk buiten de punten rijdt.

Dat bedoel ik niet heel negatief hoor: ik vind dat we deze anderhalf jaar al best wel hebben kunnen genieten van een competitieve Nederlander in de MotoGP. :Y

Ah ok. Tja dan begrijp ik je. Dat je de Moto2 een wespennest vindt kan ik je vinden idd.

Maar ik denk juist dat hij daar beter tot zijn recht komt. Rijden kan hij, en hij is ook geen crasher. Dus als hij in een goed team komt met rustige toch kundige mensen dan zie ik het wel goed komen.
Als hij de tijd maar krijgt, dus een 2jarig contract zou al direct wat rust brengen bijv.
Maar niet met een team als Tasca bijv... :+
 
Het is wel erg jammer dat bij een vertrek uit de Moto3 er geen Nederlander is die het gat van Bo kan opvullen.

Ja dan beseffen we weer hoe schaars talent is en zeker Nederlands talent. En hoe trots we mogen zijn op onze helden als Bo en Michael.
 
Wanneer Bo verder wil, kan hij niet eeuwig in de Moto3 blijven rijden.
Om MotoGP te halen is de snelste weg via de Moto2...

Veel zal afhangen voor welk Moto2 team hij kan rijden.
In een ervaren team wat al jaren in de (sub)top meerijdt, zou ik niet weten waarom Bo in zijn 1e jaar niet in de punten kan rijden.

Maar ja, in een onervaren of onrustig team met niet het juiste materiaal kan het wel eens heel moeilijk worden om je potentie te laten zien.

Uitzonderingen zijn er natuurlijk ook, zoals KTM dit jaar laat zien.
 
Over Big Bo gesproken:
Scott Redding was ook geen kleintje negen jaar geleden. _O-

full

(Eerste GP overwinning)

Of eigenlijk moeten ze die Moto3 machines 25% groter maken. :+
 
Laatst bewerkt:
Zonta wordt wel goed klaargestoomd. We houden het in de gaten!

Die moet er haast wel gaan komen ! Maar je weet het natuurlijk nooit ;)

Volgens mij komt er een aantal jaar later nog een kind van een bekende Nederlandse coureur " in the picture " , om het zo maar te zeggen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan