Titanium boutjes en moeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickGSX

MF veteraan
17 mrt 2013
1.052
2
Lunteren
Ik ben altijd wel gek op leuke dingen op de motor, zo heb ik vorig jaar eens besloten begin van het seizoen het een en ander te vervangen voor Titanium. gezien ik de originele Suzuki Boutjes nog weleens kapot draaide in onder andere de voorvork.

ik kwam natuurlijk eerst op die hele dure site uit met dat veel te dure titanium spul, ik geloof 60 euro voor 4 m10x70 1.25 voor bijvoorbeeld de remklauwen met borg gaatjes. Heb een bedrijfje gevonden die hebben het zeg maar voor de helft.

Heb er vorig jaar veel gekocht en afgelopen week weer het een en ander, denk dat moet ik gewoon even delen. gezien dat bedrijfje het leuk doet, en voor de wedstrijdrijders die moeten borgen geen gezeur met gaatjes in de bouten maken. of kopjes die je kapot draait omdat de boutjes een paar borg gaatjes niet aan kunnen.

Titanium is gewoon vele malen sterker en lichter!

bijvoorbeeld bij Suzuki onder in de voorvork:

tihx1065rGaatjes-M10.jpg


Remklauwen alleen moet je de 70 hebben, staan niet op de site zijn er wel:

tihx1020fr_1.jpg


en ja veel meer leuk spul op :

http://titaniumraceparts.nl


Ik stuur gewoon een Whatsappje en het word netjes en snel geregeld.

Dit moest ik even delen :)
 
Ik ben altijd wel gek op leuke dingen op de motor, zo heb ik vorig jaar eens besloten begin van het seizoen het een en ander te vervangen voor Titanium. gezien ik de originele Suzuki Boutjes nog weleens kapot draaide in onder andere de voorvork.

ik kwam natuurlijk eerst op die hele dure site uit met dat veel te dure titanium spul, ik geloof 60 euro voor 4 m10x70 1.25 voor bijvoorbeeld de remklauwen met borg gaatjes. Heb een bedrijfje gevonden die hebben het zeg maar voor de helft.

Heb er vorig jaar veel gekocht en afgelopen week weer het een en ander, denk dat moet ik gewoon even delen. gezien dat bedrijfje het leuk doet, en voor de wedstrijdrijders die moeten borgen geen gezeur met gaatjes in de bouten maken. of kopjes die je kapot draait omdat de boutjes een paar borg gaatjes niet aan kunnen.

Titanium is gewoon vele malen sterker en lichter!

bijvoorbeeld bij Suzuki onder in de voorvork:

[afbeelding]

Remklauwen alleen moet je de 70 hebben, staan niet op de site zijn er wel:

[afbeelding]

en ja veel meer leuk spul op :

http://titaniumraceparts.nl


Ik stuur gewoon een Whatsappje en het word netjes en snel geregeld.

Dit moest ik even delen :)

Inderdaad mooi spul.
Ik ben me er ook voor aan het oriënteren.
Ik kom echter bij www.titaniumshop.nl iets voordeliger uit.
 
is beetje hetzelfde principe, alleen bij mij komen ze ondertussen het gewoon netjes op mijn werk afgeven en zit in de buurt. Wat ik zeg als ik iets speciaals nodig heb kan ik ze even een appje doen. en meer bestellen een special price:) overigens staan zij ook op de motorbeurs in Utrecht.
 
Uit mijn hoofd weegt een titanium vervanger 60% van de orginele en is het sterker en beter bestand tegen het weer.
Ik heb er zelf ook een aantal in de remmerij gehad, het verschil in gewicht is in de hand duidelijk merkbaar.
 
Moet je nog rekening houden met een ander aanhaal moment voor Ti?
 
wel met het juiste vet monteren, want titanium is wat gevoeliger voor vreten als staal ;)

dan over de treksterkte: de ene stalen bout is de ander niet, daar heb je echt een hele range aan materialen in. een titanium bout zal sterker zijn als een klasse 4.6 of 8.8 bout, maar een 12.9 klasse stalen bout heeft weer een hogere sterkte.

quote:

Titanium bolts
About titanium bolts
Titanium bolts come closest to steel in terms of strength but Ti is 47% lighter.

Note, although Ti bolts can be as strong as mild steel bolts,they are no substitute for high tensile steel bolts. Syntace sell some high quality Ti bolts and here is what they say about high-tensile bolt replacement:

Syntace titanium bolts are no substitute for bolts above 8.8 strength - recognizable through stampings of �10.9� or �12.9� on the screw head. If in doubt you have to assume that titanium bolts are NOT suited for the application to ensure your own safety.
Accordingly, if you need to replace 8.8 strength bolts, then make sure you are using the strongest and best Ti bolts you can get. DO NOT replace 10.9 or 12.9 bolts with Ti. The most common places to find high-tensile bolts on your bicycle will be holding the suspension pivots together.

FAQLoad - Bolt Tuning - replacing heavy steel bolts with titanium, aluminum and carbon fiber
 
Ik ben altijd wel gek op leuke dingen op de motor, zo heb ik vorig jaar eens besloten begin van het seizoen het een en ander te vervangen voor Titanium. gezien ik de originele Suzuki Boutjes nog weleens kapot draaide in onder andere de voorvork.

ik kwam natuurlijk eerst op die hele dure site uit met dat veel te dure titanium spul, ik geloof 60 euro voor 4 m10x70 1.25 voor bijvoorbeeld de remklauwen met borg gaatjes. Heb een bedrijfje gevonden die hebben het zeg maar voor de helft.

Heb er vorig jaar veel gekocht en afgelopen week weer het een en ander, denk dat moet ik gewoon even delen. gezien dat bedrijfje het leuk doet, en voor de wedstrijdrijders die moeten borgen geen gezeur met gaatjes in de bouten maken. of kopjes die je kapot draait omdat de boutjes een paar borg gaatjes niet aan kunnen.

Titanium is gewoon vele malen sterker en lichter!

bijvoorbeeld bij Suzuki onder in de voorvork:

[afbeelding]

Remklauwen alleen moet je de 70 hebben, staan niet op de site zijn er wel:

[afbeelding]

en ja veel meer leuk spul op :

http://titaniumraceparts.nl


Ik stuur gewoon een Whatsappje en het word netjes en snel geregeld.

Dit moest ik even delen :)

Mijn fiets is voor 90% afgemonteerd met titanium,werkelijk bijna alles.Aleen het blok niet verder echt alles.Heb ook zwart titanium,zit DCL coating op.
full

Heb ook nog aardig wat voorraad.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad mooi spul.
Ik ben me er ook voor aan het oriënteren.
Ik kom echter bij www.titaniumshop.nl iets voordeliger uit.

Heb eens een keer bij titaniumshop vandaan maar tis niet allemaal even jofel.Imbussleutels die er niet in passen,M8 bouten waar sleuteltje 10 op gaat,bouten met ring die je eerst af moet draaien omdat die ring echt gigantisch is,vaak slechte afwerking.Maar ja,het is ook China spul.
Meeste heb ik bij Lightech,Pro Bolt of Poggipolini vandaan hoewel Poggipolini echt serieus geld kost.
 
Laatst bewerkt:
Heb eens een keer bij titaniumshop vandaan maar tis niet allemaal even jofel.Imbussleutels die er niet in passen,M8 bouten waar sleuteltje 10 op gaat,bouten met ring die je eerst af moet draaien omdat die ring echt gigantisch is,vaak slechte afwerking.Maar ja,het is ook China spul.
Meeste heb ik bij Lightech,Pro Bolt of Poggipolini vandaan hoewel Poggipolini echt serieus geld kost.

Ik dus bij titanium raceparts, past allemaal perfect moet ik zeggen, ook de imbus kopjes. gebruik vaak wel de taperhead, de normale bolkopjes zijn dan weer niet heel erg fijn!
 
Ik dus bij titanium raceparts, past allemaal perfect moet ik zeggen, ook de imbus kopjes. gebruik vaak wel de taperhead, de normale bolkopjes zijn dan weer niet heel erg fijn!
Bij Titaniumshop een paar bouten gekocht, helaas is de flens veel te groot, ik heb er een mail aangewaagd en kreeg een keurig antwoord dat ze retour konden.
Nu bij Titaniumraceparts besteld, komen morgen binnen!
 
[img=200]https://myalbum.com/photo/5ef1yPSeWiLu/720.jpg[/img]

Links titaniumshop, midden origineel en rechts Titaniumraceparts.

Beide Titanium bedrijven hebben een keurige vlotte afhandeling, gelijke prijzen en reageren snel op berichten!
Ik vind de linker er wel raar uitzien.
In sommige gevallen kan de grotere kop een voordeel zijn.

China:





 
Meen je echt dat je die Goedkope remblokken koopt? en dat Titanium ja zal vast goed zijn, enkel zitten er daar nog geen gaatjes in voor borgen, wat tijdens wedstrijden verplicht is ;)
 
Meen je echt dat je die Goedkope remblokken koopt? en dat Titanium ja zal vast goed zijn, enkel zitten er daar nog geen gaatjes in voor borgen, wat tijdens wedstrijden verplicht is ;)
Die zijn ook wel te vinden, maar je hebt gelijk. ;)
Blokjes zijn voor de achterrem, werken prima en anders zit er genoeg vlees op voor de keuring.
Eigen foto.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan