Aggregaat wil niet lopen op peut

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
6.192
3.768
Amersfoort
Ha People,

Ergens (natuurlijk voor weinig :X ) een aggregaatje opgesnort. Een honda geluidgedempt aggregaatje, altijd handig, een 20 of 2000i, daar kom ik niet uit, lijken exact op elkaar volgens google :P
Nu wil hij echter niet starten. Historie onbekend, dus carb open, gruwelijk smerig. Schoongemaakt, ook de sproeier schoongemaakt. Was zo snel de enige sproeier die ik zag, zou zo'n ding geen hoofd en stationair sproeier hebben? Hoe kan ik nou simpel checken dat hij wel peut krijgt?

Met een beetje remmenreiniger in het luchtfilter loopt hij echt direct, dus ontsteking e.d. is prima.

Wie o wie O-)
 
Dan is het de carb.

Je kunt eea tjekken mbv de bougie, nat en benzinegeur
Dat vermoeden had ik al.
Nog vergeten te melden, peut komt wel aan in de carb, aftappen is peut.
Dus het gaat ergens fout tussen sproeier (open) en inlaatspruitstuk.
Ook kan ik nergens wat vinden qua basisafstelling van deze carb (luchtschroef bijv).
Iemand ervaring met deze aggrgaatjes?

(op gas -> remmenreiniger loopt hij iig mooi, dus heb goede hoop O-) )
 
Wat moet een agg met 2 sproeiers? Ze lopen toch altijd op een vast toerental
:+
er zijn tegenwoordig zat inverter aggregaten en die toeren op als er meer vermogen afgenomen wordt om ze stiller te maken als ze geen vol vermogen hoeven te leveren. en aangezien het een geluid geïsoleerde uitvoering is zou ik het helemaal niet vreemd vinden als het ook een inverter uitvoering is.
 
Je moet er natuurlijk ook geen peut in doen, maar benzine.
Ik denk dat als je er benzine in doet dat hij dan zo direct doet ....


Maar even serieus, ik denk dat de tip van Kibbe goed werkt.
Als de carb zo vervuild was, dan zal er vast nog wel het 1 en ander aan vuil vastzitten. Is het een simpele carburateur?
 
meest bizarre manier ooit om sproeiers proberen open te krijgen :?
in ieder geval kan je daarna je verzopen motor aanpakken :t
:+ There's nothing new in the world... it's just you finding out about it.

Het is echt een prima methode. Baat het niet dan schaadt het niet. Je zult versteld staan hoe vaak dit het probleem oplost. Toen ik nog beroepsmatig bromfietsen repareerde deed ik dit standaard. Als het eenmaal los zit dan is schoonmaken vaak niet meer nodig.
 
Laatst bewerkt:
Tijdje terug ook zoiets gehad, bij mij was het echter een imitatie Honda blok. Carb schoon gemaakt maar bleef alleen maar op de choke lopen als ik die continue op de hand bij regelde. Kleine pruts carb natuurlijk. Tijdje het ding aan de kant gegooid. Toen een keer op aliexpres gezien dat een vervangende carb voor €8 opgestuurd wordt......

Voor dat geld kun je het niet eens schoonmaken ;)

Drie weken later komt de carb binnen en nadat ik hem er op had geschroefd liep het ding weer perfect.

db
 
Tijdje terug ook zoiets gehad, bij mij was het echter een imitatie Honda blok. Carb schoon gemaakt maar bleef alleen maar op de choke lopen als ik die continue op de hand bij regelde. Kleine pruts carb natuurlijk. Tijdje het ding aan de kant gegooid. Toen een keer op aliexpres gezien dat een vervangende carb voor €8 opgestuurd wordt......

Voor dat geld kun je het niet eens schoonmaken ;)

Drie weken later komt de carb binnen en nadat ik hem er op had geschroefd liep het ding weer perfect.

db
Linkje :? Altijd handig om achter de hand te hebben O-)
 
Nou, weer wat verder. Blijkt dat de hoofdsproeier alleen gedemonteerd kan worden met een speciaal tooltje :) Die maar besteld, hopen dat wanneer die binnen is en de sproeier schoon dat t mormel lopen wil :X

full
 
ergens zeg je... ik zag laatst zon ding "ergens" voorbij komen.. het ding was toen gauw weer weg, want het was duidelijk te zien dat het een neppert betrof, en meneer deze als echt probeerde te verkopen... misschien heb jij 'm?
 
Terug
Bovenaan Onderaan