de MoHawk

guntherrex

MF veteraan
Donateur
8 jun 2009
8.347
2.830
IJmuiden
Hallo allen!

Ik heb onlangs een mooie basis voor een klusproject gekocht. De basis is een honda hawk gt met een aangepast subframe om een ducati monster achterkant te kunnen plaatsen. De standaard tank is vervangen voor een CBR tank (denk ik) wat een stukje forser oogt dan de standaard minitank.



meeste werk zal cosmetisch zijn. Voorlopig wil ik het motor- en rijwielgedeelte standaard houden, hoewel de schokbreker waarschijnlijk wel aan vervanging toe is.

Heb meteen een paar vragen voor de experts :) :
- ik wil de zij- en klepdeksels met krimplak gaan spuiten, leek mij het beste om deze eerst te stralen om de oxidelagen eraf te krijgen en de lak goed te laten hechten. is dat noodzakelijk?
- zelfde met de uitlaatdemper (en misschien bochten): eerst stralen dan spuiten? verf lijkt me niet goed pakken op gepolijste delen
 
Ha zo,n brommertje heb ik ook ooit eens gehad de Hawk GT.
Vond het toen een mooi modelletje ik had een rode.
Volgens mij kan je de deksels gewoon ff schuren en dan in de krimlak.
Succes ben benieuwd wat het gaat worden. :Y :Y
 
zeker leuke fietsjes, ook om aan te werken. Carburateurs even uit elkaar gehaald, maar daar was maar weinig op aan te merken :)

Ik heb een hekel aan schuren dus denk dat het stralen wordt :P
 
Dit lijkt mij gewoon een ntv tank. Succes! Zijn leuke motoren.
 
Hallo allen!

Ik heb onlangs een mooie basis voor een klusproject gekocht. De basis is een honda hawk gt met een aangepast subframe om een ducati monster achterkant te kunnen plaatsen. De standaard tank is vervangen voor een CBR tank (denk ik) wat een stukje forser oogt dan de standaard minitank.

[~[url="http://i708.photobucket.com/albums/ww88/guntherrex/Mohawk/174559ec-3e18-4ec1-8d94-18a541b1b4a4_zpseplunfqn.jpg"]afbeelding~][/URL]

meeste werk zal cosmetisch zijn. Voorlopig wil ik het motor- en rijwielgedeelte standaard houden, hoewel de schokbreker waarschijnlijk wel aan vervanging toe is.

Heb meteen een paar vragen voor de experts :) :
- ik wil de zij- en klepdeksels met krimplak gaan spuiten, leek mij het beste om deze eerst te stralen om de oxidelagen eraf te krijgen en de lak goed te laten hechten. is dat noodzakelijk?
- zelfde met de uitlaatdemper (en misschien bochten): eerst stralen dan spuiten? verf lijkt me niet goed pakken op gepolijste delen

He geen kawa als basis gebruikt...
 
Laatst bewerkt:
Gisteren weer even een uurtje of twee kunnen werken. Vrij veel corrosie en viezigheid, zoals te verwachten :) swingarm heeft wel een schoonmaakje nodig, schokbreker heeft z'n beste tijd wel gehad.

voorste tandwiel en drijfas lijken prima te zijn, ketting is wel toe aan vervanging!

radiateur en thermostaat losgehaald, dat was nog even prutsen. Uiteindelijk was het goed te doen toen de radiateur eraf was... volgende keer begin ik daarmee :P

nu heb ik zat ruimte om de kleppendeksels eraf te halen. De chromen koelleidingen zitten muurvast, hopelijk ploppen die er wel uit als de kleppendeksels eraf zijn. Meteen maar even op zoek naar wat nieuwe rubbers hiervoor.


volgende keer meer horror plaatjes :P
 
toch weer even verder gesloopt/gekuist.




helaas geen dop groot genoeg om de achteras los te halen... kreng zit ook goed vast. maar eens even shoppen voor wat krachtgereedschap. zat 25 jaar meuk om me mee te vermaken vandaag :P

klepmechanisme ziet er goed uit, uitlaatbouten namen wat aluminium mee... hopelijk zit er nog genoed draad in voor montage straks :)

 
even een uurtje of twee slopen...

subframe passagiersbeugels eraf


statordeksel eraf

koppelingsdeksel eraf

eerste afgebroken boutje :(



Bijna klaar met wat ik wil strippen... alleen nog gereedschap regelen voor de moer achter zodat ik de reactiestang van de remklauw eraf kan halen :]
 
Ik heb destijds bij mijn hawk de achterremklauw onder de achterbrug gemonteerd
Dat maakt hem wat cleaner (eigen mening) en dan oogt het enkelzijdige achterbrug ook van de kettingzijde mooi.
Moet je wel een andere ankerplaat (laten) maken. Ook de originele remklauw moet je aanpassen om het aan de onderzijde te monteren.

Zie foto's in het oude verkooptopic.
Honda Hawk RC31 Streetfighter, 746cc met tuning
 
die mod heb ik wel eens gezien ja. Maar dit is meer een budget verbouwing, geen budget voor een freesklusje op dit moment vrees ik :)Hoewel... ligt eraan hoe lang ik nog bezig ben :P
 
eerste china-spulletjes zijn binnen!



Lijkt allemaal compleet en funcioneel... time will tell :P
 
Koplampje heb ik ook!

Werkt goed, je moet alleen de standaard H4 lamp METEEN WEGGOOIEN! Dat ding smelt letterlijk weg. Tevens een extra-tin-soldeer-druppeltje op het hechtpunt leggen want dit is echt fragiel.

Maar verders is het allemaal prima haha
 
Top! was ik wel van plan ja, meestal niet geweldige lampjes in deze dingen :) bedankt voor de tip!
 
Ah! mijn Hawkje wordt vertroeteld! Ik ben blij om te zien hoe je mijn opgestarte project met liefde aanpakt Erik!

Mocht je nog een andere achterbrug nodig hebben. Ik heb er nog een liggen. Is een beetje zwart gespoten, maar hij is nog wel goed.

De tank is overigens inderdaad van een NTV. 18 liter inhoud, dus voorlopig hoef je niet te stoppen.

Succes!
 
Goed bezig Stefan!

Jaja, probeer er wel wat moois van te maken natuurlijk :) Achterbrug heb ik inmiddels redelijk schoon gekregen, dus die laat ik er voorlopig inzitten. lagering voelde ook nog wel goed aan. Schokbreker wordt tzt wel vervangen als de financiën het toelaten :+

18 liter is een hele verbetering over het mini-tankje van de hawk :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan