Ninja zx6 1995 carburateur probleem

rylix

Rookie
12 jul 2016
7
0
Beste motor forum leden

Ik heb 2 maanden geleden een kawasaki ninja zx6r uit 1995 gekocht

Ik starte hem vandaag en zag tot mijn verdriet veel benzine lekken

Het komt uit de plekken waar de pijltjes zijn getekend
20161117_183242.jpg


Nu heb ik op internet dit plaatje gevonden en waar ik die onderdelen zou kunnen bestellen
kawasaki-zx600f1-ninja-zx6r-1995-usa-california-canada-carburetor_bigkae0228e1611_1e98.gif


Nu kosten de onderdelen 40 euro plus dan extra pakkingen

Bij de garage zijden ze dat dit minimaal 500 euro ging kosten omdat alles opnieuw afgesteld moest worden?

Zelf lijkt me dit sterk want je haal niks uit de carburateur uit elkaar dus warom moet er iets overnieuw afgesteld worden?

Nu is mijn vraag of iemand weet of het moeilijk is dit zelf te doen? Ik heb sleutel ervaring en anders hulp van 2 auto monteurs tot mijn beschikking en een garage

heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg

Mike
 
Je moet de juiste maat ringen hebben, vinden, kopen.
Dat kan bij het bedrijf waar het plaatje van is.
Kan ook bij bedrijven die erg goed zijn in veel verschillende ringen leveren.
Let er dan op dat je benzinebestendige koopt. En in de juiste maat.

Carbs moeten er af, los van elkaar, ringen vervangen, weer terug. En dan ff synchroniseren.

Typisch werk dat een autmobielmonteur niet kan. Maar wie weet, met gezond verstand en rustig werken kun je ook ver komen hoor :)
 
Je zou ook voorlopig wat benzinebestendige sealant om de kunststof doorvoerpijpjes kunnen smeren waar het lekt.
En met groot onderhoud de O-ringetjes vervangen. Maar dan loop je wel het risico dat het onderweg gaat lekken en blijft lekken :(
 
bedankt voor de reacties, ik heb ook nog een oom met veel sleutel ervaring die had het er over dat ik inderdaad de carbs moest synchroniseren en dat hij dat vroeger vaak heeft gedaan dus wel zou willen helpen

hij zij dat hij ook nog een vacuem setje had liggen dus dat zou mooi zijn.

dus ik ga het zelf proberen (met hulp :P)
zijn er nog mensen die tips hebben waar ik op moet letten?

@boevie ik heb mijn rijbewijs nog niet dus er zit niet zoveel haast bij. ik mag dinsdag afrijden dus hopelijk haal ik het :)
 
Ja, je moet de carbs van elkaar scheiden, en dan vliegen de veertjes in het rond. Dus foto's maken en de garage opruimen, dan kun je de veertjes weervinden.

Ik moest ooit iets uit elkaar halen met ook allemaal veertjes erin die konden wegspringen.
Heb toen een tentje gemaakt van een wit laken en met een looplamp in het tentje de boel uit elkaar gehaald _O-
 
Als je de carbs weer samengebouwd hebt, zou je eerst op de werkbank de carbs handmatig synchroon kunnen stellen.
1 carb is niet verstelbaar, en die is het ijkpunt. Bijv een klein boortje van de goeie dikte onder de gasklep schuiven. en de andere 3 gelijk stellen met dit boortje.

Maar dit hoeft niet persé, je kunt hem ook alleen achteraf ingebouwd synchroon stellen.
 
Als je de carbs weer samengebouwd hebt, zou je eerst op de werkbank de carbs handmatig synchroon kunnen stellen.
Nee, want je komt niet aan de stelschroeven. Lekker afblijven dus tot je de meter eraan hebt.
1 carb is niet verstelbaar, en die is het ijkpunt. Bijv een klein boortje van de goeie dikte onder de gasklep schuiven. en de andere 3 gelijk stellen met dit boortje.
Je stelt het verschil af, niet elke klep los. Er zit er dus geneen vast.
Maar dit hoeft niet persé, je kunt hem ook alleen achteraf ingebouwd synchroon stellen.

:Y
 
Je stelt het verschil af, niet elke klep los. Er zit er dus geneen vast.

1 hangt direkt "vast" aan het mechanisme waar de gaskabel(s) aan zitten, de andere(n) via een regelbare verbinding.

daarom spreek ik ook steeds over een vaste/basis carbu. want eigenlijk regel je de "regelbare" zo bij, dat er dezelfde onderdruk is als bij de "vaste", en nooit omgekeerd.
 
Als je de carbs weer samengebouwd hebt, zou je eerst op de werkbank de carbs handmatig synchroon kunnen stellen.
1 carb is niet verstelbaar, en die is het ijkpunt. Bijv een klein boortje van de goeie dikte onder de gasklep schuiven. en de andere 3 gelijk stellen met dit boortje.

Maar dit hoeft niet persé, je kunt hem ook alleen achteraf ingebouwd synchroon stellen.
Deze manier is voldoende om de motor weer 'rijdbaar' te maken. Komt aardig dicht in de buurt.
Om het goed te krijgen ontkom je niet aan synchroniseren...
 
Laatst bewerkt:
1 hangt direkt "vast" aan het mechanisme waar de gaskabel(s) aan zitten, de andere(n) via een regelbare verbinding.

daarom spreek ik ook steeds over een vaste/basis carbu. want eigenlijk regel je de "regelbare" zo bij, dat er dezelfde onderdruk is als bij de "vaste", en nooit omgekeerd.

Klopt, maar er zit geen schroef oid op waar je niet aan mag zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan