welke superbike jaren 90?

fly boy

Die hard MF'er
1 dec 2004
599
0
Na enkele jaren zonder circuitmoto, nu op zoek naar een nieuwe...

Rij momenteel met een r1100s, en dit gaat ook, maar zoek toch iets anders...

Ik heb interesse in

gsxr srad of k1-4

zx7r

ducati?

ben aan de grote kant, dus liever geen r6 toestanden.
Heb op een R1 2002-2003 gereden, eerste injectie dacht ik... en mocht ik niet weggedaan hebben.
Mooie lineaire moto, waarmee ik redelijk snel kon rondgaan.

Hou niet zo van giftige fietsen, liever voorspelbaar en hard door de bocht/vroeg op het gas.

Daarom dacht ik dus aan een 750

De ZX7R vind ik persoonlijk een van de mooiste... maar aan de zware kant. Tegenwoordig worden er veel onderdelen van vervangen door zx10 onderdelen, om het gewicht naar beneden te krijgen....

heeft iemand hier ervaring mee?
 
full
:9~ was/is regelmatig te bewonderen op circuit zolder

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met de srad 750 (1998 injectie) en de Y-K3 motoren op het circuit,waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de srad vanwege de zithouding(je zit er meer in,en dat gaf mij een vertrouwd gevoel.(de voorremmen(6 zuigers tokico) vragen wel regelmatig onderhoud
De 2002 daar in tegen is nog lichter en met zijn 140 pk retesnel :P

Sussec met je keuze/zoeken :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker voor een motor uit 2000 of later gaan, tenzij er ook een stukje nostalgie meespeelt. Alles uit de jaren 90 is toch aardig gedateerd, ontwikkelingen zijn daarna heel snel gegaan.
 
nostalgie speelt idd een beetje mee...

De zx7 zoals hierboven afgebeeld is een van de mooiste superbikes gemaakt, vind ik...


@downsider

welke wielen zitten er hier in? lijken me niet de originele...

vork van rsv/ducati?

eigenlijk heb ik idd stiekem de voorkeur voor een zx7...
Ben er al naar eentje gaan kijken, maar stond nog met de standaard wielen en vork erin... de vork heb ik helemaal niets op tegen, hoewel de achterbrug loodzwaar blijkt te zijn... maar wielen zouden blijkbaar een groot verschil geven in rijgedrag. Deze is nieuw opgebouw en zou 130 awpk hebben...

Weet ook een gsxr 750 k1 staan, met ohlins achteraan, en ohlins binnenwerk... volledig al circuitklaar.. testrijden is natuurlijk moeilijk met motoren zonder inschrijving...

Srad injectie trouwens ook gevonden.. met wp achterveer en binnenwerk.


zx7 en k1 staan piekfijn in orde... en te blinken en dat zegt meestal al iets over de staat van onderhoud.

de srad is netjes onderhouden, maar niet op hetzelfde niveau als de andere
 
staat in Engeland, maar netjes

anderen staan in belgie en nederland, maar kan geen foto's doorsturen...
 
Dan duidelijk de zx7r, veel leuker dan vanaf 2000 spul waar iedereen al mee rond rijd
 
yzf heeft een slechte reputatie van olieboot te zijn, en vragen blijkbaar veel onderhoud....

bevestigd door de persoon die je motorblok gaat doen :=)
 
yzf heeft een slechte reputatie van olieboot te zijn, en vragen blijkbaar veel onderhoud....

bevestigd door de persoon die je motorblok gaat doen :=)
Verbruiken slokje olie ja maar voor de rest gewoon betrouwbare blokken, onderhoud standaard Japanse 4 takt lijkt mij?
 
De link naar de advertentie....

Ben gaan kijken naar de moto :)

Heb hem dus in real life kunnen aanschouwen... en is op een paar scheurtjes in de polyester als nieuw.

Prof opgebouwd, kortom in orde.

Voorlopig niet overeengekomen qua prijs....

andere wielen insteken, eventueel andere achterbrug en klaar...

zo rijden kan ook natuurlijk...

de zx7r nr 22 van hierboven zit als vraagprijs ongeveer op hetzelfde bedrag... met zx10r wielen, achterbrug....

maar zoals gezegd, kawa van de advertentie van Hans zeer in orde.
 
nostalgie speelt idd een beetje mee...

De zx7 zoals hierboven afgebeeld is een van de mooiste superbikes gemaakt, vind ik...


@downsider

welke wielen zitten er hier in? lijken me niet de originele...

vork van rsv/ducati?


eigenlijk heb ik idd stiekem de voorkeur voor een zx7...
Ben er al naar eentje gaan kijken, maar stond nog met de standaard wielen en vork erin... de vork heb ik helemaal niets op tegen, hoewel de achterbrug loodzwaar blijkt te zijn... maar wielen zouden blijkbaar een groot verschil geven in rijgedrag. Deze is nieuw opgebouw en zou 130 awpk hebben...

Weet ook een gsxr 750 k1 staan, met ohlins achteraan, en ohlins binnenwerk... volledig al circuitklaar.. testrijden is natuurlijk moeilijk met motoren zonder inschrijving...

Srad injectie trouwens ook gevonden.. met wp achterveer en binnenwerk.


zx7 en k1 staan piekfijn in orde... en te blinken en dat zegt meestal al iets over de staat van onderhoud.

de srad is netjes onderhouden, maar niet op hetzelfde niveau als de andere

Ik ken de motor niet,maar liep er regelmatig langs,toen dit kiekje genomen.
Wat ik weet/zag ohlins voorvork,brembo monoblocks remmerij voor,en kijk eens naar het subframe :o ,alles aan gedaan om gewicht te besparen. :]
 
Grappig. Ik speelde onlangs met een soortgelijke gedachte. Heb wat onderzoek gedaan naar het aanschaffen van een SRAD 750 (injectie model) en die circuit klaar maken. Eventueel een voorvork van een K4 er in en andere remerij (omdat het kan). Nu toch weer een beetje van dat pad afgedwaald en aan het kijken naar een regulier motor.

Kwam deze toen ook tegen. Heel gaaf en snel ding.Kost ook wat (4800 pond)
$_86.JPG


$_86.JPG
 
Laatst bewerkt:
idd ook tegengekomen

4000 pond voor enkel de moto.... boven het budget :+
 
wederom zx10 vork, wielen en achterbrug.... moet zijn dat dit een hele upgrade is...

Heb geen haast, maar tegen het nieuwe seizoen zou er eentje in de garage mogen staan.... anders moet ik weer met de r1100s ( die op boxercup niveau gebracht is) het circuit op ;) ;)

full
 
1.6 seconden trager *D

s1000rr vs srad 750...

waarschijnlijk uiteindelijke prijskaartje beide motoren waarschijnlijk gelijk })
 
K1 is trouwens ook een fijne motor. Heb daar een paar jaar op geracet. Wel minder nostalgie factor (vind ik)
 
[afbeelding] :9~ was/is regelmatig te bewonderen op circuit zolder

Ik heb persoonlijk alleen ervaring met de srad 750 (1998 injectie) en de Y-K3 motoren op het circuit,waarbij ik een lichte voorkeur heb voor de srad vanwege de zithouding(je zit er meer in,en dat gaf mij een vertrouwd gevoel.(de voorremmen(6 zuigers tokico) vragen wel regelmatig onderhoud
De 2002 daar in tegen is nog lichter en met zijn 140 pk retesnel :P

Sussec met je keuze/zoeken :)
Is/was de moto van ninja-san. Voorzijde is van een Rsv mille factory of R weet ik niet meer. Kwam hier vroeger ook wel eens op het forum.
 
het enige wat me een beetje tegen zou houden, is dat blijkbaar de carbs van een zx7 niet tegen lang stilstaan kunnen.... zijn een beetje gevoelig als ik het zo lees.

Maar is forum-wijsheid, dus weet dit niet zeker.

injectie is natuurlijk onderhoudsvrijer dacht ik...

De 916 reeks, tot 998 of zelf een 999 ook aan gedacht..
Maar daar nog meer schrik van... qua onderhoud dan.
 
Flatsides geven toch een giftiger karakter, niet?

hoeft voor mij niet.... ben geen wheelie-king.

Voor mij liever een zx7 die op dieet is, dan eentje met flatsides/extra power

De engelse zx7r met nummer 22 is helaas niet meer te koop. Vandaag reactie gehad van de verkoper.

De zoektocht gaat verder.

@chrisjemol: Hoe ver staat je blok?
 
ZX7R en dan later een 9R blok erin lepelen :Y Schitterende combi! En van die carbs zou ik me niet laten afschrikken. Forte in je tank, even voltanken en naar huis rijden zodat het ook door je carbs is gelopen, 30min later en je hebt de vlotterbakken leeg getapt en hij staat veilig voor de winter.

Arnold z'n ZX7R van het forum hier, oh zo mooi :9 *O*

photo4.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan